benzine lekkage?

Gestart door bert850, 03-07-2015 20:47:17

Vorige topic - Volgende topic

bert850

Hallo,
Ik had gisteren getankt, meter gaf 30 l aan. Later kwam ik bij de auto en zag een plasje ongeveer onder de tankdop. Druppelde nog, dop gevoeld maar zat goed. Toch naar huis gereden maar niets meer ontdekt.
Heb afgelopen weken veel gereden en ook aantal keer vol getankt.  Niets ontdekt. Wat kan het zijn?
Via zoeken, allerlei lekkages maar niet wat er op lijkt.
Bert

volvobug

Overgang vulslang naar tank, die zit met een klem vast die nog wel eens weg wil roesten. Maar dan moet de tank wel heel vol zitten wil het daar lekken.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lammert

Was het nog bij de pomp dat plasje benzine? Precies onder je benzinedop zit in het rubber namelijk een afvoerbuisje voor als de vulslang overloopt, en daaronder komt dan precies een plasje te staan. In dat geval geen probleem dus maar volgende keer minder vol tanken

-D©©©L-

Citaat van: volvobug op 03-07-2015 22:33:12
Overgang vulslang naar tank, die zit met een klem vast die nog wel eens weg wil roesten. Maar dan moet de tank wel heel vol zitten wil het daar lekken.

Vaak is het rubber eerder aan de beurt.

bert850

Tank was helemaal niet voll. Zat maar 30L in, daarom vond ik het ook raar.

volvobug

Citaat van: -D©©©L- op 04-07-2015 07:01:24
Citaat van: volvobug op 03-07-2015 22:33:12

Vaak is het rubber eerder aan de beurt.

Mijn gedachte maar inderdaad niet specifiek genoeg beschreven  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.