Houden of wegdoen? Saffron R

Gestart door Erikvb, 12-05-2015 14:41:59

Vorige topic - Volgende topic

Erikvb

1,5 jaar terug heb ik een prachtige R gevonden in Duitsland en geïmporteerd. Helemaal zoals ik hem wilde:

V70
Saffron
Lage KM's (200k bij aanschaf)
Origineel!
FWD
LPG onderbouw (met weggewerkte aansluiting achter tankklep, niet zo'n lelijke dop in je bumpert)
Automaat
Zelfs de aankoopnota zat er nog bij uit 1997 (in Deutschmarken!)

Ik heb wel eens getwijfeld over de automaat, omdat deze best grote stappen neemt omdat hij er maar 4 heeft, maar voor dagelijks gebruik is een automaat gewoon het fijnst.

Nu de twijfel; ik rij er teveel mee, nu al 60.000 km in 1,5 jaar. Eigenlijk zonde van zo'n 'zeldzame' R

Wat te doen; heerlijk oprijden tot 500k dan de restjes weggooien of een minder zeldzame (snelle) Volvo voor dagelijks gebruik inzetten (en dus afscheid van de Saffron)

Ik vind dit een lastige.

V70R-obert

Waarom koop je er geen 940 of zoiets bij waarmee je afwisselt om zo de R te sparen?

edit: je kunt lpg verwijderen uit de R, de R voor hobby houden en er een diesel, lpg bij kopen. Of gewoon doorrijden. Een R op gas is al meer een economisch object dan een zeldzaamheid.

mehn

Gewoon doorrijden. Zo zeldzaam zijn ze niet. Auto's zijn gemaakt om in te rijden ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Galactica

Oprijden? Dat kan je dan beter met die van mij doen. Minder zeldzaam en minder snel.  ;D

Lostimmos

Citaat van: mehn op 12-05-2015 14:48:15
Gewoon doorrijden. Zo zeldzaam zijn ze niet. Auto's zijn gemaakt om in te rijden ;)

Ik ben het ermee eens.. de auto is gemaakt om in te rijden!

daanium

sluit ik me ook bij aan, 200k is ook niet ZO laag dat je er nog super zuinig op wil zijn.
lekker tuffen met die bak ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Lostimmos

Ik begon met mijn T-5r op ongeveer 80.000... er waren zoveel mensen die zeiden "zonde om er veel in te rijden" maar dat is toch uiteindelijk waar je zo'n auto voor rijdt? Ik geniet er iedere Km van, dus dan is het toch goed?  8)

mehn

Citaat van: daanium op 12-05-2015 14:51:41
sluit ik me ook bij aan, 200k is ook niet ZO laag dat je er nog super zuinig op wil zijn.
lekker tuffen met die bak ;D

En daarbij komt dat ie inmiddels op 260k staat. Nu is het toch al te laat ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

henry classic v70

Netjes z'n onderhoud blijven doen en je hebt er nog vele km's plezier van en wie wil nou niet ong. 40dkm/jr in een V70R rondrijden... :eusa_think:
Inderdaad zo'n zeldzaamheid is een saffron V70R niet, je ziet ze veel vaker rondrijden dan bijv. een LBP (of Sandstone  :evil: )
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

KIM

Ik rij er lekker mee door:

En ik houd m ook goed bij. Ik heb al een reserve motor en bak liggen; de motor moet nog gereviseerd worden.
Het gaat nog heeeeeeel lang duren voor deze auto een echte zeldzame klassieker wordt, dus ik geniet er liever nu van.

portlock

Gewoon lekker door rijden, je rijd op gas dusja 1x die lpg tank vol knikkeren en je hebt die wegenbelasting meer in de maand er al uit. die 72L benzine tank volgooien sta je echt te huilen aan de pomp... bovendien rijd je nu goedkoop voor die 40.000 p jaar
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

daanium

Leuk om alle reacties te lezen  ;D échte liefhebbers hiero!
ook een beeeeeetje vragen naar de bekende weg hier op dit forum ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Erikvb

Citaat van: daanium op 12-05-2015 16:01:22
Leuk om alle reacties te lezen  ;D échte liefhebbers hiero!
ook een beeeeeetje vragen naar de bekende weg hier op dit forum ;)

Haha, misschien wel. Alhoewel hier wel de mensen zitten die de 'waarde' van een Saffron R kunnen bevatten. Love it or hate it.

glenfiddich1983

Stel je voor, je doet hem weg omdat je het zo zonde vindt de auto zoveel te gebruiken. Je koopt een andere "minder zeldzame" turboroffel terug, maakt een hoop kosten door de afschrijving op je huidige auto en de aanschaf van de andere (waar altijd weer wat onderhoud aan zit te komen, want daarom werd hij natuurlijk weggedaan).

Vervolgens log je in op dit forum, en zie je onder het kopje 'wie ben ik' een nieuw voorsteltopic:

CiteerHoi!

Ik ben Pietje!

Ik heb me net een prachtige Saffron V70R aangeschaft, met nog maar 250.000 op de klok, keurig net interieur, en op LPG!

Wow!  :D

Hier ga ik de komende jaren lekker een paar ton bij zetten!
Dat wordt genieten!  :eusa_dance:

Kortom: jij je mooie auto kwijt en de auto staat over vijf jaar alsnog op 5 ton ;D

Moraal van het verhaal: had je die kilometers veel beter zelf kunnen maken! ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

volvov70

Citaat van: glenfiddich1983 op 12-05-2015 16:28:47
Stel je voor, je doet hem weg omdat je het zo zonde vindt de auto zoveel te gebruiken. Je koopt een andere "minder zeldzame" turboroffel terug, maakt een hoop kosten door de afschrijving op je huidige auto en de aanschaf van de andere (waar altijd weer wat onderhoud aan zit te komen, want daarom werd hij natuurlijk weggedaan).

Vervolgens log je in op dit forum, en zie je onder het kopje 'wie ben ik' een nieuw voorsteltopic:

CiteerHoi!

Ik ben Pietje!

Ik heb me net een prachtige Saffron V70R aangeschaft, met nog maar 250.000 op de klok, keurig net interieur, en op LPG!

Wow!  :D

Hier ga ik de komende jaren lekker een paar ton bij zetten!
Dat wordt genieten!  :eusa_dance:

Kortom: jij je mooie auto kwijt en de auto staat over vijf jaar alsnog op 5 ton ;D

Moraal van het verhaal: had je die kilometers veel beter zelf kunnen maken! ;D

Hier ben ik het dus ZOOOOO mee eens  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
History: volvo v70 2.5 20v exclusive 1998
History: volvo v70 xc 2.4T 20v AWD cross country duo tone 08-1999 MY2000
Huidig: škoda Superb artic 2.0 TDI CR 192pk 420nm 2013