OPGELOST: Onderdelen derde bankje

Gestart door 855T5+, 26-06-2015 18:11:50

Vorige topic - Volgende topic

855T5+

Ik kan een derde bankje kopen.

Welke onderdelen moet ik allemaal hebben, kortom hoe weet ik of ik alles compleet heb?
Er schijnt iets te missen, maar ik weet niet wat en dan heb ik er misschien niets aan?

Bedankt bij voorbaat!
Volvo: Mutatis Mutandis

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

855T5+

Weet ik nog niet, moet er nog langs (vanavond), that's my point, ik heb een soort checklist nodig....

Jurijn R

Ik heb hier nog een volledige derde bankje liggen? Zit zelfs nog allemaal gemonteerd in een 855 T5 ...

henry classic v70

Waar zit je gastank, bak van reservewiel?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

855T5+

Rutger

Misschien heb je hier iets aan (gaat om het plaatje):
https://www.dropbox.com/s/tvzs1fk02brnluq/Onderdelenlijst%20derde%20bankje.png?dl=0

En kijk ook eens in de installatiehandleiding van derde bankje:
https://www.dropbox.com/s/zhui6yo2ci53sdb/Extra%20bankje%20tot%202000-1.pdf?dl=0

Wat bij mij ontbrak is de beugel waar de gordelsluiters op gemonteerd zitten (op plaatje 13). Bjj uitbouwen schroeven ze dan de gordelsluiters los en vergeten ze de beugel (zie je ook niet want zit onder laadvloer). Let daar dus op. Los zijn de onderdelen lastig te krijgen, zeker deze en ze zijn duur.

Succes!

855T5+

Citaat van: Rutger op 26-06-2015 22:08:57
Misschien heb je hier iets aan (gaat om het plaatje):
https://www.dropbox.com/s/tvzs1fk02brnluq/Onderdelenlijst%20derde%20bankje.png?dl=0

En kijk ook eens in de installatiehandleiding van derde bankje:
https://www.dropbox.com/s/zhui6yo2ci53sdb/Extra%20bankje%20tot%202000-1.pdf?dl=0

Wat bij mij ontbrak is de beugel waar de gordelsluiters op gemonteerd zitten (op plaatje 13). Bjj uitbouwen schroeven ze dan de gordelsluiters los en vergeten ze de beugel (zie je ook niet want zit onder laadvloer). Let daar dus op. Los zijn de onderdelen lastig te krijgen, zeker deze en ze zijn duur.

Succes!

Bedankt, ik ga het checken met het lijstje dat ik net gemaakt heb van het inmiddels aangeschafte derde bankje (ruim onder de 100 euro, risico genomen)

Er zat bij:
- losse zitting (kunststof nep leer over een soort dikke kunsstof vulling gewrapt)
- losse leuning (idem)
- twee rolgordels, compleet met montagebeugels voor aan´t dak en zijkanten met bijbehorende dikke bouten (4)(één afkapje was gebroken, moet ik repareren/lijmen)
- centrale gordelsluitingbeugel met twee vangers (zonder schroeven)
- soort van 40-50 lange chromen staaf/beugel met "iets eraan" (geen idee waar die voor is)
- twee uitschuifbare hoofdsteunen met aanpassende beugels en kunsstof houders met schroefgaten (zonder schroeven)
Geen idee hoe dat te monteren en of´t compleet is, moet ik dus nog uitzoeken.
vanavond ff geen foto´s, nu even rust, komt misschien in het weekend.

855T5+

Ik zie direct al dat al die onderdeeltjes die achterop de platen horen er niet bij zitten, plus waarschijnlijk idd. ook niet de seat belt bracket (crap).
Voorts heb ik een hele andere beugel aan de sluiters zitten dan op´t plaatje: ik heb een platte beugel met 4 schroefgaten (zonder schroeven),
maar geen beugel 9 (Instructie 13 in de installatiehandleiding). Hoort beugel 9 bij ´t bankje of zit die in iedere auto? Misschien is´t bankje voor een 960 ofzo?

Rutger

Beugel 9 hoort bij het bankje, zit niet standaard in de auto. Ik kan me voorstellen dat deze wel eens wordt vergeten met uitbouwen. Ik heb die beugel laten namaken door een lasser omdat deze nergens los te krijgen was (betaalbaar dan). Zie ook dit topic:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?action=profile;u=6201;sa=showPosts

Net nadat die beugel klaar was kreeg ik nog reactie van forumlid Remeeuws dat hij zo'n beugel nog in zijn auto had zitten. Misschien bij hem nog eens vragen, misschien heeft hij hem nog...

andere onderdeeltjes zou ik bij Marans proberen, was bij mij de enige die losse onderdelen had voor derde bankje.

Rutger

855T5+

Bedankt, ik heb contact opgenomen met remeeus.

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

855T5+

Wie herkent deze beugel?

Was geleverd was bij het derde bankje dat ik dacht "goedkoop" op de kop te tikken
(ik kan me wel voor m´n kop tikken nu, suffe miskoop)?
Hij hoort duidelijk niet bij de benodigde beugel met riemvangers voor een 855, zoals nu wel duidelijk is.
Sterker nog, ´t blijkt dat de riemen helemaal niet passen in deze beugel...
Maar waar hoort ie dan wel bij?

(Als ik ook niet alles tot in detail van te voren uitzoek, ga ik gelijk de bietenbrug op, blijkt, iedere keer weer: is niks voor mij, impulsaankopen...)

240?, 740? Ander?

855T5+

Vandaag het bankje met toebehoren weer terugingeleverd, dat bleek te kunnen gelukkig. Ongeveer 10 euro (LPG) leergeld betaald.
Bedankt voor de reacties. Als iemand nog weet bij welk bankje / voertuig de beuegel als afgebeeld hoort verneem ik dat graag via PB.
Ik zet er nu een slotje op.