Michelin Cross Climate

Gestart door innocenti, 27-04-2015 10:03:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

innocenti

In de autovisie een artikel gelezen over deze nieuwe Michelin band. Michelin claimt naar jaren ontwikkeling een zomerband ontwikkeld te hebben die zn mannetje ook staat onder winterse omstandigheden. Dus niet een compromis allweather band maar een band goed onder alle omstandigheden.

Echter heb ik nog geen vergelijkende testen gezien.
Willen mensen testen toevoegen als die gevonden worden?

Als de claim klopt is het een interessante ontwikkeling voor de auto van mn vrouw waarin we te weinig km's rijden om 2 setjes binnen de levensduur op te rijden. Maar toch uit veiligheid zomer en winterbanden voor hebben. Ik moet nu de winterbanden gaan vervangen omdat ze 9 jaar oud zijn en nog 6mm profiel hebben. Ik durf niet langer te rijden met een band van 9 jaar oud.

V70R^2

Ook die band zal een compromis moeten zijn, want met winterprofiel zal de band altijd meer wringen, en ook de hardheid van het rubber moet een compromis zijn.

Desalniettemin zal het waarschijnlijk wel een goede all-season zijn, maar natuurlijk nooit zo goed als een zomerband in de zomer presteerd of als een winterband in de winter.

Kan een goede optie zijn voor jouw vrouw, want een winterband van 4+ jaar mag je in 't land naast ons nieteens meer op rijden, en bij 9 jaar is het in beton veranderd ;D ..

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Lammert

Interessant,  maar helaas alleen getest tov all-season banden in droog,  maar 'fris' weer en op sneeuw. Benieuwd naar een vergelijking met zomer- en winter banden in zomerse en winterse omstandigheden.

sappie

Wellicht (ik hoop) dat er deze zomer wat meer testen komen, ik heb nml wel interesse in deze banden daar ik nieuwe moet hebben, geen zin meer in opslag en wisselen heb en minder km's rij dan voorheen.

NinaPaul

Eind van het jaar gaat er een setje onder de alter 1, nu staat die op GoodYear Vector 4 Seasons‎.

(Als ze onder de 4mm komen gaan ze eronder vandaan)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Sbv

Vorige week heb ik ze zien liggen op het werk. Kwa profiel lijken het wel bijna winterbanden.

classicT5

Kijk eens onder een wegenwacht auto in de zomer.. Die rijden hele jaar met winterbanden.

Daar is goed over nagedacht en getest. Kosten, veiligheid etc.

Marc O.

Vandaar dat die op de snelweg nooit harder dan 100 rijden ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

NinaPaul

Banden zijn binnen, volgende week monteren, rijden en na een paar duizend km zal ik mijn bevindingen posten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

timokoorn


V70R^2

Bij deze mijn ervaring na 1000 km rijden op de cross climates.

Waarom, omdat de winterset er vorige maand op ging en direct 2 banden stuk/schroef erin.

Omdat de Blauwe R niet als daily gebruikt gaat worden in de winter, en dus nagenoeg geen sneeuw zal zien, ook wintersport zal met de N gereden worden.

Eerste indruk, he, wintergoedkeuring maar geen sneeuwprofiel ???

Rubber voelt zacht aan, wat voor de huidige temperaturen dus goed lijkt te zijn, afwachten wat de zomer zal brengen qua slijtage.

Rijden, verrassend stil! Eigenlijk geen toename in rolgeluid t.o.v. zomerbanden. De winterbanden maakte aanzienlijk meer herrie.

Gevoel, op droog een goed gevoel, stabiel en gewoon een goed presterende band, zeker beter dan de winterbanden aangezien die in bochten op snelheid erg wringen.

Toen kwam het huidige weer, regen regen en nog meer regen en ijsel in de ochtend, ZEER positief verrast. Oke, ze zijn nieuw, maar de diepe plassen en natte bochten zonder grip te verliezen geven mij een goed vertrouwd gevoel, daar waar de winterbanden met de huidige regenval toch snel begonnen te twijfelen/glijden.

Vanmorgen de Automaat R (240pk)  kickdown bij het stoplicht wegrijden onder natte omstandigheden en rond het vriespunt resulteerde in een volle sprint naar de 100 nagenoeg zonder slip, iets wat met de winterbanden in nat niet lukte, en de zomerbanden toch wat begonnen te glijden/zoeken (door de kou?)


Voorlopige conclusie: De beste band voor de hollandse kwakkelwinter, hoe hij zal presteren als er daadwerkelijk sneeuw ligt weet ik nog niet. Maar die ene dag dat er een dik pak vallen zal staat de N klaar op winterbanden.

Vermoeden: slijtage in de zomer bij 25-30 graden en hete zon op het asfalt zal funest kunnen worden, daar tegenover een goed betaalbare band voor onze kwakkelwinters.

Misschien dus in de zomer alsnog op 100% zomerbanden rijden.

Een rating? 9/10!

NinaPaul

Citaat van: NinaPaul op 12-11-2015 13:59:10
Banden zijn binnen, volgende week monteren, rijden en na een paar duizend km zal ik mijn bevindingen posten.

Over echte sneeuw kan ik weinig zeggen, dat hebben de bandjes nog niet gezien.

Verder een goede band die zeker meekomt op alle vlakken, ook slijtage is goed, zelfs bij heet weer.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

clubman

Ik heb de test in de autoweek staan misschien een optie?

V70geRwin

Citaat van: clubman op 15-09-2016 12:52:10
Ik heb de test in de autoweek staan misschien een optie?

Daarin kwam de vredestein all weather nog beter uit de verf dan de cross climate.