raar geluid bij bocht naar links

Gestart door Schnappi, 24-01-2015 15:50:37

Vorige topic - Volgende topic

kulk

Daarom, gewoon effe zoeken

Zo bijvoorbeeld:

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1311.R1.TR2.TRC1.A0.H0.Xdomlager+v70&_nkw=domlager+volvo+v70&_sacat=0

Voor een tientje of 5 heb je gewoon een nieuw setje van Sachs  ;)

mitchelli

CiteerAls ik de bochten doorga (voornamelijk links,langzaam en scherp) klinkt er een knakkend geluid aan de rechterkant, tevens heb ik het idee dat de auto over het wiel heen rolt. (lekke band gevoel) vooral als ik 's avonds klaar ben met werk en wil weg rijden vanuit parkeervak naar links dan lijkt haast of het wiel er afloopt.

als men eenmaal op de weg zit en dan een scherpe draai maak zijn de geluiden stukken minder, maar nog steeds het gevoel dat de auto over het wiel heen rolt

Ik denk dat je het probleem bij je banden moet zoeken. Heb je het vooral bij koud wegrijden (al sturend een parkeer vak uit ofzo)?. En voelt het dan of de banden verspringen tov het wegdek?

Dit probleem komt vaak voor bij verschillende type auto's met banden onder de 3.5 mm profiel. Wat precies de oorzaak is weet ik niet. Maar als je de banden vervangen hebt, is het opgelost.

Waarschijnlijk is het probleen een mix van type rubber en het stugger worden van het rubber als het wat ouder wordt.....en de kou.

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Nondepatat

Aan de topic starter: ik heb hetzelfde probleem. Als ik 's ochtends wegrijd en een scherpe bocht maak, lijkt het alsof de auto over het rechter voorwiel heen rolt - beetje alsof het wiel blijft stilstaan. Ben je er al achter wat het was? Draagarm of veerpootlager?

Mijn auto moet binnenkort op voor de apk, vandaar. Dan kan ik me vast mentaal voorbereiden :-)

Schnappi

heb het vermoeden dat het de banden zijn,  want soms wel soms niet ook temperatuur buiten speelt een rol.

heb alles bekeken maar kon niks vinden, laat het maar zo.

Nondepatat

850blues

* schop *

Ook ik denk dat Mitchelli voor de koelkast door mag.

Citaat van: mitchelli op 04-02-2015 15:51:06
Waarschijnlijk is het probleen een mix van type rubber en het stugger worden van het rubber als het wat ouder wordt.....en de kou.

In eerste instantie richting veerpootlagers/-rubbers en draagarmen gezocht, maar een check daarvan 
-  door Henk  :eusa_clap: -  leverde destijds niets bijzonders op en ook een likje nieuw vet op de stuurstops bracht geen oplossing.

De afgelopen weken werd het geluid zo ineens minder en met de huidige temperturen is het geheel verdwenen.
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

-D©©©L-

Citaat van: mitchelli op 04-02-2015 15:51:06
CiteerAls ik de bochten doorga (voornamelijk links,langzaam en scherp) klinkt er een knakkend geluid aan de rechterkant, tevens heb ik het idee dat de auto over het wiel heen rolt. (lekke band gevoel) vooral als ik 's avonds klaar ben met werk en wil weg rijden vanuit parkeervak naar links dan lijkt haast of het wiel er afloopt.

als men eenmaal op de weg zit en dan een scherpe draai maak zijn de geluiden stukken minder, maar nog steeds het gevoel dat de auto over het wiel heen rolt

Ik denk dat je het probleem bij je banden moet zoeken. Heb je het vooral bij koud wegrijden (al sturend een parkeer vak uit ofzo)?. En voelt het dan of de banden verspringen tov het wegdek?

Dit probleem komt vaak voor bij verschillende type auto's met banden onder de 3.5 mm profiel. Wat precies de oorzaak is weet ik niet. Maar als je de banden vervangen hebt, is het opgelost.

Wat je beschijft is het Ackermann principe. Het verschil in sporing bij stevig insturen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ackermann-principe