Motormanagment lampje V70n

Gestart door volvo355, 19-06-2015 21:10:34

Vorige topic - Volgende topic

volvo355

Hallo allen,

Na een paar kilometer gereden te hebben op lpg gaat het lampje branden, op benzine niet. De auto is al uitgelezen met vida dit gaf de volgende foutmelding: adaptieve lambdaregeling. Waarschijnlijk zit er ergens een vacuümlek.

Nu heb ik thuis een dongle die ik gebruik met de app torque. Hier kan ik de long term duel trim en short term fuel trim ook in aflezen. Zodra we op benzine rijden blijft de LTFT rond de 10. Zodra we overschakelen op lpg gaat deze naar 25 en brandt binnen een paar kilometer het Motormanagment lampje. Kan het kloppen dat de waardes op lpg veel hoger zijn?

Er lijkt dus een verband te zitten tussen de fuel trims en het Motormanagment lampje. Torque geeft als foutmelding p1171 dit komt volgens mij eigenlijk op hetzelfde neer als de foutmelding in vida. Het enigste wat ik niet snap is waarom dit alleen op lpg terugkomt. Zodra we de storing wissen en op benzine blijven rijden komt het niet terug.

Het lijkt mij dat als er een vacuümlek is dat deze er altijd is op lpg maar dan ook op benzine. Iemand een idee?

Specs van de auto:
Bouwjaar: 2001
Km-stand: 508.000 (volgens vorige eigenaar ruilblok met 2 ton gelopen)
Bak: Automaat 
Motor: 2.3 t5 motor 250pk

UserID6342

Hier zit het blok dus al in met de ETM onder het spruitstuk geschroefd.

Kijk eens goed naar de druksensor die in de inlaatbuis zit naar de ETM toe, die willen nog wel eens kapot gaan en dan komt die storing ook te voorschijn.....

volvo355

Stel het is die druksensor kan het dan kloppen dat de storing alleen op lpg terug komt?

UserID6342

Gedeeltelijk want deze melding zou je dan op beide brandstoffen moeten krijgen..