stc melding

Gestart door jan smit, 06-07-2015 16:08:06

Vorige topic - Volgende topic

jan smit

Kom net uit limburg op de terug weg ff bakkie gedaan .rij ik verder knippert het lampje stc. auto rijdt niet harder dan 40 km verder geen meldingen van abs alles doet het normaal op het dashboard .ga ik afremmen lampje gaat uit kan gewoon weer verder rijden zonder inhouden enz.
nou heb ik in het boekje gekeken staat er oververhitte remmen maar die zijn niet heet ..hoe kan ik dit oplossen de auto remt en rijdt prima zit daar een sensor op..
gr jan

Sbv

cts? geen ets ?
Foutcodes al uit(laten) lezen ?
wat voor auto gaat het om ?

Jurijn R

V70 classic van 2000 is zijn wagen.

(Gezien in eerdere posts)

Sbv

stc melding dus. eerst maar eens uitlezen. Mogelijk ABS controller wat minder aan het worden(los contactje)

jan smit

hoi sbv
ik krijg geen melding abs alleen dat kerstboompje met een oranje lampje  en kan niet harder dan 40 km .en  als ik de rem intrap gaat hij uit  uit dan kan ik gewoon verder optrekken .
ps km dag  teller blijft gewoon in beeld en  verder branden er op het dashboard geen andere lampjes.
vorige keer uitlaten lezen bij ( cornelis b) toen  gaf hij aan km sensor.

Sbv

Is dat met Vida uitgelezen of met wat anders ? had je die stc storing ook bij vorige keer uitlezen ?

jan smit

ik heb deze storing nog nooit gehad heb de auto nu ruim 2 jr heb laatst rem schijven verv en blokken gedaan voor en achter .
laatst de voor schijven laten vlakken wegens trillen bij het remmen dat is opgelost .als ik ga rijden bv s,ochtens geen probleem zet ik de auto stil motor uit 15 min en als ik dan ga rijden heb ik dat probleem.

jan smit

opgelost .ik had achterbanden gewisseld 195 /65 15 ipv 195 / 60 /15 dus abs dacht dat de voorwielen slippen in vergelijk met achter .nu ff stukje gereden geen stc signaal meer gehad