Pin nummers ECU motronic 4.3

Gestart door Nordschleife850R, 24-06-2015 08:37:19

Vorige topic - Volgende topic

Nordschleife850R

Heeft iemand een schema met pin nummers van een ECU zoals hier boven vermeld? Wil mijn ABS gaan verwijderen, maar de ECU heeft een signaal nodig van de ABS regeleenheid. Zou graag willen weten op wel nummer dit signaal binnen komt :)

BVD Emiel

Johann

Nordschleife850R

Johann

Piet

Tja, die is er niet he........

Het ABS is een volledig op zich zelf staand systeem bij M4.3/M4.4.
De ECU heeft er niets mee van doen.

Nordschleife850R

Daar ben ik het niet mee eens! De eerste keer dat ik zonder ABS ging rijden door het verwijderen van alle zekeringen die daar mee te maken hadden was er niet zoveel puf als normaal. Pin B18 en B21 lijken mij hier wel wat mee te maken kunnen hebben. De ECU krijgt een snelheidssignaal van het instrumentenpaneel. Die weer van de ABS regeleenheid.

Johann

Citaat van: Nordschleife850R op 24-06-2015 22:41:05
Daar ben ik het niet mee eens! De eerste keer dat ik zonder ABS ging rijden door het verwijderen van alle zekeringen die daar mee te maken hadden was er niet zoveel puf als normaal. Pin B18 en B21 lijken mij hier wel wat mee te maken kunnen hebben. De ECU krijgt een snelheidssignaal van het instrumentenpaneel. Die weer van de ABS regeleenheid.

Deed de teller het wel toen de zekering er uit was?
De ABS krijgt pulsen van de wielsensoren die vervolgens het signaal doorgeeft naar het dash.
Bij de oudere modellen kwam dit signaal van de snelheidssensor in de bak. Heb je geen signaal meer dan kun je de ABS sensor rechtstreeks op het dash aansluiten. Wil je wielspin kunnen zien op de snelheidsmeter dan pak je een sensor van de vooras, zo niet de achteras.

Nordschleife850R

Citaat van: Johann op 24-06-2015 23:16:34
Deed de teller het wel toen de zekering er uit was?
De ABS krijgt pulsen van de wielsensoren die vervolgens het signaal doorgeeft naar het dash.
Bij de oudere modellen kwam dit signaal van de snelheidssensor in de bak. Heb je geen signaal meer dan kun je de ABS sensor rechtstreeks op het dash aansluiten. Wil je wielspin kunnen zien op de snelheidsmeter dan pak je een sensor van de vooras, zo niet de achteras.

Eerlijk gezegt weet ik het niet meer Johan. Is onderhand ook alweer 5 jaar geleden. Uiteraard krijgt de ABS regeleenheid een signaal van de wielsensoren, maar ik wou wel eerst cker weten of dit het zelde signaal is dan wat het instrumentenpaneel en ECU nu krijgen voor dat ik iets ga doen wat niet goed is ;)

Jurijn R

Mijn ABS werkt helemaal niet, dat weet ik zeker. Maar minder puf ??? Minder snel zal hij er niet van worden.

Nordschleife850R

Citaat van: Jurijn R op 25-06-2015 09:09:03
Mijn ABS werkt helemaal niet, dat weet ik zeker. Maar minder puf ??? Minder snel zal hij er niet van worden.

Hoe heb je het buiten werking gesteld Jurijn? Zekering/stekker of heb je alles verwijdert?

Jurijn R

Nee, mijn ABS-controller werkt gewoon niet meer. Traction control ook niet meer dus, maar allebei niet nodig.

Jurijn R

Maar waarom wil je hem afsluiten? Ben wel benieuwd. Op zich heb je het niet echt nodig zolang het gewoon niet nat is.
Heb al meerdere keren bij zware regen toch geluk gehad hoor...

Nordschleife850R

Citaat van: Jurijn R op 25-06-2015 09:46:18
Maar waarom wil je hem afsluiten? Ben wel benieuwd. Op zich heb je het niet echt nodig zolang het gewoon niet nat is.
Heb al meerdere keren bij zware regen toch geluk gehad hoor...

Ik voel me fijner in een auto zonder. Mocht de auto uitbreken en je het kwa sturen niet meer kunt redden is er hopelijk nog een optie om de remmen vast te trappen en zo zelf je richting te bepalen! Vorige week op Spa-Francorchamps was het s'morgens ook nat. Hier ook enkele malen gehad dat ik toch net iets te hard remde en de voor wielen blokkeerden. Bij het loslaten van het rempedaal bleef de auto nog een goeie seconde op de rem hangen. Waar dit exact door komt weet ik niet, maar mocht het traject te lang zijn om de druk te laten zakken (kan normaal ook dus snap het niet helemaal) wil ik dat gewoon uitsluiten. En het scheeld weer iets in gewicht ;D

KIM

Besef wel dat je dan de elektronische remkrachtverdeling ook kwijt bent, of heb je al een mechanische remkrachtverdeler?

Nordschleife850R

Citaat van: KIM op 25-06-2015 11:12:09
Besef wel dat je dan de elektronische remkrachtverdeling ook kwijt bent, of heb je al een mechanische remkrachtverdeler?

Daar heb je helemaal gelijk in Kornelis! Kwam daar ook al eens achter toen ik de kabels van de achter wielsensoren had verwijdert. In eens remde achter veel harder dan voor. Heb dit nog niet aangepast, maar dat zal ook wel lukken denk ik  ;)