Compressor kopen -> tips gevraagd

Gestart door StefanCJ, 27-03-2015 11:44:20

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Ik had hetzelfde probleem, weinig ruimte voor een dikke compressor maar ik werk wel graag veel met mijn luchtsleutel.
Ik heb voor iets van 300,- een 2-cilinder compressortje met 50ltr vaatje gekocht.
Dit is voor een luchtsteutel nog precies prima, die 2-cilinder houd dat kleine vaatje mooi op druk terwijl ik toch een flinke jonnie van een luchtsleutel heb.
Als je kiest voor een 1-cilinder dan zou ik voor groter dan 50ltr gaan, dan heb je tenminste nog ietwat buffer.

Einhell en Airpress zijn de merken waarin je terecht komt, hun 2-cilinder varianten zou je rond de 300,- moeten kunnen krijgen.

-D©©©L-

Een beetje slagmoersleutel vraagt ergens tussen de 250 en 300 liter lucht per minuut. Er zijn inderdaad wel 230v compressoren die dat kunnen, maar het overgrote deel houd het wel gezien bij 120-200 liter per minuut.

UserID6342

Als je dus deze gebruikt, zoals wij, kom je aan al die compressortjes te kort die Stefan liet zien, maar wilt Stefan dit wel ?

http://www.korrosionsschutzshop.de/product_info.php?language=nl&info=p1590_RODCRAFT-Schlagschrauber-2277-The-Beast-1250-Nm.html

en

Wij werken dagelijks met dit spul, Stefan wilt het hobbymatig hebben dus het spul kan veel lichter zijn.  Daarom eerst uitzoeken wat Stefan nu wilt, dan kijken hoeveel ltr/min het spul gebruikt en daar de compressor op aan passen.  Als je met een slagmoersleutel wilt gaan werken die max 450-600 Nm levert kun je het ook af met een lichtere compressor.

Op hoeveel volt dat ding draait (220V of 380V) is nog niet eens zo belangrijk, het aantal PK's wat de compressor levert weer wel.  De zwaarste compressor op 220V is een 2.5 PK, die kan ruim voldoende zijn, als de hoeveelheid ltr/min kloppen en je buffer groot zat is.

StefanCJ

Dank voor de tips allen. Het is inderdaad voor hobby gebruik en niet persé noodzakelijk, zonder gaat het nou eenmaal ook wel. Toch eens goed over denken want een instapmodel compressor en wat tools gaan me volgens de ervaringen hier niet gelukkig maken, dan is het ook zonde van de ruimte en het geld.

Sbv

als je eraan begint dan goed, anders enkel ergernis denk ik zo

StefanCJ

Citaat van: Sbv op 29-03-2015 20:55:00
als je eraan begint dan goed, anders enkel ergernis denk ik zo

Dat dus.

NielZ3qp

Met een goede luchtsleutel en een grotere diameter slang krijg je zelfs met 25liter nog wel wat los maar het wekt wel ergenis als die compressor om de haverklap staat te rammelen. Ik had een goedkopere luchtsleutel van Metabo, zuipt lucht en geen power. Toen gaan shoppen bij Hazet, meer nm's bij minder lucht verbruik :)
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

Mvh

Ik heb 100 liter. Is krap aan voor intensief gebruik. Zorg inderdaad voor een goede luchtsleutel.
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

UserID6342

Daarom heb ik al jaren de luchtsleutels van Rodcraft (en wil ook niets anders meer).  Even als vergelijk, Arjen en ik kochten beide ongeveer dezelfde tijd de luchttollen, ik de Rodcraft en Arjen een Rodac ding.  Die laatste is dus duidelijk helemaal niets gebleken en heeft het slechts een aantal jaren volgehouden en hij heeft nu ook een Rodcraft.  Hetzelfde type de 2277, ze worden niet voor niets 'The Beast' genoemd....

Het belangrijkste is alleen of je al dat geweld nodig hebt ?  Heb je het niet nodig, niet kopen dan.

StefanCJ

Even terugkomend op mijn vraag: ik heb inmiddels een compressor gekocht. Tweedehands via MP, oliegevuld, Creemers, 20 liter, 8 bar, 79db. Luchtslang en bandenvulpomp moet ik van de week nog even ophalen. Na het horen van de compressor van Maartendeb heb ik besloten om een kleintje te kopen voor oppompen van banden en blazen van lucht. Slagmoersleutel etc. is leuk maar verbruikt veel lucht en dan staat de compressor continue te loeien, lijkt me niet zo prettig voor de buren.

Dit is hem, prima ding volgens Bouke (die heeft dezelfde):