Is M56 '98-> hetzelfde als '06?

Gestart door Hengeveld, 04-05-2015 11:50:56

Vorige topic - Volgende topic

Hengeveld

Voor een V70 2.5T MY06 zoek ik een M56 handbak. Mijn vraag is:

- Is de M56 handbak vanaf '98 - met koppelingscilinder vast aan druklager - hetzelfde als de M56 in een V70 MY06?

- En is er verschil tussen een M56 voor een diesel of benzinemotor (andere ratio)?

Ries van de Zilverschuit

Ik heb altijd begrepen dat na 2004 de primaire as dikker is geworden en dat je daarom ook een andere drukgroep nodig hebt om het passend te krijgen. Dennis850estate weet hier alles van.

Een M56LK2 heef een andere overbrenging, of die ook onder een diesel zat, weet ik eigenlijk niet. Er is hier wel informatie over te vinden als je zoekt op dit baktype.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

leons850

Johann, weet hier wel meer van.
Het kan wel maar volgens mij moet je wat steunen omlassen.
vliegwiel met drukgroep van een S60R pakken en dan rijd het als het goed is.

Lees anders het SD 11 blog even door van Johann.
laatste paar pagina's.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342

Dieselbak past zowiezo niet, of je moet het koppelingshuis overzetten van de benzinebak.....

Hengeveld

Citaat van: Dirk342 op 04-05-2015 14:51:15
Dieselbak past zowiezo niet, of je moet het koppelingshuis overzetten van de benzinebak.....

Ook verschillend bij D5 van V70n? Ik heb het niet over de VW/Audi D5.

UserID6342

Da's een goede en weet ik eigenlijk niet.....

Hengeveld

Dank voor alle reacties. Ik heb inmiddels uitgevonden dat er een speciaal onderdeelnummer is voor de bak van een 2.5T uit MY06 (volgens VIDA), dus dat het in ieder geval niet de bedoeling is om hem uit te wisselen met een andere bak, ook al zou het passen. Ik laat het dus bij een andere exact gelijke bak.