verschil vacuumslangen 850 en v70?

Gestart door AlbertS80, 27-05-2015 18:38:35

Vorige topic - Volgende topic

AlbertS80

Een V70 Bifuel uit 1999 is in mijn trotse bezit. Kilometerstand bijna 340.000, dus nog niet zoveel.
Ik heb veel gelezen over vacuumslangen en het (preventief) vervangen daarvan.
Nu vraag ik mij af of ik bij mijn motor (met elektronische gasklep) ook beter alle vacuumslangen preventief kan laten vervangen om eventuele problemen te voorkomen/op te lossen.
En zijn dat minder slangen dan bij een niet-elektronische gasklep-motor?

RoelNL

Vacuüm slangen kun je makkelijk zelf. Dikte van een aantal slangen opmeten daarna de maat van de oude slangen overnemen en je hebt het zowat al gedaan.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

AlbertS80

Dank voor je antwoord Roel. Maar eigenlijk is dit mijn vraag:

Nu vraag ik mij af of ik bij mijn motor (met elektronische gasklep) ook beter alle vacuumslangen preventief kan laten vervangen om eventuele problemen te voorkomen/op te lossen.

Groet, Albert

V70R^2

In principe geld voor alle (vacuum)slangetjes van rubber, bij welke motor dan ook dat het na al die jaren verstandig is preventief te vervangen. Dus ook met electronisch gasklep, met of zonder turbo. (al hebben die aanzienlijk minder vacuumslangetjes).

AlbertS80

Dank V70R. Ik ga een adresje zoeken om dat te laten doen.

Bouke

Dat is echt goed zelf te doen hoor, ik weet niet waar je vandaan komt maar wil je wel helpen evt.

AlbertS80

Wat goed om te horen. Ik woon in Barneveld maar rijd overal heen voor zoiets. LPG is lekker goedkoop en ik rij graag.
Ik ga je een PB sturen.

leons850

Dat gaat goed komen.
Bouke heeft dat meer gedaan, bij mij heeft hij toen ook geholpen. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

AlbertS80

Goed om te horen Leon.
Ik heb 'm een PB gestuurd.

leons850

Citaat van: AlbertS80 op 28-05-2015 20:32:17
Goed om te horen Leon.
Ik heb 'm een PB gestuurd.

Bestel ergens een paar sets 6 en 8mm binnendiameter siliconenslang, volgens mij krijg je een meter of 2 per diameter.
Klusje stelt niet heel veel voor. Ik was toen toevallig bij Bouke dat we zeiden: "even snel voor t donker." ;)
Een paar zijn er lastig bij te komen, controleer dan ook even of je de vacuümaansluiting hebt aan de distributie zijde van het inlaatspruitstuk en of die nog goed is als je hem wel hebt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

AlbertS80

Ik ben echt een leek en hier begrijp ik al helemaal niks meer van:

controleer dan ook even of je de vacuümaansluiting hebt aan de distributie zijde van het inlaatspruitstuk en of die nog goed is als je hem wel hebt.