Foutcode 122  diagnosestekker B2

Gestart door Gelebanaan, 09-02-2003 12:24:52

Vorige topic - Volgende topic

Gelebanaan

Techneuten,

Ik heb vandaag al ( :o) mijn foucodes uitgelezen en gereset met uitzondering van foutcode 122 op stekker B2. Wie kan me vertellen waarover deze stekkeraansluiting foutcodes geeft? En wat betekent dan code 122?

Johann, Marc,

Ik had ook een foutcode "turbo regulator valve fault" wat opzich logisch is omdat deze niet meer is aangesloten. (ter info: deze klep regelt de wastegateaansturing, na montage van een Electronic Boost Controller wordt deze functie overgenomen door diezelfde EBC.) Maar zou de ECU hierdoor op een noodprogramma schakelen?! Ik heb voor de zekerheid de klep weer (loos) gemonteerd. Graag jullie mening hierover.

Groeten,

Gelebanaan

Een kleine aanvulling: Ik heb ook diagnosestekker B5 uitgelezen zonder foutcode. Waarover geeft deze foutcodes?

Johann

Tom,

Ik heb een nieuwere OBD versie in mijn auto dus wat dat betreft kan ik je niet helpen.
Ik heb ook de regelklep er helemaal uit gehaald, alleen de stekker ligt er nog, maar heb niet van Zippo gehoord of er nog een melding in zat toen hij de laatste keer het service lampje gereset heeft....
Gisteren even snel op de rollerbank gehad en alles zag er goed uit.
Ook had ik een verbruik van 1 op 8 wat ook wel normaal lijkt gezien de rijstijl dus ik vraag mij af of de ECU in noodloop gaat...

122 zou iets met een inlaat temp meter te maken hebben?
Moet ik even nakijken waar die zit als die er al zit.

Gelebanaan

CiteerOok had ik een verbruik van 1 op 8 wat ook wel normaal lijkt gezien de rijstijl dus ik vraag mij af of de ECU in noodloop gaat...

122 zou iets met een inlaat temp meter te maken hebben?
Moet ik even nakijken waar die zit als die er al zit.

Mijn verbruik is 1 op 6...... zet je toch aan het denken. Voor alle duidelijkheid de code wordt niet uit het motormanagment uitgelezen maar uit een andere poort. Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat die poort (B2) weergeeft.

Marco B

Tom,

B2 = Cruise-Control

122 = Geen signaal. of snelheid is niet boven 35 km/h geweest

Gr.

Marco

Gelebanaan

CiteerTom,

B2 = Cruise-Control

122 = Geen signaal. of snelheid is niet boven 35 km/h geweest

Gr.

Marco

Joo Marco,

Hartstikke goed, weer wat geleerd. Klopt het dan ook dat deze code niet is te resetten of moet ik dan iets speciaals doen? Overigens werkt mijn cruiscontrol gewoon goed. Weet je toevallig ook wat stekker B5 voor codes geeft?

Bedankt, groeten,

Hans B6254

Gaaf deze info,
Wat ik me echter afvroeg en nog niet heb kunnen vinden, is hard en software om deze diag. stekker aan je PC te koppelen,
voor de moderne systemen is er genoeg zelfs op je palm of pocket PC maar voor de merk eigen systemen heb ik niks kunnen vinden.
Ja er zijn van die uitlees rest computers voor de garage maar dat is weer een beetje te veel van het goede.

Wie heeft er wat gevonden of weet er genoeg van om dit een keer (samen) zelf te gaan maken.

JHH
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

Johann

CiteerGaaf deze info,
Wat ik me echter afvroeg en nog niet heb kunnen vinden, is hard en software om deze diag. stekker aan je PC te koppelen,
voor de moderne systemen is er genoeg zelfs op je palm of pocket PC maar voor de merk eigen systemen heb ik niks kunnen vinden.
Ja er zijn van die uitlees rest computers voor de garage maar dat is weer een beetje te veel van het goede.

Wie heeft er wat gevonden of weet er genoeg van om dit een keer (samen) zelf te gaan maken.

JHH

Volgens mij is de 850 niet volledig OBD compliant.
Tot model jaar 1995 is ie OBD(ODB?) 0,5 en vanaf 1996 t/m 1998 is ie OBD 1,5 zeg maar.
Ik heb een Palm OBD systeempje maar die doet 't niet op mijn 850, wel op de S60.

Mellow_yellow

CiteerMijn verbruik is 1 op 6...... zet je toch aan het denken.

Ik rij 1 op 7,4 volgens mijn boordcomputer. Tom, jij rijdt veel korte stukjes dus het verbruik is logischerwijs hoger. Ook bij mijn T-5R ligt de connector van de solenoid los.

Gelebanaan

CiteerIk rij 1 op 7,4 volgens mijn boordcomputer. Tom, jij rijdt veel korte stukjes dus het verbruik is logischerwijs hoger. Ook bij mijn T-5R ligt de connector van de solenoid los.
Ik vraag me af of deze foutcode een noodprogramma activeert. Tenslotte gebeurt dat ook met het lambda sonde lampje aan. Ik heb de connector weer aangesloten en alles gereset. Ik laat jullie weten of het uit maakt.

@Johann: Bedankt voor de info, zal eens kijken of het verschil uitmaakt. Het rare van alles is dat de Cruise Control gewoon goed functioneert.  ???

Johann

Tom,

Het kan nog in de relais zitten.
Ik had vorige week 1 keer dat mijn dash helemaal niets deed.
geen toeren meter ed, helemaal niets.
Daarna de auto weggezet en later weer gestart en sindsdien werkt alles weer...??

Marco B

Tom bij deze:

A1 = El. versnl. bak
A2 = Brandstofsysteem
A3 = ABS
A5 = TCU
A6 = Ontstek. systeem
A7 = gecomb. instrument
B1 = Klimaat
B2 = Cruise-Control
B5 = SRS
B6 = Elek. stoelen

Gr.

Marco

Hans B6254

[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

Huib

Wanneer je labdasondelampje brand, draait de motor dan altijd op een noodprogramma? Ik heb me laten vertellen dat je dat gelijk zou merken maar ik verneem geen verschil, en hij brand toch echt. ???

Adri

De foutcodes die B2 (cruise control inderdaad) geeft zijn eigenlijk geen echte foutcodes. Je kunt ze beter informatiecodes noemen. Ze zeggen iets over het laatste signaal het systeem heeft gekregen. Maak maar eens een rit waarbij je boven de 35km/u komt, dan zal je een andere code uitlezen.
Vandaar dat er ook niets te resetten valt.