code 1-2-1

Gestart door Koot, 11-02-2005 21:18:26

Vorige topic - Volgende topic

Koot

Heeft iemand ervaring met wat code 1-2-1 inhoudt bij een 850 GLE 1995 met een fenix 5.2 systeem?

Volgens mijn Kluwer vraagbaak zit dit in mijn auto. In de lijst kan ik onder code 1-2-1 niets vinden, andere systemen geven LMM aan maar die zit niet in het Fenic MM systeem.

Trek ik de stekker van de temperatuursensor los in het luchtfilterhuis geeft hij 1-2-2 aan. Reset ik de computer pakt hij direct weer 1-2-1, trek ik de stekker van de lambda los veranderd er niets. Lambda is redelijk recent vervangen.

Daarnaast blijft de koelventilator draaien zodra ik het contact uitzet, heel maf.

Lambdasonde lampje brandt, computer staat in noodloopprogramma. Heb enkel de bak erachter weg gehad, verder niets. Daarna trad de storing op. Draadbreuk? Stekker lambda zit goed.

Weet iemand hoeveel weerstand een lambdasonde moet hebben?

Als iemand tips heeft heel graag.
 Technisch onderhoud
 Bewerk bericht
Bewerk bericht

Nicolaas

mehn

Bij Fenix 5.2:

1-2-1: MAP sensor signal absent or faulty
1-2-2: Intake air temperature sensor signal absent or faulty

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Fenix 5.2 gebruikt i.p.v. een MAF-sensor een MAP-sensor en een luchttemperatuursensor.
De temperatuursensor heb je al gevonden, de MAP-sensor (manifold absolute pressure) zit aan het inlaatspruitstuk.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Koot

Klaar!

Perfect, dank je wel. Had per ongeluk een stekker van de MAP losgetrokken. Zat al die tijd aan de lambda sonde te denken. Loopt weer perfect.

Wat een uitvinding dit forum!!!!!!!!!!

thuur

Mooi.

En dat je fan blijft draaien is normaal, het is een zgn. zelfdenkende fan. Die werkt in feite dus altijd als de motor te warm is. Ook met de sleutels in je zak dus. Staat ook een sticker op dat je moet oppassen ;)

Gr 8)