855 T-5 - Grey Goose: Na lang twijfelen het besluit – TE KOOP!

Gestart door mymac, 22-04-2015 02:16:12

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

cornelis-b

Ziet er top uit Norman en die Volans staan hem perfect :eusa_clap: :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BOV

Citaat van: mymac op 16-02-2017 09:56:16
Daarnaast had ik al een tijdje last van een trilling en vreemd stuurgedrag. Ik vermoedde dat de stuurpomp (weer) stuk was.

Beetje laat, maar wat bedoel je precies met "vreemd stuurgedrag" en linkte je dat aan de stuurpomp?
Die van mij heeft nl. ook een wat "vreemd stuurgedrag" wellicht dat dat dan ook aan de stuurpomp kan liggen...

Wel gaaf trouwens die Volans!

I take pictures and build stuff...

V70geRwin

Citaat van: BOV op 10-03-2017 08:41:51
Daarnaast had ik al een tijdje last van een trilling en vreemd stuurgedrag. Ik vermoedde dat de stuurpomp (weer) stuk was.

Beetje laat, maar wat bedoel je precies met "vreemd stuurgedrag" en linkte je dat aan de stuurpomp?
Die van mij heeft nl. ook een wat "vreemd stuurgedrag" wellicht dat dat dan ook aan de stuurpomp kan liggen...

Keertje verse stuurolie kan ook.

mymac

Citaat van: BOV op 10-03-2017 08:41:51

Thanks!

Ik zag ook lekkage aan de kant van m'n stuurhuis... Dus ik denk dat de pomp van mij (weer) overleden is omdat 'ie droog is komen te staan door de (enorme?) lekkage. Als ik jou was zou ik net als V70geRwin zegt beginnen met verse olie. Vanmiddag ga ik 'm laten vervangen en vullen, vanaf dat moment maar goed het peil in de gaten houden en de lekkage straks op proberen te sporen.
R53 MINI Cooper S Astro Black & zwart/beige | 146.000km | 18" R105 JCW
Volvo 855 2.0 T-5 MT silver sand & bruin/grijs | 334.000 km | 17" Volans | 302mm + Yellow Stuff pads (verkocht)
Volvo 854 2.5-20V GLT MT ruby red | 242.000 km (Verkocht)
Volvo 855 2.5i-20V AT DOP/beige | 408.466 km | 17" Pegasus

UserID6342

SB T-5R

Lammert

Laat maar weer eens zien hoe gaaf een auto in de 'saaie' kleur zilvergrijs er uit kan zien! Erg mooi

Ik ben wel enigszins bevooroordeeld natuurlijk ;D

funk

De T5 heeft een mooie upgrade gekregen met mijn Volans. Veel plezier ermee

mymac

Citaat van: Lammert op 10-03-2017 11:08:57
Laat maar weer eens zien hoe gaaf een auto in de 'saaie' kleur zilvergrijs er uit kan zien! Erg mooi

Ik ben wel enigszins bevooroordeeld natuurlijk ;D

Ik zat laatst al je blog te lezen; bevooroordeeld ben je zeker! Maar dat is alleen maar leuk. Ik vind Silver Sand echt een prachtkleur. Die warme gloed in de zon is fantastisch. Als ik 'm naast wat grijze muizen parkeer zie je wel echt het verschil tussen saai grijs en onze zandgrijze bakstenen!
Volvo 855 2.0 T-5 MT silver sand & bruin/grijs | 334.000 km | 17" Volans | 302mm + Yellow Stuff pads (verkocht)

mymac

Even wat minder nieuws zo op de vrijdagmiddag: Vanmiddag zou ik dus de pomp vervangen... Maar voordat we dat deden even eerst bijgevuld om te kijken of 'ie het nog wilde doen. Werkte vrijwel meteen weer. Dit verklaart ook de opmerking bij de APK keuring dat er bakolie zou lekken. Klonk mij heel vreemd, maar achteraf logisch: Ergens in/om het stuurhuis lekt 'ie die ATF. De pomp is dus kapot gegaan omdat de lekkage ervoor heeft gezorgd dat 'ie droog heeft gestaan. Nu ben ik van Delft naar een winkelcentrum gereden (2-3 kilometer) en toen ik parkeerde zag ik dit eronder:

Dat is dus ATF die eruit stroomt. Dat het ergens lekt was helder, maar dat het zó erg is... Uiteindelijk net thuis (12km verder) voor vertrek het peil gecheckt en er kon weer zo'n 0,2 liter in. Dit is natuurlijk geen doen dus ik kan op zeer korte termijn de lekkage gaan zoeken en verhelpen.

Iemand tips waar ik moet beginnen met zoeken en vooral waar ik het kan laten doen, eventueel in combinatie met een distributieriem en waterpomp wissel? Of is er iemand die de ervaring heeft en deze twee dingen samen met mij wilt doen? M'n eigen monteur heeft helaas geen tijd de komende periode, dus ik moet wel...

Wat er nu dus op het lijstje 'hoognodig' staat:
- lekkage (rondom) stuurhuis verhelpen/vervangen
- stuurbekrachtigingspomp vervangen
- distributieriem + waterpomp vervangen
- remschijven + blokken voor vervangen (evt. 302)

En verder:
- sierstrip LA vastzetten (schroefje uiteraard in de deur gevallen :eusa_wall:)
- nette achterbumper zoeken
- rubber achterklep
- mistlampjes en koplampverstelling aansluiten
- uitlaatsierstuk
- RIP kit
- K&N luchtfilter
- ooit naar Schutten als dat ding eens stopt met stukgaan :eusa_angel:

UserID6342

Denk dat je aan de beurt bent voor een revisie stuurhuis (of van een sloper, als je zeker weet dat deze niet lekt. Anders niet aan beginnen want dubbel werk). Mijn ervaringen met die van Estate Services zijn gewoon goed, met die van de Brezan ronduit slecht qua stuurhuizen.

mymac

Thanks voor de tip! Ik ga ze een mailtje sturen 😊

Died850

Oeh die volans staan goeddd! :D. Al stonden de commets ook erg strak. Balen van je stuurhuis, wil je wel helpen met driem en stuurhuis maar is alleen niet zo om de hoek..

arjen850

Eens met Dirk, heb zelf een nieuwe via de Brezan gehad, maar die heeft nooit fijn gestuurd, na 2 jaar een een stuurhuis van een V70R gemonteerd. Tis niet naast de deur, maar je kunt hem hier neerzetten ;)