nippel achter tankklepje bij bestaande installatie

Gestart door irian paul, 10-05-2015 22:00:26

Vorige topic - Volgende topic

irian paul

Hallo heren,

Is het mogelijk om bij een bestaande lpi installatie, alsnog de vulnippel achter het tankklepje te maken?

Of mag dit alleen maar gedaan worden door erkende gasinstallateurs?

-D©©©L-

Dat kan inderdaad, zolang het maar volgens de LPG (inbouw) regels gedaan wordt.
Ik zou er wel een nieuwe slang aanzetten.

irian paul

Merci,

Dus een kwestie van nieuwe slang en minivuller bestellen. Zou moeten werken. Nieuwe slang stond dan inderdaad wel op het lijstje.

Heeft iemand die inbouw regels dan ergens inzichtelijk?

leons850

Vraag dan wel of ze hem aan de binnenkant willen verstevigen.
anders kan je met de adapter en het gewicht van de gasslang een deuk in je zijscherm duwen. Hebben ze bij mijn auto ook gedaan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Citaat van: irian paul op 10-05-2015 22:31:15
Merci,

Dus een kwestie van nieuwe slang en minivuller bestellen. Zou moeten werken. Nieuwe slang stond dan inderdaad wel op het lijstje.

Heeft iemand die inbouw regels dan ergens inzichtelijk?

Hoeft geen minivuller te zijn. Ik heb een normale vuller ingebouwd achter het tankklepje ;)
Volvoloos....

risk

op het forum zijn meerdere foto's te vinden waar je de buitenvuller kunt plaatsen,
ik heb het zo gedaan

-D©©©L-

Vergeet niet de verlengde adapter te gebruiken, op straffe van rare lakschade.

Ik heb de ruimte tussen de beide panelen gevuld met een polymeerkit. Door de flens van de messing LPG vuller nippel richting de rand waar de rubbermanchet zit zo klein mogelijk te maken, past deze zonder raar te vouwen of stevigheid te hoeven wegsnijden. Officieel mag deze manier van monteren niet volgens de strakke letter van de wet, er zijn inbouwers die het daarom niet willen doen.

)()()sT

Hee, de laatste 2 foto's herken ik! ;D

Bovenstaande vuller hing er inmiddels los in helaas. De schroefjes draaiden "dol" en de hele vuller bewoog dus. Ik spreek in verleden tijd omdat (als het goed is ;D) m'n LPi-installatie opgefrist is. Morgen haal ik de auto op.

-D©©©L-

Citaat van: )()()sT op 15-05-2015 00:16:38
Hee, de laatste 2 foto's herken ik! ;D

Bovenstaande vuller hing er inmiddels los in helaas. De schroefjes draaiden "dol" en de hele vuller bewoog dus. Ik spreek in verleden tijd omdat (als het goed is ;D) m'n LPi-installatie opgefrist is. Morgen haal ik de auto op.

Gezien de wijze hoe een -andere- tussenliggende eigenaar met die wagen omgegaan is, verbaast mij het niet dat de vuller kapotgetrokken is.
Tegen -bijvoorbeeld-  wegrijden met de slang er nog aan is deze constructie niet bestand.

)()()sT

+ het weglaten van het verlengstuk resulteerde al in lakschade rondom de klep.... Maar dat gaat helemaal goedkomen :)

maruska

wist niet dat jij stiekum een CY onder je blauwe hebt zitten Joost ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

)()()sT

elianmars