onderdeel nr 9135444 wie weet wat dat is ??? ( is de EVAP klep) wat doet die

Gestart door groen V70, 12-04-2015 16:37:02

Vorige topic - Volgende topic

groen V70

Hallo

wie weet wat dit is en wat dat doet, ??? ???

AANGEPAST !!!!!

er zitten vacuüm slangen op en er zit een 2 draads  stekker aan   het nummer wat er op staat is  9135444

hij zit boven de koelfan  naast de  linker koplamp ( stuur)

het lijkt er op dat de draden niet altijd goed contact maken daardoor wil de startmotor niet draaien.

met draad direct op startmotor en accu  direct starten.
I have my Dream

-D©©©L-

Dat is je TCV (het elektrisch bediende vacuumklepje dat het vacuüm naar de wastegateactuator regelt)
Op die plek heeft dit deel niets te zoeken. normaal zit dit met twee schroefjes op het luchtfilterhuis.

daanium

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

groen V70

oke   is dat de TCV

maar kan die het probleem veroorzaken van niet starten als de stekker er niet goed inzit of kabel breuk ?
I have my Dream

-D©©©L-

Citaat van: groen V70 op 12-04-2015 16:42:30
oke   is dat de TCV

maar kan die het probleem veroorzaken van niet starten als de stekker er niet goed inzit of kabel breuk ?

nee.

855T5+

Er horen drie slangen aan te zitten, waarvan twee aan je turbo en eentje aan je turboluchtfilterhuis. Hij regelt de druk. Zonder dat ding en een turbo kan het goed mis gaan met die laatste. Hoe zit ie verder aangesloten?
Hier schrijf ik er iets meer over.
Volvo: Mutatis Mutandis

dielie850

Citaat van: -D©©©L- op 12-04-2015 16:40:14
Dat is je TCV (het elektrisch bediende vacuumklepje dat het vacuüm naar de wastegateactuator regelt)
Op die plek heeft dit deel niets te zoeken. normaal zit dit met twee schroefjes op het luchtfilterhuis.
Ik ben deze toch bij meerdere autos bij de koelfan tegen gekomen  :eusa_think:

maartendeb

Citaat van: dielie850 op 12-04-2015 19:41:52

Zit daar bij de mijne volgens mij ook. Dient die niet voor dat koolstoffilter onder de accuplaat oid?  :eusa_think:

vincen tdi

Citaat van: maartendeb op 12-04-2015 20:09:20
Citaat van: dielie850 op 12-04-2015 19:41:52

Zit daar bij de mijne volgens mij ook. Dient die niet voor dat koolstoffilter onder de accuplaat oid?  :eusa_think:
dat is dan waarschijnlijk de evap

Volgens mij is de tcv van een v70 anders van model ,ik dacht dat alleen de vroege turbo 850's een ronde tcv hebben :eusa_think:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Ludo

Klopt helemaal Vincent.

Als de tcv op de plek van de evapklep zat en de stekker aangesloten is, ben ik wel benieuwd waar de slangen naartoe gaan.  :eusa_doh:

855T5+

Zo'n soort ding in een rubberen vatting heb ik ook bij de radiator zitten. Dat is echter een andere (met een andere functie) dan dat ding hier op de startfoto. Dat ding op de foto hier is toch echt de TCV, idd van een 850. Heeft de vorige eigenaar iets "vervangen"? Als je een x70 turbo hebt zal er daarom ook nog ergens een tcv zitten, lijkt me logisch/voorwaardelijk als je verder geen turbo problemen hebt. Een niet werkende evap hoeft geen invloed te hebben op de stationair loop maar het lijkt beter de originele (van de sloop?) te plaatsen.
Volvo: Mutatis Mutandis

groen V70

Ik ga dat eens uitzoeken

ben erg benieuwd wat er hoort te zitten dan.

is dit niet de TCV nr 16

die zit aan het luchtfilter   nr 9155936
I have my Dream

Bouke

Deze hoort tegen je luchfilterhuis geschroefd te zijn en is gewoon tcv.  ;)

Ludo

Is zoals Vincent schreef een ander type.
Die op de foto in de begin post, is die van de 850. (foto gejat?  ;D )

Dit is de evapklep, die bij de koelfan hoort te zitten:

vincen tdi

Dat nummer is trouwens van de houder en niet van de klep. Als je de klep uit de houder haalt kom je waarschijnlijk wel een ander nummer tegen  ;)
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D