C70 T5 1998

Gestart door Erike360, 02-07-2015 21:30:44

Vorige topic - Volgende topic

Erike360

Daar heb ik het al met hem over gehad.

Het blijkt net dat ik niet het hele verhaal gehoord heb, en ook de turbo en intercooler lek zijn. Volgens de gene die is wezen kijken net zou het blok te zwaar zijn, waardoor bij het minste geringste schokje tegen de onderdakt de boel weer kappot zou moeten gaan.

Lijkt mij een vreemd verhaal.. Maargoed, ik ga het zo zelf even navragen bij de garage. Ik denk dat het misschien door de verlaging zou kunnen komen. Maar goed. Nog even afwachten

Sbv

blok te zwaar ? dat hoort toch standaard in die auto ? Heb je niet elf naar de auto gekeken dan ?

Wat vindt de verkopende party nu dan ? die gaat alles oplossen of mag je het fijn zelf uitzoeken

V70geRwin

Lekke intercooler, hoe reed de auto dan?

Wat bij de turbo nog wel eens lekt is de retourleiding, dat is relatief simpel en goedkoop te verhelpen.

rappendaf

MAN MAN ZE KUNNEN IET VERTELLEN ??? .mijn blok is even zwaar hoor en ik heb die problemen niet wat een sprookjes .Maar zo een t5 is elke klus  waard want als hij eens in orde is dan rijd eu vliegt dat ding .ik hoop voor jouw dat er beter onderhoud aan de rest is gedaan dan aan het oliefilter .anders zou het wel eens in de papieren KUNNEN lopen .maar laat ons niet vooruitlopen en het beste hopen .en in het slechste geval handjes uit de mouwen en zelf klussen
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

daanium

Citaat van: Erike360 op 03-07-2015 12:37:58
Citaat van: leons850 op 03-07-2015 11:54:27
Je leest even het blog van Daan door?
Dan kun je snel lezen. ;D

Haha welkom hier, een C70 is een mooie verschijning. Veel plezier er mee.

Haha nee net de eerste paar paginas hoor xD
Hehehe ;D

Succes met de reparaties, ik houd het hier in de gaten :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

henry classic v70

.... je bent tijdens de proefrit niet even naar een keuringsstation gereden of zelf de wagen op de brug gehad :eusa_think:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

daanium

eerlijk gezegd heb ik dat met m'n beide C70's ook niet gedaan :eusa_doh:

henry classic v70

Citaat van: daanium op 03-07-2015 16:46:50
eerlijk gezegd heb ik dat met m'n beide C70's ook niet gedaan :eusa_doh:

Beiden bij een handelaar gekocht of zijn het forumwagens?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

daanium

Daar heb je natuurlijk wel een punt...
Eentje bij 'n handelaar, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het mijn buurman is (waar ik werk)
En de ander de forumauto van Robbert  8)

Erike360

Helaas was ik aan het werk, dus zodoende kon ik niet zelf kijken. Er was idd best wat aan de hand, maar het was wat aangedikt hier en daar. Wat er echt mee aan de hand is:

Het olie filter zat verstopt, en is waarschijnlijk al een tijd niet vervangen geweest.
Door dat de auto zo verlaagd is komt de radiator dicht bij de grond wat er bij hard remmen of gaten in de weg voor kan zorgen dat ie dus aan de grond komt. Hierdoor zijn de radiateur en interkooler dus krom geraakt en lekken ze.
Oh, en de turbo zweet een beetje.

Ik heb gevraagt hoe en wanneer dit gebeurt kan zijn, en dat is onduidelijk. Het kan zijn dat het al was en door de warmte echt is gaan lekken omdat hij  hiervoor stil stond. Maar het kan ook zijn dat het gewoon de grond heeft geraakt bij hard remmen. (Uiteraard heb ik ook gewoon geprobeert wat het betekend om een t5 te rijden. Dus het kan daar net zo goed van komen)

Maargoed wie zijn schuld het ook is, en of het al was is niet achter  te komen. De man van de garagen zij dat als dit opgelost was ik gewoon weer een prima auto heb die er nog jaren tegen aan kan, als ik maar voorzichtig doe met die verlaging.
Ik ga dus ook niks meer regelen met de handelaar, en hoop er maar gewoon het beste van. Er is nu eenmaal altijd iets dat je niet ziet als je een auto koopt.

Morgen zou die in iedergeval klaar moeten zijn, en kan ik er om komen.

Eric850R

Veel plezier ervan, als je hem weer helemaal voor elkaar hebt.

UserID6342

Citaat van: Erike360 op 03-07-2015 18:13:53
Het olie filter zat verstopt, en is waarschijnlijk al een tijd niet vervangen geweest.
Door dat de auto zo verlaagd is komt de radiator dicht bij de grond wat er bij hard remmen of gaten in de weg voor kan zorgen dat ie dus aan de grond komt. Hierdoor zijn de radiateur en interkooler dus krom geraakt en lekken ze.

Met alle respect en ik bedoel het echt niet om je af te zeiken of zo, maar ik heb nog nooit zo'n onzin verhaal gehoord als dit !!  Radiateur ligt ver boven het subframe uit en kan de grond nooit !! raken , ook niet bij extreme verlaging....

Oliefilter dicht ?? Zal bij jou de eerste zijn dan....

Zou maar heel erg kritisch zijn even momenteel.....

Sbv

ik sluit me helemaal bij Dirk aan. Als het filter dicht zou zitten zou ik me over de rest van blok ook wat zorgen gaan maken.

Hoe laag ligt de auto overigens ? toch niet 5 cm boven de grond ? Bij heel hard remmen de grond raken.....

Erike360

Tja jongens, ik ben helaas de expert niet op dit gebied, vertel alleen maar wat mij verteld wordt, en wat ze hebben laten zien. De radiateur was idd lek, en aan de onderkant was ie krom. En dat bakje dat er onder zit zat ook los.

Maar ik zal het in me hoofd houden, en morgen als ie bij de garage vandaan komt nog even een maat van me laten kijken wat die er dan van denkt.

V70geRwin

Heeft iets geraakt dat Is.duidelijk maar zal niet de.grond zijn.
Anders heb je vette remmen die je achterwielen los laten komen van de grond.

Veel plezier met je.auto morgen!