Gesmolten trekhaak kabelboom

Gestart door The Aviator, 13-02-2005 15:40:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Aviator

Leen ik gisteren mijn roffel uit aan een goede vriend, omdat hij een aanhangertje moest trekken.
Belt hij me op dat mijn knipperlichten het niet meer doen. Vertel ik hem dat het wel een zekering zal zijn , en dat we hem wel vervangen als hij klaar is met de aanhanger.
Hij klaar en ik vervang de zekering, pats ook die kapot, nog een en pats ook die kapot. Blijkt dat mijn 2e set achterlichten het ook niet doen. Het werd al donker en geen looplamp dus wachten tot vanmorgen.
Ik de boel doormeten, zag er niet goed uit. Volvo assistance gelbelt en met 10 min. een ANWBer voor de deur.
Na enig zoekwerk kwam die erachter dat de gehele trekhaak kabelboom gesmolten is. Na wat sloopwerk de gehele kabelboom eruit genomen.
5 zekeringen vervangen en alles doet het weer. Lang leve de ANWB monteur.
De grote vraag is natuurlijk, hoe kan zoiets gebeuren? De aanhanger is van een bekende en die heeft nog nooit problemen gehad.
Morgen het trekhaak stopcontact een demonteren, misschien is die wel verrot.
Iemand nog een ander idee?

Vast bedankt,
Rob. ;D
El is Cl maal een half Rho V kwadraat maal es.

Zippo

Zo te horen gebruik jij bijna nooit een aanhangwagen!??
Eigenlijk moet je elk jaar de stekkerdoos inspuiten met WD-40 of andere troep. Zodat de stekkerdoos gangbaar blijft + de contacten daarvan.
Als je morgen een nieuwe doos gaat monteren, kit deze dan gelijk af aan de achterzijde! Dit scheelt ook een hoop narigheid. ;)

Zippo

The Aviator

Bedankt Zippo.

Gebruik inderdaad nooit de trekhaak. Ga morgen eerst die door erafhalen. Heb trouwens nog garantie dus als het die doos is zijn alle kosten voor het garage bedrijf, inclusief de kabelboom.
Maar dan de vraag. Als die doos goed is, waar ligt het dan aan.


Rob
El is Cl maal een half Rho V kwadraat maal es.

Zippo

Neem van mij aan dat de "doos" ;D de veroorzaker is..... ;)
Anders hebben ze alles verkeerd aangesloten.
Of je hebt een verkeerde massa.

Zippo

The Aviator

Oorzaak is niet gevonden, maar in de garantie een nieuwe stekkerdoos en kabelboom gemonteerd. Alles nagemeten maar niet bijzonders gevonden. Ik heb de stekkerdoos meegekrgen en die zaag ik van de week open. ;D
Laat het hier wel weten als ik iets ontdekt heb.

Rob.
El is Cl maal een half Rho V kwadraat maal es.