LSD T5

Gestart door Turbobiker, 11-02-2005 19:29:26

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

T5 aangeschaft, spinnend binnenste voorwiel, zeker in deze periode. Niets lijkt mij logischer dan een LSD. Prijzig.  :'( Maar 850R bak past er vast ook onder en die is toch wel tweede hands te scoren voor minder?!
Mijn vraag nu: Heico biedt een Torsen aan 0 - 40% lock. Wat voor systeem zit in de R? Ik meen ergens een opmerking te hebben gelezen dat deze minder was dan de AP. Hoe functioneert de LSD van de R.
En als we dan toch versnellingsbakken gaan wisselen, past de huidige zes bak er niet onder en wat zit daar voor LSD in?
De Tussenpaus

JCviggen

Het LSD dat op de 850R zit geeft geloof ik ook maximum 40%

Een tweedehands 850R bak? Nou ga daar maar eens naar op zoek.

De 6-bak kan er niet echt zomaar in geloof ik, in principe kan misschien wel maar niet zonder her en der wat te improviseren. Is zeker geen direct fit. Een echt voordeel vind ik de 6-bak overigens niet (de 6e is zeker niet langer dan de 5e van de M56/59)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbobiker

Iemand zijn 850R recentelijk om een boom gevouwen misschien?

Bij een zesbak zou het me eerder om de kleinere stappen tussen de diverse versnellingen gaan. (Maar misschien moet ik dat probleem maar oplossen met meer koppel ;D)
De Tussenpaus

JCviggen

de turbo's hebben zeker geen kleinere stappen nodig hoor...koppel zoals je al zegt ;) het max vermogen ligt trouwens meestal ook rond de ~5500rpm
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Johann

Citaat van: Turbobiker op 11-02-2005 20:49:17
Iemand zijn 850R recentelijk om een boom gevouwen misschien?

Bij een zesbak zou het me eerder om de kleinere stappen tussen de diverse versnellingen gaan. (Maar misschien moet ik dat probleem maar oplossen met meer koppel ;D)

De 6 bak heeft een 3.7 eindoverbrenging en GEEN LSD.
Hij doet met 225/35-18 banden bij 6800 toeren,

1=62
2=102
3=146
4=192
5=240
6=299

De 6 bak is ongeveer 3 cm langer dan de M56H bak van de T5.

De 850R bak heeft een visco sper welke iets vriendelijker zijn werk doet dan de Heico sper welke volgens mij nog steeds oude AP Suretrac sperren zijn. Ook heeft de 850R LSD minder sper werking, 30% ofzo meende ik.

Turbobiker

Kijk, daar heb ik wat aan, bedankt Johann:)

Ik ben ergens tegen gekomen dat er Torsen LSD's leverbaar waren voor de 850, ik weet alleen niet meer zeker of dat nu de Heico versie was. Omdat ik de Torsen niet meer kon terugvinden legde ik die link dan maar.

Is er een verschil tussen Torsen en AP?
De Tussenpaus

Johann

Citaat van: Turbobiker op 12-02-2005 12:59:28
Kijk, daar heb ik wat aan, bedankt Johann:)

Ik ben ergens tegen gekomen dat er Torsen LSD's leverbaar waren voor de 850, ik weet alleen niet meer zeker of dat nu de Heico versie was. Omdat ik de Torsen niet meer kon terugvinden legde ik die link dan maar.

Is er een verschil tussen Torsen en AP?

Ik heb in mijn 850 een AP gezet,

http://www.swededemon.com/850html/lsd.html

Hier heb je enige uitleg over de verschillende systemen,

http://www.minimania.ca/web/DisplayID/840/SCatagory/GEARBOXES/DisplayType/Technical%20Information/CarType/ArticleV.cfm