855R '96 Italia - Road to stage 0 & 19T

Gestart door MatthewRM, 31-05-2015 16:11:48

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Hoeft niet hoor.  Als de bout afbreekt, sla je deze zo uit de veerschotel.  Vervolgens zet je de veerschotel vast met een losse M10 bout en moer, daar hoef je echt geen andere / nieuwe veerschotel voor te halen.

MatthewRM

Inmiddels van Piet een m4.4 ecu overgenomen. Reeds in de auto geplaatst, start beter en loopt voor mn gevoel ook wat soepeler. Wel begon het lambda lampje na een tijdje te branden, any suggestions? Ik heb ergens gelezen over het bijplaatsen van een extra lambda???

razorx

Ik zou hem eerst maar even (laten) uitlezen. ;)
Er is vast wel een forummer in de buurt die de spulletjes heeft.

MatthewRM

Citaat van: razorx op 24-02-2018 14:29:42
Ik zou hem eerst maar even (laten) uitlezen. ;)
Er is vast wel een forummer in de buurt die de spulletjes heeft.

Toevallig ook in Diemen e.o. ?  ;)

razorx

Heel zeker. Je bent welkom!

Piet

T'is niet de achterste (extra lambdasonde) die is uitgeschakeld in de bin.
Ff foutcodes uitlezen inderdaad.

MatthewRM

Ik heb zelf een VAG KKL kabel liggen en de demo versie van vol-fcr. Krijg echter steeds een foutmelding wanneer ik op motronic 4.4 klik: geen juiste USB aansluiting. Ligt dit aan de kabel? Deze heb ik ooit een keer aangeschaft via aliexpress maar kan niet terug vinden welke chip er in zit. Als t niet lukt wil ik graag een keer langskomen yits ;)

Wat betreft Mn stage 0, ik wil nieuwe turbo en intercooler slangen bestellen. Zit er wezenlijk verschil tussen de "normale" siliconen slangen en de set van Do88? Scheelt nogal wat geld maar als het echt beter is ga ik voor de do88 set.

cornelis-b

VAG KKL kabel moet je aanpassen met een schakelaartje zodat je kan schakelen tussen ( uit mijn hoofd ) pin 3 en 7. Je mag hier in Assendelft ook langskomen om de wagen aan de laptop te "hangen" en neem dan even een USB stick mee dan heb ik een "andere" versie van VolFcr voor je en BrickDiag ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Piet

Ktijg je wel een compoort te zien in apparaatbeheer voor de vag-com na installatie ervan ?

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Piet

Citaat van: cornelis-b op 24-02-2018 18:23:44
VAG KKL kabel moet je aanpassen met een schakelaartje zodat je kan schakelen tussen ( uit mijn hoofd ) pin 3 en 7. Je mag hier in Assendelft ook langskomen om de wagen aan de laptop te "hangen" en neem dan even een USB stick mee dan heb ik een "andere" versie van VolFcr voor je en BrickDiag ;D

Klopt de K-link (diagnosekabel) zit in de OBD voet van een 850 uit 1996 op pin 3 ipv pin 7.
In de Vag-com stekker zit hij op pin 7

(ook een goeie  ;D)

cornelis-b

VolFcr zit over pin 3 en BrickDiag via pin 7 of net anders om ;D
Schakelaartje moet er gewoon op bij de VAG KKL kabel.

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Ik typte wat doms in. Was vergeten dat het om een 850 mét M4.4 ging. ;)
Het schakelaartje is nodig en ik verwacht dat er geen FTDI chipset in de VAG kabel zit maar een CN340 die op zich ook kan werken na installatie van de juiste driver.

Piet

Hangt er van af of de compoort van de VAG-COM in apparaatbeheer zichtbaar is.

MatthewRM

Bedankt voor al het advies, dit weekend mee aan de slag (gebrek aan windows laptop).

Vandaag verder met het stage 0 project.

Laatst vervangen:

- Gaskleppositiesensor
- LLM
- Nieuwe rotor + bougies

Heb nog 2x veerpoot taatspot en 2x stabilisator stang liggen die ik deze week ga vervangen.
Ben nu even aan het rondneuzen op internet voor de siliconen slangen van do88. Waar ik niet helemaal uit kom is het verschil tussen onderstaande:

http://www.bsrtuning.nl/product/volvo-850-s70-v70-turbo-94-98-blue-pressure-hoses-522do88-kit8/volvo-850-1994-1997

http://www.bsrtuning.nl/product/volvo-850-svc70-turbo-pressure-pipes-blue-hoses-76mm-throttle-body-522tr-850-b-76/volvo-850-1994-1997

Beter om de dure completere set te halen of geen echte meerwaarde nog (standaard turbo nog).