Navi 850

Gestart door NwVolvoMn, 10-02-2005 09:52:42

Vorige topic - Volgende topic

NwVolvoMn

Hallo,

Het lijkt me handig om in dit topic even wat tips te geven over inbouw per model. Heb laatst even gezocht en ik kwam wel wat verder maar moest de schema's er op naslaan. Hieronder info over wat & hoe

INBOUW NAVI (BLAUPUNKT) VOLVO 850 2,5 12-1992

1. al het prutswerk van vorige radio inbouw's er uitgehaald, nieuwe stekkers DIN gemonteerd, alleen speakers met kroonsteentjes, rest met goede stekkers. Let op: antenne bediening Blauw, verlichting Zalm.

2. demontage paneel onder dashboardkastje (3* Torx), lostrekken deurrubber. Inbouw (plakken) navi antenne op midden van dashboard op kapje waar ook wel eens een alarm led zit (vierkant afdekplaatje, vlakbij luchtopening). Kabel antenne eenvoudig langs voorruit leggen, via ruimte interieurkant van het deurrubber naar beneden, dan naar radio-opening.
Na montage uiteraard weer paneel monteren.

3. demontage paneel onder stuurwiel (3* Torx). Links bij schutbord zit (soms zit er een control box voor alarm die je even aan de kant moet halen door losknippen plastic tiewraps/stropjes, geen kabels demonteren!) een grote bijna 80 polige stekker, kleur Rood.  Voor signaal van kilomterteller de geel/zwarte kabel die ergens rechtsboven zit. Die kabel voor een klein stukje ontdoen van isolatie, aanklemmen van een nieuwe kabel (neem geen rode/zwarte/blauwe maar bv witte of gele) dmv speciaal koppelstukje, aanklemmen en dan weer isoleren bij voorkeur met krimpkousje. Je hoeft de kabel niet door te knippen. De nieuwe kabel doorvoeren naar radio-opening en met wat tape aan kabelbomen onderweg vastmaken. Uiteraard weer paneel monteren.

4. radio monteren, in DIN stekker mbv bijgeleverde stekkertjes/kabeltjes de signaaldraden insteken op de daarvoor bestemde posities (zie instructieboekjes).

5. Klaar is kees. Een klusje dat binnen een uur geklaard kan zijn. Zorg voor goed materiaal voor aansluiten!!!!!

Nou, ik hoop dat wie ook eens een inbouwtje doet bij een andere 850 daar ook even melding van doet, want dan kan de volgende geluk hebben!

;D

mathijs

Beste vriend er komen 3 geel/zwarte draden uit het rode stekkerblok welke is het nou ???????

NwVolvoMn

Rechtsboven, zo uit het hoofd de derde kabel van rechtsboven....
Meestal als ik dit soort dingen doe, kijk ik even naar de schema's en als ik 'm op mijn manier gevonden heb, gok ik dat het goed gaat..... Wel even controle dat er niet teveel spanning op staat, maar ik heb altijd vertrouwen.
Die van mij werkt nog steeds goed en die mevrouw achter het dashbord weet steeds waar ik langs moet.  ;D , Trouwens, achteruit heb ik niet aangesloten en ik ondervind er geen hinder van. Nou, suc6 er mee!