cApiyol stelt zich voor

Gestart door cApiyol, 27-04-2015 17:43:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cApiyol

Met het komende vakantiegeld gaat er een Volvo Station aangeschaft worden, waarschijnlijk een 855 maar het kan ook een 245 (voorkeur van mijn vrouw) worden. Vandaar dat ik de afgelopen weken al veel tijd hier heb doorgebracht als Gast.

Op dit moment lurk ik vooral in de marktplaats tips en aangeboden Volvo's. Mogelijk dat daar dus binnen een paar weken verandering in komt en ik meer in de techniek- en onderhoudsfora rondstruin...

Oh, en je mag ook gewoon Niels zeggen.

glenfiddich1983

Welkom, lurker ;D

Succes met de zoektocht naar een mooie Volvo!
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

cornelis-b

Welkom Niels, ga lekker voor een 5 pitter dus een 855 of een V70 ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

T5-Klaas

Welkom, succes naar de zoektocht. Bij vragen of suggesties, we doen graag mee.
855 T-5R (019), B5234T5, M59, 18T, 3" downpipe, Ferrita catback, M4.4, (tuned by Schutten) ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

cApiyol

Sinds gisteren ben ik de eigenaar van een 855 2.5 20v Comfort. Het is degene geworden die ik vrijdag heb gelinkt in het 'Tips op Marktplaats...' topic. Voor €395 heb ik de gok gewaagd en heb hem gisteren opgehaald in Soest.

Ben er meteen mee naar VOMD in Dordrecht mee gereden voor een aankoopkeuring. Aardige gasten daar. De verwachtingen van de monteur lagen behoorlijk laag voor de 855 gezien de gebruiksporen aan het exterieur en de achterbak, maar na een uur keuren kwam hij me vol verbazing vertellen dat de auto technisch in hele goede staat is. Voor de leeftijd natuurlijk, maar zeker voor wat we er voor betaald hebben.

Grootste schrik voor mij was dat de motor op slechts 3 van de 5 cilinders liep, maar hij had het sterke vermoeden dat dit aan de nog originele (19 jaar oude!) bougies en kabels lag. Gelukkig konden die direct vervangen worden en was daarmee het probleem verholpen. Nu hoorde ik ook eindelijk de Roffel waar hier zo liefdevol over gesproken wordt! En ik ben ook al verliefd op het geluid na twee ritjes.

Er is nog wel een lijst aan dingen die ik in de loop van de tijd wil aanpakken, beschadigde interieurdelen vervangen en preventief onderhoud, maar dat is voorlopig van later zorg.

hansje

Haha mooi is dat he, je kan er nog geen fiets voor kopen.
Veel plezier ermee,

Hans

yannickdv

Haha lachen. Gefeliciteerd.

Ennnn 0 afschrijving altijd leuk. Je kunt er idd nog geen fiets voor kopen. (Die zo fijn zit dan) ;)
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green