merkwaardig geluid bij schakelen

Gestart door blauweroffel, 31-05-2015 23:10:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

blauweroffel

Ok, net even bij de dealer in Hengelo geweest en ik dacht: ik draai m er meteen even in. Maar......... het lukte niet dus even beter kijken
De zon scheen precies op het wiel in het gat en ik keek recht tegen een afgeknapte bout  >:( :eusa_wall:

hoe nu verder?
Is er nog een mogelijkheid om het restant van die bout er uit te krijgen of wordt het een andere aandrijfas?

BR

RoelNL

#16
De oude moer eruit proberen te krijgen en hopelijk is de draad op de as nog gewoon goed zodat de nieuwe moer er zo opgezet kan worden.

Je kan er waarschijnlijk wat makkelijker bij als je je wiel eraf haald.

Hopelijk krijg je de moer er goed af, het maakt niks uit in welke staat je de oude moer eraf haald zolang de draad op de as heel blijft  ;)

succes

edit bout naar moer verander
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

blauweroffel

Citaat van: RoelNL op 04-06-2015 08:49:40
De oude bout eruit proberen te krijgen en hopelijk is de draad op de as nog gewoon goed zodat de nieuwe moer er zo opgezet kan worden.

Je kan er waarschijnlijk wat makkelijker bij als je je wiel eraf haald.

Hopelijk krijg je de bout er goed af, het maakt niks uit in welke staat je de oude bout eraf haald zolang de draad op de as heel blijft  ;)

succes

Dat wordt dus voorzichtig uitboren.....

BR

RoelNL

sorry verschrijf me bedoel de moer
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

volvobug

Citaat van: blauweroffel op 04-06-2015 09:37:17
Citaat van: RoelNL op 04-06-2015 08:49:40
De oude bout eruit proberen te krijgen en hopelijk is de draad op de as nog gewoon goed zodat de nieuwe moer er zo opgezet kan worden.

Je kan er waarschijnlijk wat makkelijker bij als je je wiel eraf haald.

Hopelijk krijg je de bout er goed af, het maakt niks uit in welke staat je de oude bout eraf haald zolang de draad op de as heel blijft  ;)

succes



Dat wordt dus voorzichtig uitboren.....

BR

Ik zou meteen met een linkse boor of tap aan de gang gaan, grote kans dat hij zo eruit draait. De kop en daarmee de spanning is van de bout, en de draad zit meestal goed van binnenuit in het vet van de homokineet waardoor hij makkelijk lost.

Ga je met een normale rechtsdraaiende boor aan de slag is denk ik de kans groot dat je hem verder de homokineet indraait. Bij veel assen is het nl. geen blind gat.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Citaat van: RoelNL op 04-06-2015 08:49:40
De oude moer eruit proberen te krijgen en hopelijk is de draad op de as nog gewoon goed zodat de nieuwe moer er zo opgezet kan worden.

Je kan er waarschijnlijk wat makkelijker bij als je je wiel eraf haald.

Hopelijk krijg je de moer er goed af, het maakt niks uit in welke staat je de oude moer eraf haald zolang de draad op de as heel blijft  ;)

succes

edit bout naar moer verander

Waarom verander je bout in moer? Blauwe roffel heeft het over een bout! En er is dan geen sprake van draad op de as, maar draad in de as.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

blauweroffel

Citaat van: volvobug op 04-06-2015 21:07:05
Citaat van: RoelNL op 04-06-2015 08:49:40
De oude moer eruit proberen te krijgen en hopelijk is de draad op de as nog gewoon goed zodat de nieuwe moer er zo opgezet kan worden.

Je kan er waarschijnlijk wat makkelijker bij als je je wiel eraf haald.

Hopelijk krijg je de moer er goed af, het maakt niks uit in welke staat je de oude moer eraf haald zolang de draad op de as heel blijft  ;)

succes

edit bout naar moer verander

Waarom verander je bout in moer? Blauwe roffel heeft het over een bout! En er is dan geen sprake van draad op de as, maar draad in de as.

Klopt, het is een bout die in de as moet worden gedraaid.
En deze is dus afgeknapt, ooit, want het stuk wat er is afgeknapt is weg, zat er niet in ik de naafkap weghaalde.
IK ben drie afgeknapte boren verder en niet veel opgeschoten vanavond.... :eusa_wall:
Ik denk dat het makkelijker is gewoon een andere aandrijfas scoren en die er voor in de plaats monteren

Ik voel weer een minimeet met Jasper aankomen.

BR