Gas blijft 'hangen' Volvo V70N

Gestart door nsdnayz, 15-06-2015 17:57:34

Vorige topic - Volgende topic

nsdnayz

Beste Roffelaars,

Gisteren van de boot af van Texel bleef voor een kort moment mijn gas hangen.
Dat wil zeggen dat ik het gas met mijn pedaal niet meer kon 'beïnvloeden'.
Het lijkt wel of de gasklep bleef vasthangen, toen ik het pedaal indrukte en/of losliet gebeurde er namelijk niets.
Snel maar gestopt op een parkeerplek, waar de toeren bleven hangen op +- 1400 toeren.

Gelijk de auto uitgezet, en weer aangezet, vervolgens weer 120 kilometer zonder problemen gereden.
Het probleem is niet terug-gekeerd. Mijn vermoeden reikt uit naar de elektronische gasklep/gashuis (hoe heet dit?).
Waarom? Sporadisch valt mijn cruise-control uit, dan kan ik niet meer op de cruise knop drukken op het stuurwiel.
Als je dit probeert in te drukken, verschijnt het Cruise teken niet meer op de teller-module.

Mijn vermoeden: gasklep/huis/ding kapot en vervangen voor een (nieuw?) examplaar..

Kunnen jullie mee helpen denken? Wat denken jullie?

Extra info:
- Het gasklephuis/ding is zo'n 4 maanden geleden schoongemaakt, daarna deed de auto het zelfs beter dan eerst.
- Het betreft een Volvo V70 2.4 met 140PK uit het jaar 2001, met 221DK (benzine).
- Cruise control valt sporadisch uit en kan niet meer aan.

Wie o wie kan helpen?

Hoewel het probleem niet is teruggekomen, wil ik liever niet dat het gas blijft hangen (op de snelweg  :eusa_pray:) enzo.

Alvast bedankt,

Thomas

Sbv

begin eens met uitlezen van de auto.
Cruise control kan pedaal stand schakelaar zijn die defect is

Easterboy

En als het je gasklephuis (ETM), zou ik deze gewoon naar ACTronics sturen.
Dit heb ik met mijn vorige S70 ook gedaan, dan is hij ook blijvend goed en het kost minder!

UserID6342

Weet natuurlijk niet wat ACtronics vraagt, maar een ander ETM van Volvo kost een kleine 300 incl software.

Meestal kun je het al zien aan de sticker die erop zit, zit er een witte sticker op dan vervang 'm maar (ook uit voorzorg)

haasje

De gasklephuizen die volvo nu levert (de gereviseerde dus) hebben ook een witte sticker.

Easterboy

300 vind ik nogal meevallen, ik betaalde 240 ofzo voor een revisie van ACTronics.
Ik heb destijds (jaar of 3-4 terug) bedragen gehoord van 600 euro.

Hans Duiven

Citaat van: Easterboy op 17-06-2015 13:49:15
300 vind ik nogal meevallen, ik betaalde 240 ofzo voor een revisie van ACTronics.
Ik heb destijds (jaar of 3-4 terug) bedragen gehoord van 600 euro.

Een nieuwe ETM kostte mij anderhalf jaar geleden €450 bij de Volvo dealer, inclusief inlezen software

Jeroentjuh

Zal morgen eens kijken wat de huidige prijzen zijn....

Schnappi

wat is een ETM dan met gele sticker?

haasje

de origineel gemonteerde gasklephuizen hadden een witte sticker.
de vervangende gasklephuizen hadden een gele sticker (dit was feitelijk hetzelfde gasklephuis als de origineel geleverde).
de op dit moment geleverde gasklephuizen zijn gereviseerd (in het huis staat de oorspronkelijke productiedatum) deze hebben weer een witte sticker.