simons uitlaatsysteem (verschillen)

Gestart door badmuts20, 22-04-2015 18:02:27

Vorige topic - Volgende topic

badmuts20

Hallo luitjes,

Ben aan het rond kijken voor een simons uitlaatsysteem voor wat meer geluid en de fijne roffel te horen.
Nu zijn er 3 versies:
- Staal
- Gealumiseerd staal
- RVS

Welke versie kan ik het beste nemen?
Ik weet dat RVS een hogere dichtheid heeft en hierdoor anders kan gaan klinken.
Is dit echt zo en is dit merkbaar tussen de bovenstaande 3 versies?

Volvo 850 2.5T 20V Sedan Luxery

Crossroad Motorsport

Bijna goed, er zijn 3 versies;

Normaal/ Alu quality; Gealuminiseerd staal
'top quality'; een rvs legering (409)
en RVS (304)

Niet elk model is in alle 3 varianten te krijgen.
Het verschil qua geluid is niet wereldschokkend.

Groene850

Ik heb ook nog een vraag m.b.t de Simons uitlaat.
Kan het ook onder een non turbo?

leons850

Citaat van: Groene850 op 22-04-2015 20:56:34
Ik heb ook nog een vraag m.b.t de Simons uitlaat.
Kan het ook onder een non turbo?

Ja.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342

In aanvulling op Jelmar, RVS word geleverd in de classificatie 304 en 316.  Voor de uitlaten word meestal 304 gebruikt, sommige zetten er een gedeeltelijke 316 uitlaat onder.

badmuts20

Hm wil nu wel eentje bestellen maar weet zo niet welke.
Alu is het goedkoopste maar zal minder opbrengen bij wederverkoop dan de RVS versie.
Weegt het op om RVS te kopen ivm wederverkoop in de toekomst?
Gaat het verschil van ca. 100 dit opvangen?

twotone

Je kan er beter rekening mee houden dat je 't geld wat je in een auto stopt (Zeker onze 'oude' auto's) gewoon niet meer terug krijgt.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

cornelis-b

Citaat van: badmuts20 op 23-05-2015 21:29:37
Alu is het goedkoopste maar zal minder opbrengen bij wederverkoop dan de RVS versie.

Je zou ook eens contact kunnen opnemen met: http://www.volvo850forum.nl/index.php?action=profile;u=39856
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

badmuts20

Citaat van: twotone op 23-05-2015 23:46:17
Je kan er beter rekening mee houden dat je 't geld wat je in een auto stopt (Zeker onze 'oude' auto's) gewoon niet meer terug krijgt.

Dat snap ik. Alleen weet ik zeker dat een RVS systeem 2de hands meer op zal leveren dan een alu versie.
Maar gaat die het verschil die je nieuw betaald ook in de 2de hands prijs terug halen.
Ik ben namelijk bang van niet. Dus dat zou de keus voor het materiaal kunnen beïnvloeden.

Citaat van: cornelis-b op 24-05-2015 09:45:18
Citaat van: badmuts20 op 23-05-2015 21:29:37
Je zou ook eens contact kunnen opnemen met: http://www.volvo850forum.nl/index.php?action=profile;u=39856
Heb ik reeds gedaan maar de prijzen zijn niet dat je zegt nou dat maakt een verschil t.o.v. de webshops.

twotone

'T verschil zit 'm bij Jelmar vooral in de service en 't ouwerwets goede vakwerk wat hij levert, niet voor niets dat 't halve forum klant is ;D ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

-D©©©L-

-

**** hierboven stond een post van crossroad motorsport  waarin een kleine webshop (advance performance parts) werd neergezet als hobby dozenschuiver die geen service zou kunnen leveren.
In plaats daarvan werd TS aangeraden om een zelf gelast systeem van crossroad motorsport aan te schaffen omdat dat beter zou zijn.

Deze post is verwijderd door de poster omdat hij kritiek niet kan verwerken in zijn bedrijfsvoering ***

Gatverdamme, weer een forumsponsor die een topic met een technische vraag moet onderkotsen met verkoop praat. "wij van wc-eend adviseren wc-eend"
Ik heb goede ervaringen met kleine webshops die genoeg hebben aan een kleine marge. Ook meerdere keren onderdelen gehaald bij advanced performance parts en altijd naar tevredenheid.

MrCain

Citaat van: Crossroad Motorsport op 24-05-2015 14:32:41
Kwaliteit & maat werk is het geen waar het prijsverschil om de hoek komt kijken. De RVS systemen die wij maken zijn van betere kwaliteit dan andere bekende pasklare RVS systemen.
Daar is de pasvorm perfect, en het geluid naar keuze. En dat goedkoper dan een kant&klaar massaproduct!
Nog meer vragen?

Van de zomer toch maar s bij je komen buurten Jelmar ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

750

Citaat van: -D©©©L- op 24-05-2015 16:30:38
Gatverdamme, weer een forumsponsor die een topic met een technische vraag moet onderkotsen met verkoop praat. "wij van wc-eend adviseren wc-eend"
Ik heb goede ervaringen met kleine webshops die genoeg hebben aan een kleine marge. Ook meerdere keren onderdelen gehaald bij advanced performance parts en altijd naar tevredenheid.

En door dat soort gezeik help je het forum naar de kloten.
Niks "wij van wc eend". Feiten. Iets anders is er niet gezegd.

Als jij (omdat je je waarschijnlijk beter voelt dan de rest) bij een webshop
die geen garantie en service kan verlenen koop best.

Maar val dan een ondernemer die dat wel kan verzorgen niet aan.

Piet

Ik zie eerlijk gezegd ook niks verkeerds in de opmerkingen van Jelmar.
Hij zegt niks wat onjuist is, hij maakt gewoon kwaliteitsspullen tegen een redelijke prijs met een goede persoonlijke service.
Een ambachtelijk bedrijf wat je tegenwoordig tussen al die dozenschuivers nog maar zelden tegenkomt.
Iets om te koesteren.

Crossroad Motorsport

Ik heb de reacties verwijderd, ik vergat even dat dit een forum is waar elkaar afzeiken, en elke opmerking/ forumpost negatief opvatten normaal is.

Ik heb namelijk niks tegen APP, maar ik kan het niet nog goedkoper aanbieden omdat ik toevallig forumsponsor ben.
Verder heb ik helemaal geen zin in discussie omdat DCCCL het niet bevalt (als enige). Ik kan m'n tijd nuttiger gebruiken.