Het grote forum hardloop topic

Gestart door V70R-obert, 23-06-2015 22:51:55

Vorige topic - Volgende topic

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: peteRRR op 23-09-2016 21:03:15
Worden er nog supplementen gebruik voor het sporten, vitamines of iets vooraf het sporten of achteraf voor het herstel?
Op een gegeven moment wel mijn ontbijt routine omgegooid, en dat was vooral in het jaar dat ik echt veel zwom (zo'n 2 a 3 kilomter per dag). Dan begon ik met zwarte bonen, ei, spinazie, tomaten etc. Maar dat wat vooral ook een dingetje omdat ik in die tijd altijd super hongerig wakker werd  :eusa_drool:

Een reep met wat extra proteine is ook wel lekker om meteen na het rennen (of zwemmen) te eten. Op die manier herstel je ook sneller. Maar blijft een beetje een noodgreep. Liever vers en echt gezond eten na het sporten. Is ook veel lekkerder dan de keiharde knaag repen. Maar is het beste om binnen een half uur (als ik t me goed herinner) wat te eten, dus weet niet of je zo snel de tafel al gedekt hebt.

Succes! Als ik je een keer zie rennen zal ik het raampje van de auto open doen en zwaaien  ;)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

peteRRR

Citaat van: Vulk op 23-09-2016 21:11:53
Het joggen wordt steeds makkelijker en beter,...en ben verbaasd dat er steeds meer uit te halen is
heb op 1 run de 33 minuten aan getikt en dat is 13 minuten er bij in 2 weken,...gaaf moment!

Worden er nog supplementen gebruik voor het sporten, vitamines of iets vooraf het sporten of achteraf voor het herstel?

Groet

Ik alvast niet. Ik eet wat lichter en eet meer fruit, maar dat is het.

Voor de avond is dat wel prettig en na de hand nog een bord eten te nemen.

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 23-09-2016 21:36:18
Op een gegeven moment wel mijn ontbijt routine omgegooid, en dat was vooral in het jaar dat ik echt veel zwom (zo'n 2 a 3 kilomter per dag). Dan begon ik met zwarte bonen, ei, spinazie, tomaten etc. Maar dat wat vooral ook een dingetje omdat ik in die tijd altijd super hongerig wakker werd  :eusa_drool:

Een reep met wat extra proteine is ook wel lekker om meteen na het rennen (of zwemmen) te eten. Op die manier herstel je ook sneller. Maar blijft een beetje een noodgreep. Liever vers en echt gezond eten na het sporten. Is ook veel lekkerder dan de keiharde knaag repen. Maar is het beste om binnen een half uur (als ik t me goed herinner) wat te eten, dus weet niet of je zo snel de tafel al gedekt hebt.

Succes! Als ik je een keer zie rennen zal ik het raampje van de auto open doen en zwaaien  ;)

We zijn ook echte nederlanders om in de ochtend met brood te beginnen,...dacht in Aziatische landen dat het 3 keer warm is op een dag.
Tis wel pittig als je intensief sport met dat vroege eten en als het serieus wordt is het wel nodig om goed te eten.

Had vorige week ook eens van die sultana repen geprobeerd,.....mierzoet,..jeuiijj,...ook niks ;D
Neem zelf wel sport vitamines/mineralen en magnesium en dat voelt wel goed aan.
Zwaaien is altijd goed voor de afleiding,...zo van nu effe niet aan dat lichaam denken als je weer een breekpunt nadert,..effe wat anders nu ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

peteRRR

Ja hoor,....een run van 50 minuten er op zitten  :eusa_clap: :eusa_dance:

Pfieiiww  ;D Gaaf!

Groet

stuuraandeverkeerdekant

Nice one! Hoeveel km?

Ik ben trouwens ook voor drie keer per dag warm eten. Ontbreekt me alleen vaak aan de tijd.

Maar volgorde omdraaien is ook al heel mooi: breakfast like a king, lunch like a prince and dinner like a peasant  ;D

volvobug

Citaat van: peteRRR op 26-09-2016 17:17:49

Pfieiiww  ;D Gaaf!

Groet

:eusa_clap: :eusa_clap: De aanhouder wint!  ;)

Ik gisteren 30 km duurloop als training voor de marathon as. 16 okt  :eusa_shifty: Gaat jou ook nog wel een keer lukken !
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

peteRRR

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 26-09-2016 17:26:08
Nice one! Hoeveel km?

Ik ben trouwens ook voor drie keer per dag warm eten. Ontbreekt me alleen vaak aan de tijd.

Maar volgorde omdraaien is ook al heel mooi: breakfast like a king, lunch like a prince and dinner like a peasant  ;D

Heb de km niet bij gehouden ;)
Maar zal ergen in de buurt van 10 km zitten,..was wel een takke eind als je terug denkt ;D

Citaat van: volvobug op 26-09-2016 17:31:16

Pfieiiww  ;D Gaaf!

Groet

Ik gisteren 30 km duurloop als training voor de marathon as. 16 okt  :eusa_shifty: Gaat jou ook nog wel een keer lukken !

Thanx!

Heb de dag daar op een poging gewaagd op bosgrond,...wel gaaf maar wel intensiever,..warmte ook.
Van de anderhalf uur,..40 min in elkaar geknutseld :D

Dank je voor de inspiratie,....30 km,.....duik effe weg,..moet er nog heel wat gebeuren ;) :eusa_pray:

Groet

stuuraandeverkeerdekant

Bosgrond is zeker vermoeiender, maar ook leuker als je t mij vraagt! En beter voor je spieren waardoor je uiteindelijk  minder blessures krijgt - omdat je voet elke keer anders neerzet en daardoor alle spieren gebruikt. Op een vlakke ondergrond gebruik je bepaalde spieren meer dan andere. 
Wanneer je je voet dan een keertje scheef neerzet kun je jezelf minder goed opvangen omdat die spieren niet zo getraind zijn. Veel verschillende schoenen dragen ondervangt dit probleem ook een beetje :)

peteRRR

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 26-09-2016 19:09:53
Bosgrond is zeker vermoeiender, maar ook leuker als je t mij vraagt! En beter voor je spieren waardoor je uiteindelijk  minder blessures krijgt - omdat je voet elke keer anders neerzet en daardoor alle spieren gebruikt. Op een vlakke ondergrond gebruik je bepaalde spieren meer dan andere.  
Wanneer je je voet dan een keertje scheef neerzet kun je jezelf minder goed opvangen omdat die spieren niet zo getraind zijn. Veel verschillende schoenen dragen ondervangt dit probleem ook een beetje :)

Uit enthousiasme ook richting bos gegaan en al gaande ondek je snel dat er meer van je spieren/zettingen gevraagd wordt en zelfs
van,...nu effe oppassen waar je de voeten neer gaat zetten,...maar ook ergens in duiken en er doorheen stormen/rennen,..heveltjes,
paden,kuilen,...en maar zien hoe je er uit komt ;D
Wat ook nog grappig is om te proberen voor een paar minuten is achteruit te lopen/joggen,..je zou eerst denken dat gaat nie,maar het gaat toch ;D

Ben erg benieuwd hoe het verder gaat,..skeeleren en fietsen is leuk,..maar lopen is wel een hele leuke variatie.

En wat volvobug presteert is petje af :eusa_clap:

Groet

Lammert

Pfieiiww  ;D Gaaf!

Groet

Lekker bezig Ruud! Laatste keer dat ik dat deed was ik nog 25 :eusa_shifty:, en ter referentie: net eergisteren de 40 aangetikt (40 jaar, niet km). Nu alweer 2 maanden blessurevrij iig en tot de 10 km geen problemen. Ongelooflijk hoeveel je lichaam kan hebben als je jong bent en hoe verstandig je ineens moet gaan doen als je wat ouder wordt.

Welke marathon ga je lopen trouwens? Amsterdam?

volvobug

Citaat van: Lammert op 26-09-2016 20:51:52

Pfieiiww  ;D Gaaf!

Groet

Lekker bezig Ruud! Laatste keer dat ik dat deed was ik nog 25 :eusa_shifty:, en ter referentie: net eergisteren de 40 aangetikt (40 jaar, niet km). Nu alweer 2 maanden blessurevrij iig en tot de 10 km geen problemen. Ongelooflijk hoeveel je lichaam kan hebben als je jong bent en hoe verstandig je ineens moet gaan doen als je wat ouder wordt.

Welke marathon ga je lopen trouwens? Amsterdam?
Yep, Amsterdam it is. Eens kijken of de tijd van Rotterdam afgelopen april te verbeteren valt  ;D.

Ik prijs me gelukkig dat ik in de zes jaar dat ik nu hardloop, blessurevrij ben gebleven. Ben ook de jongste niet meer (50 gepasseerd  :eusa_shhh:) maar heb leren ervaren dat je meer kunt hebben dan je in deze welvarende westere wereld voor mogelijk houdt. Evolutionair gezien ook wel logisch dat we voor fysieke belasting ontwikkeld zijn, niet voor schermbediening  ;D.
@Peterrrr, ik kan zeker aan bevelen regelmatig te wisselen van ondergrond, en zeker onverharde weg en bospaden. Zoals Lammert ook al aangeeft bevordert dat een wisselende belasting van pezen en spieren waardoor het geheel weer sterker wordt. En vergeet de buikspieroefeningen/core stability niet  ;)

Vulk

Gisteren voor het eerst van A naar B gelopen in plaats van gewoon een rondje te lopen.
11,5km van thuis tot bij mijn ouders.

Moest ik meer doen, veel leuker dan gewoon die afstand in een rondje te lopen. ;D

peteRRR

Yes! :D,....65 minuten er op zitten :eusa_dance:

Bij de 50 min dacht ik,..nou dat gaat goed zo,want het ging makkelijker dan ooit,..nog even die 15 minuten,..en toen werdt het toch nog een dingetje :eusa_sick: ;D

Maar wederom erg gaaf dit en even wat rust nemen in de zin van andere dagen wat andere oefeningen doen en dan weer een piek
is wel goed te doen en verrassend

Groet

volvobug

Citaat van: peteRRR op 07-10-2016 21:51:35

Bij de 50 min dacht ik,..nou dat gaat goed zo,want het ging makkelijker dan ooit,..nog even die 15 minuten,..en toen werdt het toch nog een dingetje :eusa_sick: ;D

Maar wederom erg gaaf dit en even wat rust nemen in de zin van andere dagen wat andere oefeningen doen en dan weer een piek

Groet

:eusa_clap: :eusa_clap:

Evt. wat extra eiwitten/eiwitrijk voedsel voor spierherstel en rust is ook een belangrijk onderdeel van trainen  ;)

Voor je het weet loop jij een halve marathon!

peteRRR

Citaat van: volvobug op 07-10-2016 21:58:14
Citaat van: peteRRR op 07-10-2016 21:51:35

Groet

:eusa_clap: :eusa_clap:

Evt. wat extra eiwitten/eiwitrijk voedsel voor spierherstel en rust is ook een belangrijk onderdeel van trainen  ;)

Voor je het weet loop jij een halve marathon!

Thanx :D

Ben al extra aan het eten en dat werkt prima,....ben nog niet ergens op aan het mikken maar laat me mee nemen door
het enthousiasme en jaloers loeren hoe andere lopen ;D

Groet

volvobug

Deze oude lul heeft vandaag zijn PR op de 10 km tijdens de Bergse Plasloop scherper gesteld op 46min33sec. Toch leuk als je je 37 jarige collega voor blijft  :D