Onderhoud / Reparatie V70 R

Gestart door Losros, 12-02-2005 12:50:14

Vorige topic - Volgende topic

Losros

Zoals ik bij het voorstellen al aangaf ben ik van plan om een V70R te gaan aanschaffen. Degene die ik op het oog heb heeft bijna 115000km gereden. Heeft 310 knollen onder de kap en is volgens mij uit 1999. Bij welke km-stand is de distributieriem aan de beurt en om de hoeveel km is er een kleine en/of grote beurt noodzakelijk.
Kan ik nog bepaalde 'kwaaltjes' verwachten de eerste 50000km.
Hoop op (niet te dure?) antwoorden.

LosRos

mathh

V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Roy V70R

Citaat van: Losros op 12-02-2005 12:50:14
Bij welke km-stand is de distributieriem aan de beurt  

Over 5000km
850 GLT - 855 T5 - V70R

Losros

Ik blijf zwart toch altijd wel erg mooi vinden voor een Volvo. Echter die kleur blauw is natuurlijk wel erg bijzonder en zeldzaam.

Losros

Dan schaf is hem wel over een krappe 10000 km aan.

daytonawim

de distributiesnaar vervangen kost nog geen 200 euro ( zonder extra kosten) dat kan je dus de kop niet kosten, koop je bij een garage dan gewoon zeggen dat ie bij aankoop vervangen moet worden.

Losros

Dat valt me reuze mee! Dit is waarschijnlijk niet bij een Volvo-dealer?

gRoeten.

daytonawim

de ditributiesnaar en multiriem zijn inmiddels vervangen bij de volvo in alkmaar voor 220 euro's

Keesjan

Hallo LosRos,

Ik wil je niet beledigen, maar als je je nu voor aanschaf al zorgen maakt over broodnodig onderhoud en prijzen van reparaties e.d. moet je misschien wel helemaal geen V70R kopen.
Bij een volvo weet je nu eenmaal dat het allemaal net even iets duurzamer en kostbaarder is dan bij een ander gebakje.
Je krijgt er echter wel een heleboel voor terug als je je volvo goed behandelt.

Keesjan