Pompkoppeling wordt niet bekrachtigd

Gestart door Tuilenaar, 29-04-2015 21:18:18

Vorige topic - Volgende topic

Tuilenaar

Vandaag even bij Airco Service Rotterdam langsgegaan om de airco te laten nakijken: er zat maar 500 gram in. Prima kerel trouwens. Na het vacumeren en weer vullen van het systeem bleek de koppeling van de aircopomp niet bekrachtigd te worden. Zekering is OK. Kan iemand me vertellen waar ik het relais voor de aircopomp kan vinden, want ik vermoed dat dat de oorzaak van het niet werken is. Heb het controlekastje in de auto (februari 1996) wel eruit gehaald maar nog niet open gemaakt, het schijnt dat daarin ook wel eens een contact kan loszitten. Klopt dat? Heb de auto pas twee weken en ben dus nog niet op de hoogte waar wat zit, vandaar deze kreet om hulp. Bij voorbaat dank!
Tuilenaar

HanV70

drukregelaar, zit vlakbij schutboard rechterkant auto, stekker los halen en kijken of bij doorverbinden stekker de airco reageert, op zoekfunctie staat er veel beschreven. succes

RoelNL

Hoe is de afstand van je magneetkoppeling?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Tuilenaar

Vandaag verder gezocht en het aircorelais gevonden tegen de paravaan achter het handschoenkastje. Relais bleek stuk, ander relais geplaatst, nog steeds geen koelte. Nooddraad gelegd tussen pluspool accu en kabeltje van de pomp: temperatuur uitblaaslucht daalt tot 9,6 graden. Spanning gemeten op het voetje van het relais: er komt 13,4 V binnen op de voeding van het relais (30) als het contact aanstaat. Probleem ligt dus ergens tussen het uitgaande voetcontact van het relais en de stekkerverbinding vlak bij de aircopomp. Zal morgen proberen een electrisch schema te bemachtigen om te zien wat er met die uitgaande draad gebeurt. Nu maar tijdelijk een draad getrokken van de pluspool naar binnen, naar een schakelaar, en van de schakelaar weer de motorruimte in naar de aircopomp zodat ik gekoeld kan rijden.
Volgende vraag: waar kan ik de sensor van de interieurtemperatuur vinden? Ik zie mooie foto's van een plaatje met gleufjes erin en een ventilator erachter, maar bij mijn auto (februari1996) zit het kennelijk anders. Maar waar?
Alweer bij voorbaat dank.
Tuilenaar

cornelis-b

Als jouw auto een 850 is zitten de sensoren achter de handvatten boven de voorportieren, is het een X70 dan zit de sensor in het dash achter het zoals jij het noemt "plaatje met gleufjes"
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ludo

Lees de vorige berichten ook een keer.

855T5+

Citaat van: HanV70 op 29-04-2015 23:27:50
drukregelaar, zit vlakbij schutboard rechterkant auto, stekker los halen en kijken of bij doorverbinden stekker de airco reageert, op zoekfunctie staat er veel beschreven. succes
Het stekertje dat, bij geopende motorkap, rechtsbovenin zit, tegen de parafaan/schutbord buiten, is een bron van niet contact maken idd, altijd controleren (loshalen, erop doen, loshalen, erop doen, loshalen, erop doen) en even inspuiten idd.
Volvo: Mutatis Mutandis