regenwater lekkage

Gestart door lingenavd, 14-02-2005 11:42:14

Vorige topic - Volgende topic

lingenavd

Hallo,

ik ben helemaal nieuw in Volvo land. Mij eerste ervaring (nu 4 maanden) met mijn Volvo 850 GLT uit 1993 is helemaal SUPER........echter........
Vandaag, na de regenval van afgelopen weekeinde, wil ik wegrijden en zie ik tot mijn verbazing 3 cm water bij het voeten eind van de voorstoel en achterbank staan (alleen de passagierskant)
HELP!! dacht ik. Net helemaal droog gemaakt, te laat op mijn werk enz.

Kan iemand mij vertellen waar ik dit moet zoeken??

Alle ramen en deuren zaten potdicht
Ik zie geen water vlekken van boven naar beneden lopen??
Ik snap er helemaal niets van :-(
Is er een rubbertje verlorengegaan en zo ja, waar zit die dan enz.

Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld.

mvg,
Andre van der Lingen
A. van der Lingen
Volvo 850 '93 GLT 2.5 20V

Reitse

Zou heel goed kunnen dat je afwatering verstopt zit. Motorkap omhoog en aan passagierskant ff kijken naar blaadjes, takjes en andere troep. Ik meen dat op iets van 30 cm vanaf het plaatwerk van de zijkant, tegen het schutbord er een rubber slangetje naar beneden loopt, die kan verstopt zitten.

thuur

Als je een open dak hebt zitten daar ook nog afwateringen (maar dat komt meestal voorbij de voorstoelen uit). Of een defecte airco kan ook condenswater daar deponeren. Staat het e.e.a. op het forum over geschreven. Even zoeken dus ;)

Gr 8)

PS: Welkom op het forum trouwens! Er is een voorstel-topic waar je jezelf en de auto (incl. foto's ;D) kunt voorstellen.

lingenavd

Ik heb geen airco dus ik zal het moeten zoeken in de afwatering.
Ik merkte trouwens vanmiddag op de terugreis (was door de haast mijn radio frontje vergeten mee te nemen) dat ik in de bochten water hoorde stromen.....van links naar rechts en weer terug. Het geluid kwam wel van voren ter hoogte van het dashboard.

Duidt dat definitief op afwatering problemen?