Welke LPG installatie past het beste bij m'n 855, in België welteverstaan

Gestart door RRrrrrrrombouts, 13-02-2005 20:24:01

Vorige topic - Volgende topic

RRrrrrrrombouts

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een 855 2.5 20V van '94.
Nu zou ik er graag LPG laten inbouwen, maar de meningen hierover lopen nogal uiteen.

De één zegt dat een installatie van Prins de beste oplossing is, mede omdat naar het schijnt deze motor een semi-sequentieele inspuiting heeft (volgens hem is een LPI niet mogelijk op dit type, ook wegens ouderdom), en dus perfect geschikt voor een gasinjectie.

De ander zegt dat ik met dat systeem problemen ga hebben met back-fires moest m'n ontstekingssysteem het eens laten afweten.  Hij zegt dat LPI geen enkel probleem is, hij had het dan over Vialle, en dat het beter zou zijn  voor  mijn auto.

Wat is trouwens het verschil tussen een G3 en een G2 ?  Heb ik dit nodig in ons belgen landje ?  Heeft het niet alleen met emissies te maken ?

Voor de prijs moet ik het niet doen, die is ongeveer dezelfde...

Kan iemand hier uitsluitsel over geven ?

Entuscan

Als je het budget ervoor hebt .... vialle LPI, niks anders.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

coco

Rij nu met m'n 850 40k op Vialle (Mesman, Eindhoven). Is G3 (injectie). Wel heb ik een dure kopreparatie gehad omdat de bouten waarmee het uitaatspruitstuk aan de kop vast zit, waren afgebroken. De dealer kan me niet vertellen of dit nu wel of niet door de gasinstallatie is gekomen. Ik rij dankzij gas wel zeer voordelig... er van uitgaande dat die aparte reparatie ook had plaatsgevonden als ik niet op gas zou rijden. Mesman is een aanrader!

Frank

alfredgeel

noem mij eens 1 volvo die je niet op lpi van Vialle kan uitrusten.( behalve carburatoren )

Bij volvo rutten is er zelfs een 480 Turbo die op LPI rijdt.

De 2.5 20klepper van 94 heeft een gedeelde inlaatcollector. Maar bij gebruik van LPI is dit echt geen probleem.

Neem maar eens kontakt met hun op.

grtn

RRrrrrrrombouts

Ik heb ondertussen besloten welke het gaat worden.  Het zal de VSI van Prins
Autogas worden.
Mede omdat deze nadien nog verder overgebouwd kan worden naar een volgende auto.
Ik heb serieus nagedacht over de LPI van Vialle, maar dan moet ik m'n collector uitbouwen en opsturen enz... Misschien breken dan mijn bouten ook af,...
Nu ben ik op 2 dagen omgebouwd naar gas, en kan ik eens echt "gas" geven... .
Bedankt voor de raad.

855-Champagne

Neem nou gewoon een vialle weet je zeker dat het goed is.

Voor een G3 installatie moet je een nieuwe install hebben dus je feest gaat niet door.

855-Champagne

Raf

Citaat van: RRrrrrrrombouts op 22-02-2005 20:13:56
Ik heb ondertussen besloten welke het gaat worden.  Het zal de VSI van Prins
Autogas worden.
Mede omdat deze nadien nog verder overgebouwd kan worden naar een volgende auto.
Ik heb serieus nagedacht over de LPI van Vialle, maar dan moet ik m'n collector uitbouwen en opsturen enz... Misschien breken dan mijn bouten ook af,...
Nu ben ik op 2 dagen omgebouwd naar gas, en kan ik eens echt "gas" geven... .
Bedankt voor de raad.

inderdaad, die ombouw naar een andere auto mag je vergeten!
en wat met de kostprijs? zijn er grote verschillen?
eerlijk gezegd heb ik nog niet veel goed of slecht gehoord van het VSI systeem. enkele dat het LPI systeem net een stap verder (beter) is.
je collector hoef je ook niet zelf uit te bouwen hoor, dat doen ze bij Vialle zelf wel.
over dat LPI systeem heb ik enkel nog maar goede commentaar gehoord.
mijn vader is er ontzettend tevreden over net zoals vele 850-clubleden!!

persoonlijk zou ik geen moment twijfelen en een LPI systeem laten installeren!

Raf
De gustibus non disputandum est!

RRrrrrrrombouts

Ik begrijp dat toch niet goed.  Wat houdt mij tegen om de tank te herbruiken, de regelunit, de injectors, de verdamper, het schakelaartje, een beetje bedrading,...  Als dit alles nog goedgekeurd is in deze auto, waarom dan niet in een nieuwere ??  Is dit weer zo'n domme Belgische wetgeving ?

TTT242

Ben jij LPG installateur dan ???
Je mag niet meer zelf aan LPG installaties "werken" in België. Vroeger kon dat wel en schoot er hier en daar een LPG wagen opeens "spontaan" in de vlam door zelf-geklungel. Dat moet nu door een erkende installateur gebeuren. En die gaat jouw oude gasinstallatie niet voor een appel en een ei omzetten.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

RRrrrrrrombouts

Nee, ik ben geen LPG installateur.  Maar als de installateur bij wie ik ga het wel wil doen, is er dan een probleem ?  Hij verzekerde me dat hij dat kon overbouwen (of liegt hij...?)  voor een prijsje.  Hij kan dan toch zo'n nieuw getuigschrift maken ?  Of mag je enkel werken met nieuwe onderdelen ??  Zo'n computer moet toch niet nieuw zijn...?

Tijdens m'n zoektocht naar een 855 kwam ik er zelfs één tegen die z'n wagen verkocht mét of zonder LPG installatie. Hij ging dan die installatie ook laten overbouwen naar een volgende, een V70.

RRrrrrrrombouts

Dat valt dan toch weeral mee.
Het zal dus zeker die van Prins worden.  Ten eerste die van Vialle kan je niet overbouwen, ten tweede moet de collector eruit (afgebroken bouten e.d.) en ten derde heb ik al veel gehoord over pompen die stuk gaan bij Vialle (zelfs op dit forum ergens...)
Ik kan dan misschien de enige zijn die zonder LPI rijdt, maar het idee achter het systeem is toch hetzelfde.  Er wordt ook per cilinder geïnjecteerd, ook onrechtstreeks gecoördineerd door de benzine injector, ...  Het enige verschil is gas <> vloeibaar.  Is dit zo'n groot verschil dan ?  Ik dacht trouwens dat dat dan enkel ging als het een volledige sequentieële benzine inspuiting was...