Altijd pech met de airco :(

Gestart door glenfiddich1983, 23-06-2015 08:44:14

Vorige topic - Volgende topic

glenfiddich1983

Dat ik ook altijd pech heb als het op airco's aankomt :(

Na het "debacle" met de S70 vorig jaar bij de dealer (airco check + droger en orrifice vervangen; twee keer terug geweest; 1e keer omdat de airco siste, 2e keer omdat de leidingen bevroren, dealer snapte er niets van en heeft uiteindelijk de hele "reparatie" overgedaan met nieuwe onderdelen en toen was het goed), ditmaal de V70 en niet bij de dealer maar bij mijn vaste garage, STEK gediplomeerd etc.

Compressor vervangen (oude heeft 5 ton op de klok, daarvan de magneetkoppeling vervangen leek niet de beste long term investering) en verder de droger en orrifice.

Gisteren lekker koel rijden, eerst was dat ook zo  :eusa_dance:

Op een gegeven moment zit ik weer met mijn hand voor het luchtrooster en denk ik: hmm, volgens mij is dit niet zo koud als het hoort!  :eusa_think:

Ik kijken onder de kap: ja hoor, de leidingen over het hele LD-traject stijf bevroren en de compressor pompt vrolijk door.  :eusa_wall:

Vanochtend meteen maar gebeld, vrijdag kan ik weer terecht om te kijken hoe en wat. Tot die tijd maar weer zonder airco in de V70.

Het zal ongetwijfeld opgelost worden, en niets ten nadele van mijn garage hoor, ik verbaas me gewoon over het gedoe dat ik altijd weer heb met die airco.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

glenfiddich1983

Bleek uiteindelijk de lagedruk-schakelaar.. schakelde de compressor pas uit bij 1.2 bar ipv 1.8
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Sweij

Vervelend, maar fijn dat je er zo snel achter bent. Nog fijner: dat je die info hier deelt! Nu weten we wat er waarschijnlijk aan de hand is als we een bevroren leiding hebben. Top!