Een webdagboek van een 855 T5, hoe het begon.....

Gestart door hansje, 15-05-2015 14:13:17

Vorige topic - Volgende topic

hansje

Na een jaar of 10 terug geopereerd aan m,n rug(hernia L1/S5) opzoek naar een auto waar ik lekker in kon zitten. Naar Oud-Beijerland voor een proefZit in een BMW 530d. Duurde knap lang voor dat er iemand kwam, dus ook in andere wagens zitten. Volgende waar ik in ging zitten was een Volvo V40......Jee dat zat/zit goed! Alleen was dit nu niet de auto waar ik in gezien wilde worden...........toch.
Als je de goede uitvoering/uitrusting/motorisering tegenkomt is het wellicht een optie. Wat is wijsheid in deze?
Stoelen hadden op mij,persoonlijk, een enorme overtuigingskracht. Na een poosje zoeken op het www en vooral zwart met leer, kwamen we een witte T4 op het spoor , een zwarte zag je toch al zoveel dus geluisterd naar moeders en vooral m,n zoon. Er naar toe en proefrijden....wat gaat zo,n klein,licht,oude mannetjes, wagen van z,n plek. Gekocht en tot op afgelopen november met heel veel plezier mee gereden.
Maar........ik ga nu nu even in de snelle modus.
M,n zoon Lamar, heeft er ook een jaar meegereden en compleet gek/lijp geworden van Volvo.
Vooral de 850 had- en heeft zijn voorkeur. Ik kom mij daar ook wel in vinden.  Hij verdiende wat centen tijdens z,n stage bij Kotug en Wagenborg dus waarom niet? Zoeken,zoeken,zoeken...het geld brandde in zijn zak. Afgesproken met hem dat het "ons papa/zoon"ding zou worden. Ik vind het leuker dan Lamar maar goed. Eindelijk, in mijn optiek, een redelijke 855 gevonden, in Dedemsvaart. Een pokken eind weg maar dat is het opzich al waard om met je afgestudeerde zoon zo'n eind te rijden.Proefrijden enz...dat gezicht......maar gekocht en hem gewaarschuwd dat er nog van alles aan zit te komen. Geeft niets pa doen we toch....met z.n tweeën?  Tuurlijk, komt goed!

Er komt nog meer........

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

de geneRaal

Kom maar op met je verhaal en foto's man !!

Zijn we gek op  ;D
Blackstone under construction

V70geRwin

jas

hansje

Nog een stukje op veler verzoek....De zwarte 850 gekocht..1650 euro. wetende dat Lamar er meer mee zou rijden, dan z,n pa. Hem voor al verteld en uitgelegd dat het een auto van 20 jaar oud is en dat de kans heel groot is dat je tegen dingen "aanloopt".
"Gelukkig"had ik gelijk.
O.a: carterventilatie,ontsteking in de ruimste zin van het woord en alles wat daar nog bij komt. Na 4 weken...roken als een stoomboot en ik overdrijf niet. Hier al veel gelezen...maar wat dan? Kan van alles zijn, turbo/klepseals/zuigerveren..enz. De olie kwam er inmiddels, letterlijk, onderuit gedruppeld. En nu?.....Tussentijds, na lang meelezen, aangemeld op dit forum, en mijn vraag gesteld. Ik dacht krukaskeering. Via het/julie/ons forum, een pb gestuurd naar Dirk.....

hansje

Goed....naar Dirk in/ en naar Nijmegen, 's morgens om een uur of 10 aanwezig. Ik dacht er voor een krukaskeering te komen. Kap open...geef is gas....zet m maar uit. Turbo is zo gaar als pap(quote). Lekker ***! En nu Dirk? Eerst maar een biertje, op mijn verzoek!Daarna e.e.a. dooorgesproken...wat is wijsheid...afbranden en op nieuw beginnen?
Na overleg met Dirk en al zijn wijsheid besloten om hem toch maar op te knappen.....

jas

Citaat van: hansje op 15-05-2015 15:42:00
Haha Jasper.....wier s tied oak

Je bent niet de eerste;  ;)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,38709.0.html

Je moet foto's online zetten, en dan [img ] foto link code [/img ]

hansje

En weer wat,......na het slechte lopen/inhouden enz, ontsteking volledig vervangen, liep wel beter maar na ca 3 min draaien weer afslaan en exact dezelfde storing. Maar wat is nu wijsheid. Wij denken aan een ander blok op te snorren en deze erin te zetten, of, blok laten reviseren volledig. Maar, wie heeft/weet een goed blok. wat kost een volledige revisie/gereviseerd blok. Iemand die het weet...shoot.
Momenteel hebben we witte en blauwe rook en niet te weinig. Wit vinden we wel vreemd die hadden we nog niet, scheurtje, koppakking. We willen geen geld steken in een blok wat niet te redden is.
O ja lekt nu ook stuurbekr/olie

Gr.Hans