V70 T-5 bokt tijdens optrekken 3/4 vollast

Gestart door Mrademakers, 02-05-2015 11:13:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mrademakers

ik heb recent een schitterende V70 classic T5 AUT gekocht met 250.000 op de teller.
Gechipt door Schutten tuning. Schakelt bij rustig rijden prima. Tot voor kort ook bij hard optrekken, ook bij opschakelen tijdens rijden. Echter sinds kort bij zeg 3/4 vollast optrekken lijkt het net of ik over een paar stenen rijd. Auto hokt als het ware. Op dat moment ook iets minder vermogen. Bevriende automonteur kon tijdens een ritje precies het moment aanwijzen wanneer het gebeuren zou. Hij zei zoiets van dat ie op dat moment wil schakelen om het vermogen kwijt te kunnen maar dat dat niet goed verloopt. Heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad en wat is er aan te doen? Alvast bedankt voor de reply!


V70R^2

Heb soorgelijks ervaren, helaas onopgelost gebleven.

Bij vol gas optrekken, ongeacht welke versnelling, 2 keer "bonken"/"inhouden bij +/- 4500 toeren, daarna gewoon goed doortrekken tot de redline.

Betrof ook een (vermoedelijk gechipte) automaat.

Ben wel benieuwd naar wat daar de oorzaak van kan zijn.

V70R^2

Heb onlangs een volledige stage 0 uitgevoerd, en olie verbruik is nihil. Bij mij is dat dus waarschijnlijk niet het geval.

Enige wat er al zeker 250.000km+ op zit is LMM en lambda sensor, zou beginnend falen van zoiets de oorzaak kunnen zijn van dergelijk hikje?

twotone

Een rotte lambdasonde merk je vooral tijdens 't cruisen en vrijwel niet tijdens 't optrekken.. LMM zou ik even niet weten.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Lostimmos

Ik heb eigenlijk hetzelfde (met een automaat), als ik een (flinke) tussensprint wil maken op de snelweg, en het gaspedaal onderin begraaf schakelt hij terug, houdt hij een soort in (trillerig gevoel) en dan gaat hij er als een speer vandoor. Maar met mijn 88.000km op de teller  zou ik niet zo snel weten wat het kan zijn

Kees Flodder

kan natuurlijk van alles zijn..
is dit een type met verdelerkap?

Mrademakers


Lostimmos

Geen idee welk type het precies is...
Ik heb een 850 T-5r

Mrademakers

niemand enig idee? kan ik aangezien de reacties van mensen die hetzelfde probleem hebben (gehad) aannemen dat het aan het chippen ligt? is het dan een defect in de bak als gevolg van het vermogen of is het een (slechte) instelling van de gechipte bak?

V70R^2

Ik had het vermoeden dat het iets mechanisch was, dus een automaat die bij maximaal koppel o.i.d. de lock-up losliet?

Misschien dat een flush iets dergelijks al wat verminderd/ oplost.

V70geRwin

Citaat van: V70R^2 op 03-05-2015 12:20:09
Ik had het vermoeden dat het iets mechanisch was, dus een automaat die bij maximaal koppel o.i.d. de lock-up losliet?

Misschien dat een flush iets dergelijks al wat verminderd/ oplost.

wel toevallig dat het allemaal bij automaatbakken is.
wellicht in de aansturing, dat de bak een signaal voor koppelbeperking aan de motor geeft oid.

ik herken het overigens niet van mijn ex t-5r met mte tuning en lpg en automaat.

Mrademakers

Wellicht ligt het aan de tuning zelf?

-D©©©L-

Citaat van: Mrademakers op 02-05-2015 11:13:46
ik heb recent een schitterende V70 classic T5 AUT gekocht met 250.000 op de teller.
Gechipt door Schutten tuning. Schakelt bij rustig rijden prima. Tot voor kort ook bij hard optrekken, ook bij opschakelen tijdens rijden. Echter sinds kort bij zeg 3/4 vollast optrekken lijkt het net of ik over een paar stenen rijd. Auto hokt als het ware. Op dat moment ook iets minder vermogen. Bevriende automonteur kon tijdens een ritje precies het moment aanwijzen wanneer het gebeuren zou. Hij zei zoiets van dat ie op dat moment wil schakelen om het vermogen kwijt te kunnen maar dat dat niet goed verloopt. Heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad en wat is er aan te doen? Alvast bedankt voor de reply!



Mag ik concluderen dat het probleem niet bestaat als je in de kickdown dooraccelereert ?

-D©©©L-

Citaat van: Mrademakers op 03-05-2015 17:01:19
Wellicht ligt het aan de tuning zelf?

Niet om het één of ander... 
Hoe kom je aan de wetenschap dat deze wagen een passende schutten tuning aan boord heeft.

leons850

Ik zou beginnen met de bougies controleren, als je op lpg rijd op 0.6mm gappen.
Voor de at's, wat is de staat?
wanneer voor het laatst nieuwe vloeistof of flush?
schijnen ze best gevoelig voor te zijn.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein