Nieuwe koppeling: nu versnelling defect

Gestart door hapee, 26-04-2015 13:02:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hapee

Hallo,

Mijn eerste bericht op dit forum :)
Ik heb een 850 uit '96 met ongeveer 300k op de teller. Op advies van mijn garage een de lekkende krukaskeerring en koppeling laten vervangen (koppeling schokte ook af en toe al en greep vrij hoog aan). Vrijdag de auto opgehaald. Daarnet een ritje gemaakt, na een paar kilometer kreeg ik bij wegrijden bij een stoplicht problemen met schakelen. Hij pakt de 1, 3 en 5 nog wel, maar de 2, 4 en achteruit niet. Ik kon gelukkig dus nog wel thuiskomen met 1 en 3, hoewel het soms ook lastig was om 'm in z'n 1 te krijgen.
Ik ga natuurlijk dinsdag meteen terug naar de garage, maar ik vroeg me af of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen. Het lijkt me geen toeval dat het meteen na de reparatie gebeurt.

Rob850turbo


Piet

Moet het haast we zijn inderdaad. Schakelkabel niet goed bevestigd aan de versnellingsbak bij herinstallatie.

hapee

Ok, dat klinkt niet heel dramatisch. Is daar makkelijk bij te komen?

dielie850


hapee

Beetje late reactie, maar voor wat het waard is: het was inderdaad een losgeschoten schakeldraad. Prima opgelost door de garage.

The Demon

Citaat van: hapee op 05-09-2015 21:40:45
Beetje late reactie, maar voor wat het waard is: het was inderdaad een losgeschoten schakeldraad. Prima opgelost door de garage.
Just to be curious  ::)
Wat koste dat grapje bij de garage?

Berserk-Volvo

Hopelijk is dat bij mij ook het geval.. Ik vrees voor inwendige Bakschade maar hoop op een losgeschoten kabeltje..
De koppelingsplaten/drukgroep etc zijn zeer recent vervangen bij 386.444km (ja serieus :P )
Een paar weekjes later schakelt ie niet meer, hij lijkt in z'n vijf te zijn blijven hangen...
440 1.8i , 944 2.3T (L.Pr.) , V40 1.8 , 850 T5 2.0 , 850 193pk 2.5 Turbo, 760 met 2.3 Redblok uit 940.

-You never actually own a Volvo, you merely look after it for the next generation.