regenwater lekkage

Gestart door lingenavd, 14-02-2005 11:42:14

Vorige topic - Volgende topic

lingenavd

Hallo,

ik ben helemaal nieuw in Volvo land. Mij eerste ervaring (nu 4 maanden) met mijn Volvo 850 GLT uit 1993 is helemaal SUPER........echter........
Vandaag, na de regenval van afgelopen weekeinde, wil ik wegrijden en zie ik tot mijn verbazing 3 cm water bij het voeten eind van de voorstoel en achterbank staan (alleen de passagierskant)
HELP!! dacht ik. Net helemaal droog gemaakt, te laat op mijn werk enz.

Kan iemand mij vertellen waar ik dit moet zoeken??

Alle ramen en deuren zaten potdicht
Ik zie geen water vlekken van boven naar beneden lopen??
Ik snap er helemaal niets van :-(
Is er een rubbertje verlorengegaan en zo ja, waar zit die dan enz.

Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld.

mvg,
Andre van der Lingen
A. van der Lingen
Volvo 850 '93 GLT 2.5 20V

Reitse

Zou heel goed kunnen dat je afwatering verstopt zit. Motorkap omhoog en aan passagierskant ff kijken naar blaadjes, takjes en andere troep. Ik meen dat op iets van 30 cm vanaf het plaatwerk van de zijkant, tegen het schutbord er een rubber slangetje naar beneden loopt, die kan verstopt zitten.

thuur

Als je een open dak hebt zitten daar ook nog afwateringen (maar dat komt meestal voorbij de voorstoelen uit). Of een defecte airco kan ook condenswater daar deponeren. Staat het e.e.a. op het forum over geschreven. Even zoeken dus ;)

Gr 8)

PS: Welkom op het forum trouwens! Er is een voorstel-topic waar je jezelf en de auto (incl. foto's ;D) kunt voorstellen.

lingenavd

Ik heb geen airco dus ik zal het moeten zoeken in de afwatering.
Ik merkte trouwens vanmiddag op de terugreis (was door de haast mijn radio frontje vergeten mee te nemen) dat ik in de bochten water hoorde stromen.....van links naar rechts en weer terug. Het geluid kwam wel van voren ter hoogte van het dashboard.

Duidt dat definitief op afwatering problemen?

Nog even ter verificatie (voordat ik teveel los haal).....onder de moterkap, helemaal bovenin tegen het shutboard zit een zwarte plaat met roosters, daaronder zit het afwatering-slangetje??

Even heel iets anders hoor, maaruhhhh....dat is echt lekker even zonder radio rijden, hehe, dan hoor je die heerlijke 5 cilinder lekker zijn werk doen.
weet nog niet of ik mijn frontje morgen meeneem :-)
A. van der Lingen

lingenavd

eeehhhhh :-\
Ik heb beide kanten gecontroleerd, maar de slangen of de doorvoer zitten niet verstopt. Sterker nog het loopt er doorheen als een tierelier.
Ik zag dat onder de motorkap, ongeveer 10 cm vanuit de passagierkant, ook tegen het schutboard nog een slag zat. (die zit samen gebonden met die andere die voor de afvoer zorgt vanaf die bovenste zwarte afdekplaat)
Die slang voert volgens mij het water af wat in de ruimte "onder" die zwarte afdekplaat huist. (al weet ik niet hoe het daar zou moeten komen)

Ik heb die zwarte afdekplaat nog niet los gehad, maar ik verdenk die zelfde ruimte daaronder van dat geluid wat ik hoor van stromend water als ik door de bocht ga. (al wordt dan wel minder volgens mij)

Ik zal die zwarte afdekplaat dit weekeinde is los maken, wellicht dat daar nog wijzer van wordt. Ik heb nu gelukkig geen water meer in de auto.

Als er iemand nog ideeen heeft of iets kan bevestigen m.b.t. die slang 10 cm vanuit de zijkant (die slang heeft trouwens dezelfde doorsnede als die andere waterafvoerslangen), dan hoor ik het graag, want ik snap nog steeds niet hoe dat water in mijn auto is gekomen.
A. van der Lingen