M56 gooit de auto uit 4e versnelling

Gestart door 855GLTvincent, 01-04-2015 17:47:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

855GLTvincent

Moeten ze helemaal vervangen worden dan? Zijn ze niet af te stellen, bijv. onder de pook?
Is zoiets ook zelf te doen? (ben best handig, maar geen expert)?
Volvo 850 GLT 2.5 20V Estate 08/95
US Uitvoering, Handgeschakeld, LPG G3
132.000 mls / 212.000 km

Volvo 850 2.5 10V Estate 03/96
Automaat, LPG G3, 371.000 km

UserID6342

Vervangen is niet zo veel werk, maar je middenconsole en pookbak moeten los. Vergeet het M6 moertje niet los te halen bij het rubber van de kabels t.h.v. je gaspedaal

855GLTvincent

Toch eerst om e.e.a. uit te sluiten de schakelbussen vervangen. Het rubber tussen de 'horizontale' bus was immers half doorgescheurd
Vandaag de 'Custom' schakelbussen van Ruud (Volvobug) ontvangen en het probleem lijkt hiermee verholpen!
Dus zeer tevreden met deze oplossing!  ;D

Link naar montage van schakelbussen:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,73612.msg1565900.html#msg1565900
Volvo 850 GLT 2.5 20V Estate 08/95
US Uitvoering, Handgeschakeld, LPG G3
132.000 mls / 212.000 km

Volvo 850 2.5 10V Estate 03/96
Automaat, LPG G3, 371.000 km

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

855GLTvincent

Helaas mensen, het probleem is niet opgelost  :( . Hij gooit de auto nog steeds uit de 4de versnelling, soms wel een keer of 5 op 10km. Ik merk wel dat het te maken heeft met heel gemakkelijk uit de 4de versnelling gaan van de pook (makkelijker dan andere).

Dus... even denken... de 'horizontale' schakelbus is vervangen (geen spijt van, oude was sowieso rot). Kan dus uitgesloten worden.
Het lijkt mij niets te maken hebben met schakelkabels of schakelbussen, aangezien bij de 2e versnelling exact dezelfde handeling plaatsvindt bij de bak (alleen de 'verticale' schakelbus & kabel doen hun werk, maar dat is ook bij 1&5 het geval. Bovendien is die bus nog geheel in orde). Nogmaals, alle andere versnellingen vertonen geen problemen.

Iemand nog een idee?  ;)

Volvo 850 GLT 2.5 20V Estate 08/95
US Uitvoering, Handgeschakeld, LPG G3
132.000 mls / 212.000 km

Volvo 850 2.5 10V Estate 03/96
Automaat, LPG G3, 371.000 km

volvobug

He jammer, begreep van je dat het de eerste 30 km wel uitgebleven is. Helaas geen andere suggesties mijnerzijds  :-\, of je zou eens naar speling op de bussen van het pookmechanisme zelf moeten kijken. Daarvoor dient wel de middenconsole verwijderd te worden.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Zet er maar een andere bak achter.....  Ben bang dat een van de lagers van de assen (in de bak) eruit liggen.  Eigenlijk hetzelfde gehad met de 5e versnelling bij Remco's auto....

855GLTvincent

Oei.
Maar nog even een update. Probeer namelijk eerst de onschuldige zaken uit te sluiten voordat ik de bak eronder uit haal. Is namelijk behoorlijk kostbaar.

Heb nogmaals naar de schakelkabels gekeken onder de motorkap.
Wat me opviel is dat de ene horizontale kabel wat terugtrekt naar achteren (+- 0.5cm) wanneer ik die loshaal bij het busje (dat ik vervangen heb). Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Hij trekt hem dan namelijk iets uit de juiste richting weg.

Is het verwijderen van de middenconsole trouwens makkelijk te doen?
Volvo 850 GLT 2.5 20V Estate 08/95
US Uitvoering, Handgeschakeld, LPG G3
132.000 mls / 212.000 km

Volvo 850 2.5 10V Estate 03/96
Automaat, LPG G3, 371.000 km

volvobug

Als ik het goed interpreteer beschrijf je dus de situatie dat wanneer je in de 4de versnelling staat, er feitelijk "iets aan de kabel wordt getrokken"?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

855GLTvincent

Inderdaad. En hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de pook binnen. Die heeft ook de neiging om lichtjes naar het midden getrokken te worden wanneer ik hem na het schakelen weer loslaat (wat het vergemakkelijkt om in vrij te springen).
Volvo 850 GLT 2.5 20V Estate 08/95
US Uitvoering, Handgeschakeld, LPG G3
132.000 mls / 212.000 km

Volvo 850 2.5 10V Estate 03/96
Automaat, LPG G3, 371.000 km