d2 met volvo xc 330x32

Gestart door rappendaf, 02-07-2015 10:47:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rappendaf

Ik heb d2 8 pot remklauwen 2de hands maar waren op zicht als nieuw pistons los enz   met xc90 330mm x 32mm brembo schijven nieuw  ik heb remblokken nieuw van d2 erin .Ik heb de zaak met een maschiene laten ontluchten na eerst zelf ontlucht te hebben .Nu heb ik 350 a 400 km gereden met deze setup en ze remmen nog altijd slechter als mijn ori 302 set .zou dit aan de blokken kunnen liggen de schijven worden zelfs blauw en echt geweldig remmen doe ik niet .Ik heb wel al van 160 naar 0 geremt maar deze setup^zou hier toch niet blauw van mogen worden .Wat voor blokken het zijn weet ik niet ik heb ze via een verdeler van d2 besteld het zijn de blokken als ap met boven 1gaatje .mvg raf
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

V70geRwin

is de schijf niet te dik voor de klauwen?
dus de blokken staan continue warm te draaien tegen de schijf?

Nordschleife850R

In remblokken zit ook veel verschil! De mijne remde beter met 280mm schijven en Volvo (ATE?) blokken, dan 302mm schijven met Ferodo premium remblokken. Met EBC Yellowstuff ging het vele malen beter!

Heb je het pedaal niet ver weg zitten?

Bostel

Il heb een beetje hetzelfde idee als V70geRwin, dat je blokken wat tegen de schijven blijven drukken ook al rem je niet. Als je je wagen omhoog krikt, kan je dan je wiel gemakkelijk rond draaien?
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

V70geRwin

Ik zie dat D2 xelf ook 32mm dikke schijven gebruikt:
http://nl.d2racingsport.eu/big-brake-kits.html?brake_caliper=8-zuigers

Heb je wel de juiste blokken, dikte ok?

Anders zit er toch nog lucht in want het zou zeker beter moeten remmen dan je 302 set  ;D

rappendaf

de oorsponkelijke schijven waren 355x32 .en ik heb eerst 200 km rustig gedaan toen was er aan de schijven niks te zien .hetvoelt alsof ik op een blok duw pas als ik hard trap remt hij goed
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

rappendaf

ook de achterse schijve die nieuw zijn 2000 km zijn zo blauw als een lap jeans
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

-D©©©L-

Standaard remmen aan de achterzijde ?

rappendaf

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

rappendaf

#9
ik heb vandaag de wielen er vanaf gehaald er zijn een paar zuigertjes die volgens mij wat stroef gaan zo snel als ik iemand heb om te ontluchten dan ga  ik de klauwen eens voledig opendoen en zuiver maken .waarom ik dit niet op voor hand gedaan heb ja.dat vraag ik mezelf nu ook af maar alles zag er als nieuw uit .waarschijnlijk te lang stil gelegen .de blokken zijn niet te dik of wat dan ook ik kan de wielen rond draaien .en ik heb met een voelmaatje 0.10  tussen blokken en schijf gegaan ook dit ging zonder moeite bij het zoeken naar blokken heb ik ondekt dat er blokken van 18 mm17mm en van 16mm dik zijn moest ik die van 18 mm besteld hebben had ik ze er met de hamer moeten tussen meppen en dan nog .blokjes zijn volgens wat ik kon vinden hetzelfde als ap 6 pot blokjes .wel geven mijn blokjes veel remstof af vind ik .ik heb voor staalomvlochten leiding achter de gewone rubberen  

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

V70geRwin

De hamer Is het beste gereedschap en blokken slijten vanzelf.
De boel Is wel lekker heet geworden als je schijven blauw zijn.

Als de boel zo heet Is geweest mag je de remvloeistof wel spoelen en ook je blokken nakijken opverglazing. Hopelijk niet teveel schade door de hitte aan je klauw.

rappendaf

blokken heb ik opgeruwd met schuurpapier schijven ook blauw is weg was opervlakig  van voor .achter weet ik niet
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

V70geRwin

Staat van de.rubbers van.de.zuigers?
Zuigers moeten natuurlijk wel goed gangbaar zijn.

rappendaf

 ;Ddan moeste de rubbers van de 302 klauwen weg zijn die schijven zagen permanent blauw  :eusa_whistle:
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

rappendaf

Hoi ik heb blokken van mijn maat gekregen van ap .Nu na 300 km remt dat ding niet normaal  :eusa_clap: :eusa_boohoo: ;D Nu remt hij zoals ik verwacht had .dus de blokken die de d2 dealer me verkocht heeft voor 168 euro zijn ***.ik heb nu ook veel minder remstof op mijn velgen .Dus de blokken van een ap 6 pot klauw passen op de d2 8pot klauw .de pedaal is ook veel beter dozeerbaar .Ik ben super tevreden over de upgrade en kan het iedereen aanbevelen .Dus voor dat je geld in het sneller maken van de auto stopt eerst geld in de remmen is mijn mening .NU wachten op de inovatie die ik besteld heb en dan tunen .mvg raf
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T