Trekhaak AWD - losse kogel

Gestart door FKK, 16-04-2015 12:17:09

Vorige topic - Volgende topic

FKK

Goeiedag

Ik ben op zoek naar info wat betreft trekhaken. De auto heeft een trekhaak onderdeelnr 9192365 maar de kogel (het afneembare deel) heb ik niet. Zie plaatje:

en

http://s304.photobucket.com/user/fkk1972/media/IMG_5185_zpsmjjvsfvv.jpg.html

Nu kan je wel een losse kogel krijgen maar volgens mijn dealer zijn er 2 dingen aan de hand:
- er zal een gat in de bumper moeten worden gemaakt (is volgens mij niet waar)
- er zit een tussenstuk tussen de kogel en de drager die met 2 bouten vast moet en niet los verkrijgbaar is (zou wel eens waar kunnen zijn).

VADIS geeft niet echt uitsluitsel.

Wie kan mij helpen of heeft nog een afneembare kogel liggen..?

Alvast bedankt

FKK

NinaPaul

Dit is een VASTE kogel!

Bouten en moeren kan je gewoon bij de boutenboer halen (12.9).
Er hoeft geen stuk uit de bumper gehaald te worden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

FKK

Sorry nee, het is echt een afneembare.

Als ik het code nr invoer in VADIS krijg ik "9192365 DETACHABLE tow hitch" zie ook

http://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-76709.jpg

Mn vraag is dus of mn dealer gelijk heeft wbt het schroefbare tussenstuk dat niet meer te krijgen zou zijn.
En zo ja of iemand er een heeft liggen...

)()()sT

Een afneembare heeft niet zo'n aansluiting met 2 bouten hoor, of je mist ook die pal waar een afneembare op gemonteerd wordt. ???

FKK

Exact die pal bedoel ik dus met "schroefbaar deel" !!!
Die zit toch ook met 2 bouten vast.

Is die los te krijgen, zit-ie bij de losse haak, of...?

Volgens VADIS is er geen apart code nr van.

volvobug

Gewoon een universele vaste kogel opschroeven lijkt me.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

)()()sT

Kun je bij een Volvo demontagebedrijf niet een complete  afneembare trekhaak voor een V70 AWD krijgen?
Let wel, die van een AWD XC is iets anders; doordat de auto hoger staat is de kogel-haak afwijkend om natuurlijk een even hoge positie van de trekhaakbol te krijgen.

FKK

Tsja, maar heb toch liever een losse kogel :-)

Dank voor de tip wbt de hoogte. Vraag me wel even af of mn wagen niet verlaagd is. Vermoed van niet, maar weet niet zeker.

Sbv

lijkt op de constructie die bij ons op de S70 zit. Ja de kogel is afneembaar maar eigenlijk is het een vaste haak. HEt is niet echt snel afneembaar

FKK

Ziet er inderdaad niet al te mooi uit ook. Hoort zeker een kap overheen.

Wel, ik ga eens kijken of er een vaste haak onder kan. Is toch alleen maar voor incidenteel gebruik.

KIM

Citaat van: Sbv op 16-04-2015 15:55:33
lijkt op de constructie die bij ons op de S70 zit. Ja de kogel is afneembaar maar eigenlijk is het een vaste haak. Het is niet echt snel afneembaar

Gebruik van een afdekkap tesamen met onderhoud aan de afneembare constructie heeft dit probleem bij mij weggenomen op de 850R. Op de XC was het gelijk al goed.
Overigens hebben bij mij beide auto's een AWD trekhaak constructie.

Ik ga het verschil in haak eens bekijken...