Inbouwen instructie van een originele set Parkeer sensoren in de V70

Gestart door LaurensV70, 07-05-2015 19:13:17

Vorige topic - Volgende topic

LaurensV70

Hoi experts van het forum,

Omdat ik graag mijn achter bumper wil laten spuiten heb ik bedacht dat ik een lang gekoesterde wens wil invullen: parkeer sensoren inbouwen. Maar dan wel de originele van Volvo :-)

Ik wilde graag een schakelaar op het dashboard, zoals je dat bij de nieuwe Volvo's ook ziet, maar ik kom niet verder dan dat de set wel een schakelaar heeft, maar die blijft ergens achterin. Dus geen kekke schakelaar op het dash. Of zit ik er naast?

Mijn vraag gaat om het volgende: heeft iemand een inbouw instructie van zo'n set? Hoe kom ik bijvoorbeeld te weten wat precies de plekken zijn waar de sensoren geplaatst moeten worden? En waar en hoe moet het speakertje gemonteerd worden?

De sensoren zitten in zgn retainers of houder, maar hoe worden die aan de binnenkant van de bumper gemonteerd? Plakken?

Wie heeft er ervaring mee? Heeft iemand de inbouw instructie in bezit? Ik hoor het graag.

Stuur even de foto van de set mee:

Sbv

schakelaar monteer je ergens achterin waar je er eventueel bij kan om de sensoren uit te schakelen

houden worden aan binnenzijde van de bumper gelijmd. de sensoren zelf kan je in kleur van de auto spuiten.

speakertje ergens monteren waar je deze ook kan horen

de gaten zijn een wat afwijkende maat. Dealer heeft een mooie pons om ze de gaten in de bumper te maken

LaurensV70

Hoi Sbv en Emiel,

Veel dank voor de tips en het inbouw schema! Dit gaat nu helemaal goed komen.

Groet!

Laurens.