Brandstofpomp

Gestart door Reitse, 17-02-2005 11:15:59

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Vraagje: is het toerental van de brandstofpomp afhankelijk van de benzine-aanvraag of draait dat ding op een standaard aantal toeren?

ed

Meestal draait zo'n ding een vast toerental met bijbehorende opbrengst. Via een overstort vloeit het teveel weer terug naar de tank. Of er ook intelligente pompen bestaan weet ik niet zeker, maar ik denk het niet. Zou te complex worden voor zo'n eenvoudig en goed werkend principe.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

... en dus steekt Volvo relais 103 ertussen ;D

Gr 8)

Christiaan

Maar die zit daar volgens mij om in geval van een ongeluk, danwel als de motor uitgezet wordt, de stroomtoevoer naar de pomp af te schakelen, anders zou hij gewoon door blijven lopen. ;D

Chrsitiaan

Reitse

Oke.
Pomp draait dus met constant toerental en heeft daarmee constante opvoer van benzine. Daarmee wordt de injectorrail op druk gehouden waarbij de druk door de drukregelaar afgesteld wordt. Brandstof die niet gebruikt wordt loop door de injectorrail heen en direct terug in de tank (via pomp of met directe verbinding?)