T-5R wil niet starten na stilstand

Gestart door Ties, 28-05-2015 09:18:17

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Citaat van: The Volvoboy op 28-05-2015 14:17:06
Idd, stekkerverbindingen kun je ook eens controleren op oxidatie. :)

of een massa draadje :eusa_whistle:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ties

Vandaag heb ik de kans om verder te gaan met de reanimatie.
Als ik een paar keer contact II inzet komt er een klein pisstraaltje uit het drukventiel op de brandstofrails. Bij één keer contact, nagenoeg niks. Het brandstofrelais boven de ventilator los gehaald. Niks aan te zien verder, alleen ontzettend goor. Even de contactpunten schoongemaakt.
De stekkerverbinding van de brandstofpomp doorgemeten. Wanneer ik contact inschakel naar II geeft hij 0 Volt... Mooi... oorzaak probleem gevonden... Maar nu?

Er zit een Volvo/VDO startonderbreker in de auto met een codesleutel. Het ledje op de dashboardhouder geeft geen abnormaal sein.

jeroen74

Je zou kunnen overwegen 12V direct op de pomp te zetten.

V70geRwin

Citaat van: Ties op 04-06-2015 11:39:55
Als ik een paar keer contact II inzet komt er een klein pisstraaltje uit het drukventiel op de brandstofrails. Bij één keer contact, nagenoeg niks. Het brandstofrelais boven de ventilator los gehaald. Niks aan te zien verder, alleen ontzettend goor. Even de contactpunten schoongemaakt.
De stekkerverbinding van de brandstofpomp doorgemeten. Wanneer ik contact inschakel naar II geeft hij 0 Volt... Mooi... oorzaak probleem gevonden... Maar nu?

Er zit een Volvo/VDO startonderbreker in de auto met een codesleutel. Het ledje op de dashboardhouder geeft geen abnormaal sein.

Je doet wel eerst het pinnetje erin voor het starten toch  :eusa_whistle:

Ties

Citaat van: V70geRwin op 04-06-2015 12:11:52
Citaat van: Ties op 04-06-2015 11:39:55

Je doet wel eerst het pinnetje erin voor het starten toch  :eusa_whistle:
Dat doe ik inderdaad.

Citaat van: jeroen74 op 04-06-2015 11:42:24
Je zou kunnen overwegen 12V direct op de pomp te zetten.
Heb nog 12V van de binnenverlichting afgehaald en met 2 draden doorverbonden naar de stekker op de pomp. Maar die hoor ik niet zoemen.

jeroen74

Dan lijkt mij het probleem duidelijk... pomp niet goed.

Ties

Daar ben ik achter inderdaad  ;D
Toen ik de auto kocht heb ik er van Karel een pomp bij gekregen. Een tweedehandsje, dat wel, maar hij doet het nog! Deze vervangen en de motor draait. Denk dat ik maar eens voorzichtig een rondje ga rijden en een afspraak maken voor de APK  ;)