Bak Olie V70R vervangen

Gestart door HeZz, 10-02-2005 21:32:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HeZz

Ik wil binnenkort de olie uit mijn versnellingsbak vervangen.
Ik heb een V70R MT uit 1998, met 135000km op de teller. Als je een beetje het forum doorleest zie je heel veel onderwerpen over spoelen van een automaat, maar weinig over hand geschakelde bakken. Nou vroeg ik me af kan/moet dit ook bij een hand bak. En zo ja met welke olie, en welke olie kan er het beste op.  ???
Nou ik ben benieuwd naar de reactie hierop.

groetjes Danny
Looking 4 a V70N

HeZz

Nou het loopt al lekker storm hier om mijn post.
Geen mensen met verstand van een V70R?
Tja het heet kennelijk niet voor niets het 850 forum...is er dan ook een v70 forum?

mzzl Danny
Looking 4 a V70N

thuur

Op het forum hier kun je lezen dat:

-Volvo voorschrijft dat het niet hoeft te gebeuren
-Sommige forummers het toch hebben gedaan, en de resultaten sterk wisselend zijn: de ene merkt er geen moer van, de ander meent toch een grote verbetering waar te nemen.

En nee, deze opmerkingen gelden niet specifiek voor de x70, maar generiek voor de auto gebouwd op het 850-platform (dus ook de x70 ;))


Gr 8)

ed

Uiteraard kun je ook de olie van de handbak verversen. Dit wordt normaliter nooit gedaan, maar er zijn hier wel mensen die aardige resultaten hebben geboekt. De bak schakelt er wat soepeler van.

Ik zou de originele Volvo olie hiervoor gebruiken, weet je zeker dat je geen twee soorten olie mengt.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

daytonawim

yup, olie gewoon even bij de dealer halen, aftappen was in mijn geval vrij simpel, het vullen wat lastiger, daarvoor kan je een trechter en een lange dunne slang gebruiken.
( zie foto op mijn website)

Vond hem na het wisselen iets soepeler schakelen ( wel met 350.000 op de teller)