service lampje resetten..

Gestart door Volvo comfort, 15-02-2005 07:07:49

Vorige topic - Volgende topic

Volvo comfort

Citaat van: ed op 17-02-2005 10:48:15
Boardcomputer wel, maar het gaat dacht ik om de motronic computer. Deze slaat deze code op en bepaalt hoe de procedure van resetten verloop. Ik heb een 4.4, en jij dacht ik 7.0.

Ik zou niet weten welke computer ik heb kan ik dat ergens checken??

Maar wel raar dat ze het bij een ouder type ingewikkelder maken dan bij een nieuwere

geertjan

hoe een servicelampje te resetten van een 850 2.5 10v van november 1996

ed

Deze kun je niet zelf resetten. Moet bij de dealer gebeuren of een reset apparaatje kopen voor 75 euro.
Vanaf 99 is het wel weer mogelijk om zelf te doen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mennos2evolvo

Bedankt voor de info,

Ik heb het net geprobeerd met een s70 tdi uit okt 1999 en het resetten ging perfect precies zoals het is beschreven.

Menno

mjrood

Bij mijn V 70 R AWD uit 1998 lukt het niet om zelf het servicelampje te resetten.

Gr.
Michiel.
V70 R AWD - Life in the fast lane.

My Volvo's : 340 D, 360 2.0 inj., 245, 940 TD, 850 2.5 10V, V70 R AWD.

MTB

Tot (en met ??)96 is er de volgende truc voor de VDO klokken:
Zet het contact aan. Steek de pigtail in in socket 7 van module A. Deze bevindt zich aan de linkerzijde (als je voor de auto staat)voor bij de koplamp. Hier kun je ook gewoon de storingscodes uitlezen en resetten zonder hulp van welk apparaatje ook. Je moet alleen weten hoe.
Nadat je het draadje in socket 7 heb gestoken druk je 4x kort op het reset knopje. Dit met korte tussenpozen. De LED gaat nu continue branden. Geef nu de code 1-5-1 in. Dus 1x kort indrukken, wachten tot de LED weer brandt, dan 5x kort met korte (0.5 sec of zoiets) tussenpozen, weer wachten tot de LED brandt en dan tenslotte nog 1x. Als je dit goed heb gedaan dan flikkert de LED een paar keer kort en heb je er 15.000km geen last meer van. Wel natuurlijk eerst een beurtje geven.

Het is makkelijker dan het lijkt

MTB
;D

vinii

volvo verkerk utrecht  rekent 15 euro voor uitlezen +resetten

Hans V70

Ik heb deze procedure gevolgd maar het servicelampje blijft branden. Tijdens de procedure gaat het servicelampje wel knipperen, maar bij opnieuw starten blijft ie branden. Toch via de dealer resetten?

Volvo comfort

Citaat van: Hans V70 op 14-05-2005 19:17:31
Ik heb deze procedure gevolgd maar het servicelampje blijft branden. Tijdens de procedure gaat het servicelampje wel knipperen, maar bij opnieuw starten blijft ie branden. Toch via de dealer resetten?

Dan lijkt het er op dat je er wel bijna bent... dus een dealer heb je niet nodig

als ie gaat knipperen even snel de dagteller knop loslaten en dan gelijk weer indrukken of ingedrukt houden.. dat moet toch echt werken

BenC70ES

Van welk jaar is Hans V70 zijn V70?

Werkt hier perfect op een '99 en '00 C70...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Hans V70

Het is idd gelukt. Toch nog even lopen freubelen met knopje dagteller vasthouden en loslaten. En onze V70 is uit 1998! Werkt dus ook op dit bouwjaar. Waarschijnlijk een typfoutje gemaakt in oktober 2004.  ::)

b0nkolok

10 keer gedaan, maar er begint niks te knipperen. 'Service' lampje blijft gewoon branden. Dagteller staat nu wel op 0.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

mjrood

Citaat van: Hans V70 op 20-05-2005 22:35:25
Het is idd gelukt. Toch nog even lopen freubelen met knopje dagteller vasthouden en loslaten. En onze V70 is uit 1998! Werkt dus ook op dit bouwjaar. Waarschijnlijk een typfoutje gemaakt in oktober 2004.  ::)

Ik krijg het ook niet voor elkaar.  :P Heb van alles geprobeerd, bij beide dagtellers. Ik neem aan dat we het over de hoofd dagteller hebben en niet over die in de boordcomputer. Moet de contactsleutel in stand I of in II?  ???

Gr.
Michiel.
V70 R AWD - Life in the fast lane.

My Volvo's : 340 D, 360 2.0 inj., 245, 940 TD, 850 2.5 10V, V70 R AWD.

b0nkolok

Helaas ............................... MY 98. Wat nu?

b0nkolok

Citeerc: nieuwe auto?.  

Wat voor nieuwe auto? Toch niet een Smart of een (durf het haast niet te typen) bmw