Automaatwissel 850R, alle R's hetzelfde?

Gestart door 850R DGP, 10-06-2015 22:06:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: Jurijn R op 11-06-2015 09:47:32
Citaat van: )()()sT op 11-06-2015 09:40:19
Maarre.... die '840' van mij kwam ook uit een 850R  :eusa_think:

Hmm.. de vraag is waarop die 890 en 840 dan slaat..

Volgens mij ben ik eruit. de 1208-840 zit in de MY1996-1997 T5 en in de 854R. In de 855R zit dan weer de 1208-890 met een tikkie andere koppelomvormer. Heeft te maken met voertuig gewicht
Door dat de omvormer iets meer mag slippen is er een grotere koppelvergroting en is het wegrijden makkelijker.

Jurijn R


Citeer
Volgens mij ben ik eruit. de 1208-840 zit in de MY1996-1997 T5 en in de 854R. In de 855R zit dan weer de 1208-890 met een tikkie andere koppelomvormer. Heeft te maken met voertuig gewicht
Door dat de omvormer iets meer mag slippen is er een grotere koppelvergroting en is het wegrijden makkelijker.

In mijn 854R zit de 1208-890. Is het niet omgekeerd dan? :)

850R DGP

Citaat van: -D©©©L- op 11-06-2015 10:07:23
Citaat van: Jurijn R op 11-06-2015 09:47:32
Citaat van: )()()sT op 11-06-2015 09:40:19
Maarre.... die '840' van mij kwam ook uit een 850R  :eusa_think:

Hmm.. de vraag is waarop die 890 en 840 dan slaat..

Volgens mij ben ik eruit. de 1208-840 zit in de MY1996-1997 T5 en in de 854R. In de 855R zit dan weer de 1208-890 met een tikkie andere koppelomvormer. Heeft te maken met voertuig gewicht
Door dat de omvormer iets meer mag slippen is er een grotere koppelvergroting en is het wegrijden makkelijker.

Geen inbouwprobleem neem ik aan?
Ga ik dat merken een 854R bak in een 855R?

850R '96, ex 850 GLT '93

leons850

Citaat van: 850R DGP op 11-06-2015 12:02:53
Citaat van: -D©©©L- op 11-06-2015 10:07:23
Citaat van: Jurijn R op 11-06-2015 09:47:32
Citaat van: )()()sT op 11-06-2015 09:40:19
Maarre.... die '840' van mij kwam ook uit een 850R  :eusa_think:

Hmm.. de vraag is waarop die 890 en 840 dan slaat..

Volgens mij ben ik eruit. de 1208-840 zit in de MY1996-1997 T5 en in de 854R. In de 855R zit dan weer de 1208-890 met een tikkie andere koppelomvormer. Heeft te maken met voertuig gewicht
Door dat de omvormer iets meer mag slippen is er een grotere koppelvergroting en is het wegrijden makkelijker.

Geen inbouwprobleem neem ik aan?
Ga ik dat merken een 854R bak in een 855R?



Als je auto gechipt is in ieder geval niet.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Net ook maar eens onder de kap gekeken en bij mij zit er op de 855R een 50-42LE 1208-890 gemonteerd.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Jurijn R

Citaat van: cornelis-b op 11-06-2015 14:11:40
Net ook maar eens onder de kap gekeken en bij mij zit er op de 855R een 50-42LE 1208-890 gemonteerd.

Mijn 854R heeft dezelfde henk

)()()sT

Citaat van: 850R DGP op 11-06-2015 12:02:53
Citaat van: -D©©©L- op 11-06-2015 10:07:23
Citaat van: Jurijn R op 11-06-2015 09:47:32
Citaat van: )()()sT op 11-06-2015 09:40:19
Maarre.... die '840' van mij kwam ook uit een 850R  :eusa_think:

Hmm.. de vraag is waarop die 890 en 840 dan slaat..

Volgens mij ben ik eruit. de 1208-840 zit in de MY1996-1997 T5 en in de 854R. In de 855R zit dan weer de 1208-890 met een tikkie andere koppelomvormer. Heeft te maken met voertuig gewicht
Door dat de omvormer iets meer mag slippen is er een grotere koppelvergroting en is het wegrijden makkelijker.

Geen inbouwprobleem neem ik aan?
Ga ik dat merken een 854R bak in een 855R?



Ik vraag me af of er verschil merkbaar is hoor. Zoals gezegd had ik een 854R bak in m'n V70R en heb daar 70.000 km. probleemloos mee gereden, erna heeft ie nog een ton in Jeroen's V70R gedraaid (en wel in die ton aan gort getrapt door de vorige eigenaar).

850R DGP

Citaat van: Jurijn R op 11-06-2015 20:11:55
Citaat van: cornelis-b op 11-06-2015 14:11:40
Net ook maar eens onder de kap gekeken en bij mij zit er op de 855R een 50-42LE 1208-890 gemonteerd.

Mijn 854R heeft dezelfde henk

Ik heb er 840 op staan ...
850R '96, ex 850 GLT '93

Jurijn R

Tja whatever er ook opstaat, draaien zal die altijd hoor ;D
Ik rijd met een GLT bak in de R, alles gaat als je gewoon even nadenkt erover.
Wat voor een verschil kan er in die automaatbakken zitten dan.

Ze zijn allemaal sterk genoeg en kunnen pk's genoeg aan, koppel zijn ze gevoelig voor. Maar mijn reed probleemloos met +- 280 pk en dik koppel rond. Was er super tevreden van. Maar voor een trackday car kun je moeilijk met automaat gaan rijden xD

cornelis-b

Citaat van: Jurijn R op 11-06-2015 22:01:00
Tja whatever er ook opstaat, draaien zal die altijd hoor ;D
Ik rijd met een GLT bak in de R, alles gaat als je gewoon even nadenkt erover.
Wat voor een verschil kan er in die automaatbakken zitten dan.

Ze zijn allemaal sterk genoeg en kunnen pk's genoeg aan, koppel zijn ze gevoelig voor. Maar mijn reed probleemloos met +- 280 pk en dik koppel rond. Was er super tevreden van. Maar voor een trackday car kun je moeilijk met automaat gaan rijden xD

Lijkt me wel eens leuk een trackday met alleen AT's  ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

850R DGP

De V70R classic schijnt dezelfde 4-bak te hebben als de 850R automaat, echter met een geheel nieuwe computer waardoor het schakelgedrag ook anders is. Ik vond de classic V70R namelijk boterzacht schakelen. En met dezelfde bak klinkt dit wat vreemd.

Zit er in latere 850R's ook een andere computer wellicht? Of heeft dit niks te maken met het verschil in 840 - 890 codering.

850R '96, ex 850 GLT '93

KIM


Jurijn R

Het zal niets met codering, of ecu te maken hebben hoor ;D Geloof me.
De bak zelf zal het wel gehad hebben. Lekker vervangen door een goed exemplaar ( zoals de mijne  :eusa_shhh: :eusa_whistle:) en je zal zien dat je 850R even boterzacht zal schakelen als die V70R waarmee je gereden hebt.


)()()sT

Zit dat ding er nou nog niet onder ???



;D

850R DGP

850R '96, ex 850 GLT '93