nieuw familielid c70 1998 en nu een c70 t-5 2002 98000 km

Gestart door dirkvis1968, 19-06-2015 16:14:36

Vorige topic - Volgende topic

dirkvis1968

een week geleden heeft de familie er een nieuw lid bijgekregen
c70 t5 coupe met 98000 km op de teller
silvergrijs met een grijs blauw inteieur
redelijk goede deal gehad met de aankoop en nu bezig met alles in orde te stellen
nautuurlijk met wat foutjes
-remmen vooraan .... remschijf meer dan op en remblokjes ook bijgevolg een remklauw te vervangen (stofhoes gescheurd) omdat deze blijkbaar aanloopt
- schokdempers vooraan----- welke schokdempers ---- lijkt wat op een boot
- remmen  beroerd ivm met mijn huidig voertuig
- lakwerk optisch ok behoudens paar krassen op bumber achteraan doch lak dient serieuw verzorgt te worden (polieren) want lijkt op sahara gevoel

2 problemen resteren
- >geen turbo druk gevoel what so ever
naar mijn gevoel schakelt de turbo niet in. normale accelearatie tot 2500 toeren doch geen logaritmisch opstijgend gevoel-- eigenlijk eerder dood als eenpier. In vergelijkking met mijn 98 versie 2.5t die vliegt als een raket boven de 2000 toeren
Ondertussen al gecheckt
- geen losse vacuumleidingen op het eerste gezicht
- tcv uitgeruild doch geen verbetering
Wat is al besteld -- nieuwe bougies oem
wie heeft er een idee hoe je de turbo kan testen behoudens de inlaatbuis erafhalen en speling voelen . Ga ik doen maar op 98000 km zou deze niet stuk moeten zijn
carterdruk ok gezien olievuldop serieus zuigt bij stationair
of hoe kan je de turbo forceren om in te schakelen
zou een dommerik de tcv fout aangesloten hebben want deze bevind zich niet op de normale plaats achter de luchtfilter maar los juist voor de lmm

-> kachel - airco ed
toen ik hem kocht was er een luid geluid van de aanjagermotor
ondertussen de filter uitgekuisd maar wordt nog vervangen (stak vol maar dan ook vol met vuil en stof)
moter er even uitgehaald en nouja er lag een verpakking van een lotus franginanneke in de schoepen vast
Nu  is geluid ok doch naar mijn gevoel veel minder lucht dan in mijn "98 versie met 2x zoveel ervaring.
hoe kan je de actuator testen die je ziet links van de ventalitor in het midden. mogelijks blijven er klappen toe of open of zit er nog snoep en koekjes tussen

besluit : auto is dealer onderhouden met laatste onderhoud vorig jaar
triestig gesteld met de dealers en belgie blijkbaar
mij maak je niet wijs dat een fatsoenlijke dealer
- de remmen niet test
- schokdemper niet controleert
- airco filter niet vervangt of klant er op wijst
- bij vorig groot onderhoud de spanband rond de lmm niet meer bevestigd maar gewoon onderaan laar liggen
- op het gehoor weet je dat er aan de aanjager iets scheelt
- niet alle klepjes van de motorluchtfilter deftig sluit

en hoe is het mogelijk dat de wagen zo de keuring passeert met als enige opmerking
staat banden
lampje mistlicht vooraan stuk

dat versta ik ook niet