Relais electrische ramen voor ?

Gestart door adkokx, 12-02-2003 16:35:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adkokx

Weet iemand hoe ik de relais het beste kan vervangen van de voorste ramen.

Voor een Volvo 850 T5R 1995

martintb

Even dit draadje nieuw leven inblazen: Ik ben nu bijna 2 dagen bezig om mijn elektrische ramen voor over te zetten en heb alle topics over elektrische ramen doorgelezen, maar kom er niet uit. Het overzetten op zich is niet zo moeilijk, maar ik heb geen stroom. Het relais onder de middenconsole werkt, schakelaars werken ook, bedrading ligt tot in de deur (moest alleen het stekkertje veranderen) en ik heb 2 J relais in naast de zekeringen bak zitten die het ook doen. Toch geen stroom. Kan het te maken hebben met het feit dat de ramen van alter 2 anders zijn dan alter 1 1/2, is er sprake van een kabelbreuk, moet ik ergens nog een relais inbouwen dat nu mist of hebben jullie nog andere tips. Overigens doet de spiegel links het ook niet. Rechterspiegel doet t wel, raam heb ik nog niet omgezet dus of het rechts wel werkt weet ik niet. Alvast dank voor jullie reacties!

haasje


maruska

engelse set of een NL set ? ook daar zitten nog wel eens bedradinsgafwijkingen in
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

martintb

Zekering 26 en die dikke aluminium 37 of zo? Die zijn geplaatst en doen t ook.

Hoe kan ik zien of het engelse bedrading is. Ik moest wel het stekkertje naar de raammotor overzetten, dat was anders dan op de donor 850. Verder heb ik naast die J relais niks zitten, geen voet waar ik een relais in kan doen waar in de donor wel voetjes zitten.

Maar ik hoef dus geen apart relais te plaatsen?

Dank voor jullie reacties!

UserID6342

Zou eerst eens even kijken in de voordeur aansluitingen, zowel links als rechts of je daar stroom krijgt zodra je de raamknoppen bedient..  Het is al vaker gebeurt dat er gewoon een draad ontbreekt naar de aansluitingen zelf toe.

martintb

Links dus geen stroom op de motor. Dus ergens tussen de motor en de schakelaar is geen stroom. Het stuk tussen de  schakelaar naar de grijze stekker onder de asbak werkt wel. Hoe het daarna verder loopt weet ik niet. Maar een nieuwe draad trekken is dan ws het handigst.....

UserID6342

Waarom denk je dat ik zei dat je eerst in de deur moest meten ?? en pas daarna op de motor ??

henry classic v70

Citaat van: Dirk342 op 07-09-2016 07:05:20
Waarom denk je dat ik zei dat je eerst in de deur moest meten ?? en pas daarna op de motor ??

...en bedankt wéér voor koffie op 't toetsenbord  :D :D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

martintb

 :D OK, niet goed begrepen dan, ik dacht dat je met de deur de motor bedoelde... Maar je bedoelt dan dat ik moet meten in de zwarte stekker onder de raammotor? Die heeft namelijk ook geen stroom. Een andere plek om in de deur te meten zie ik niet (maar hoor ik graag :D) Evengoed dank voor je reacties en sorry voor de koffie 8)

UserID6342

Nee, je moet meten in de A-stijl !  Daar zit de verbinding tussen de deur en auto.  Als je deze stekker losmaakt controleer dan meteen of alle pennen goed vast zitten in de A-stijl (kunnen loslopen namelijk en dan druk je ze naar binnen toe).  Kijk vervolgens in de stekker van de deur of je evenveel draden telt als er pennen zijn in de A-stijl.

Als dat zo is en je krijgt in de A-stijl geen stroom dan ontbreekt er een kabel daar na toe.  En dat gebeurt dus wel vaker, maar draadbreuk in de deurkabel komt ook regelmatig voor.

martintb

OK Dank je Dirk! Ik had daar zo snel geen stekker gevonden, maar ga er mee aan de slag.

UserID6342

Kijk maar eens, als je de deur los/open  hebt staan, tussen de deur en A=stijl in....

haasje

Er zijn auto's waar geen kabels aanwezig zijn tussen de deuren en het middenconsole. Controleer eens of alle draden in de connector bij je middenconsole aanwezig zijn.

martintb

Flink aan het prutsen geweest. Ik heb de bedrading tussen de a stijl en de deur niet los gehad. Wel geprobeerd, maar het ging niet erg makkelijk en ik was bang iets kapot te maken. Ik heb het schroefje eruit gedraaid en aan de binnenkant aan de ring gedraaid, maar eea bleef aan elkaar vast zitten. Maar aangezien ik vanaf de motor de draad de kabelboom van de A stijl in zag verdwijnen (zowel links als rechts) dacht ik bij de stroomtoevoer te beginnen.
Onder zekering 37 zat geen enkel draadje waar er volgens mij 3 horen te zitten: blauw: stroom en gaat naar relais onder de middenconsole en de schakelaars, een zwarte: massa en een geelblauw die volgens mij naar zekering J loopt
Wat er aan bedrading onder zekering J zit weet ik niet en kon ik niet meer zien aangezien het donker werd.

Wel heel raar dat alles erin zit, alle draden onder de middenconsole inclusief relais, draden bij de raammotortjes, beide J relais en zekering 37, maar geen stroom. Zou dat uit veiligheid zijn, of gewoon pech? Bezuiniging zal het niet zijn, dan hadden ze beter op de relais en zekeringen kunnen besparen ???

Dank voor jullie reacties!

Ik wil morgen proberen de blauwe draad op de blauwe draad naar de middenconsole te trekken en te kijken wat er dan gebeurt...

(er is ook goed nieuws: alle lampjes in de schakelaars doen het weer en de boordcomputer werkt eindelijk. Na 4 verschillende klokkensets te hebben geprobeerd was de oplossing een klokkenset van een alter 1, een boordcomputer en schakelaar en natuurlijk een nieuw tandwieltje :eusa_dance:)