Bouwjaar 2000 - oud V70 model of nieuw V70 model?

Gestart door crta23, 17-04-2015 13:39:22

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Nette prijs, maar zelfs dat kan nog goedkoper (met originele onderdelen en software).....

V70R-obert

Citaat van: V70R^2 op 17-04-2015 14:14:14
Behalve dat de V70N net iets comfortabeler en stiller is, is die ook aanzienlijk veel duurder voor een net exemplaar.
Het viel mij juist op dat de Classic in waarde stijgt en op mp al veelal duurder worden aangeboden dan een 'vergelijkbare' V70n. Ik zou zeker de Classic nemen. De auto heeft veel meer smoel en karakter dan de N. Het lijkt wel alsof de V70n de Opel Kadett van deze tijd is, je ziet ze werkelijk overal. Met de Classic heb je naar mijn mening iets anders, iets mooiers.

Hans Duiven

Citaat van: V70R-obert op 19-04-2015 10:25:40
Behalve dat de V70N net iets comfortabeler en stiller is, is die ook aanzienlijk veel duurder voor een net exemplaar.
Het viel mij juist op dat de Classic in waarde stijgt en op mp al veelal duurder worden aangeboden dan een 'vergelijkbare' V70n. Ik zou zeker de Classic nemen. De auto heeft veel meer smoel en karakter dan de N. Het lijkt wel alsof de V70n de Opel Kadett van deze tijd is, je ziet ze werkelijk overal. Met de Classic heb je naar mijn mening iets anders, iets mooiers.

De 850's en V70 Classic worden vrouwenauto's Althans, ik zie er steeds meer vrouwen in rijden.

V70R-obert

:) Ook dat klopt wel aardig. Veel vrouwen, gezinnen in deze omgeving hebben als 2e auto een 240, 940 of een classic V70. De 'discussie' classic of N voeren we vaker onder Volvo gezinden, en mijn opmerking lokt vaak jouw reactie uit.

innocenti

Citaat van: Hans Duiven op 19-04-2015 10:48:39

De 850's en V70 Classic worden vrouwenauto's Althans, ik zie er steeds meer vrouwen in rijden.
Citaat van: Hans Duiven op 19-04-2015 10:48:39

Dus we worden langzaam een theemutsenclub?
;D

Hans Duiven

Citaat van: V70R-obert op 19-04-2015 10:51:47
:) Ook dat klopt wel aardig. Veel vrouwen, gezinnen in deze omgeving hebben als 2e auto een 240, 940 of een classic V70. De 'discussie' classic of N voeren we vaker onder Volvo gezinden, en mijn opmerking lokt vaak jouw reactie uit.

Ik bedoel het niet negatief, maar het is een constatering van mij. Althans hier in de regio.
Laatste sprak ik dame met een zwarte 855 T-5 R en dat was de auto van mevrouw zelf.
Manlief reed in een Toyota   

innocenti

jeroen74

CiteerDe auto heeft veel meer smoel en karakter dan de N. Het lijkt wel alsof de V70n de Opel Kadett van deze tijd is, je ziet ze werkelijk overal

Ik heb de V70 altijd wat geforceerd gevonden (en nog) qua uiterlijk:  "we moeten het design een beetje opfrissen, paar klikjes met de muis op afronden hier en daar, en klaar". Vind ik zowel de 850 als de N veel meer karakter en smoel hebben.

Volgende auto heb ik een N op het oog, heeel misschien nog een keer een 850, maar zeker geen S/V70.

Die softwareschieterij... ik heb het idee dat dat in de 'VW-scene' helemaal geen probleem is, en je gewoon zelf met wat( illegale?) software modules kan instellen en van nieuwe software kan voorzien.

Domaso

Citaat van: Dirk342 op 18-04-2015 19:47:49
Is gedeeltelijk waar... Als je een automaat hebt en je vervangt de ETM door een nieuwe, zal deze (voor 99.9% zeker) niet starten zonder de nieuwe software....

Toch wel in noodloop? Enkele jaren geleden de ETM van mijn classic bij 'n universele garage laten vervangen. Wat ik begrepen heb is dat ze in noodloop naar de dealer zijn gereden voor de benodigde software. Was trouwens een V70 aut van jan 2000.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

UserID6342

Het is mij hier nog nooit gelukt met een automaat om die aan de gang te krijgen na ETM wissel, zonder de nieuwe software erin.  Heb al 2x een auto naar de dealer moeten transporteren voor nieuwe software en meteen daarna liep die als een zonnetje.

Daarom vervang ik de ETM's ook alleen maar bij de dealer.

Domaso

Dan heb ik het verkeerd begrepen of ze hebben me een beer opgebonden.  ;D
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!