Vloerbekleding: verschil in kleur en isolatie door de bouwjaren heen?

Gestart door Vulk, 10-07-2015 22:07:19

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Ik merk dat mijn T-5R uit 1994 veel minder geïsoleerd is dan mijn vroegere T-5 uit 1996.
Ik heb ook twee lelijke deuken in mijn bodemplaat en daarvoor moet een stuk van de bekleding even weggenomen worden.

Een gelegen moment om de bekleding te vervangen door een exemplaar dat beter geïsoleerd is.
Ik vermoed dat die van een V70classic ook past? Is het kleur dan ook gelijk aan dat van een 850 met donker interieur?

En in welke bouwjaren is de isolatie veranderd/verbeterd?

maruska

kleur is afwijkend is mijn ervaring. dat kan komen door de leeftijd van de bekleding, maar er zit toch een tintverschil. en welke isolatie bedoel je ? alleen het stof, of ook de schuimisolatie eronder ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ries van de Zilverschuit

'k Heb ook eens een vloermat vervangen door een andere tweedehandse. Die had op de rug nog een dikke laag plastic zitten, dus bovenop op de geluidsisolatie. Bij de oorspronkelijke mat was dat niet het geval en daar was met de hak een gat ingetrapt. Een stuk minder sterk dus.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Vulk

Citaat van: maruska op 13-07-2015 14:28:16
kleur is afwijkend is mijn ervaring. dat kan komen door de leeftijd van de bekleding, maar er zit toch een tintverschil. en welke isolatie bedoel je ? alleen het stof, of ook de schuimisolatie eronder ?

Is die laatste ook verschillend door de jaren heen? Kan die zo los of is die gekleefd?
Kleurverschil lijkt me geen ramp als je he volledig tapijt er uit haalt.

Vulk

Citaat van: Vulk op 13-07-2015 17:16:43
Citaat van: maruska op 13-07-2015 14:28:16

Is die laatste ook verschillend door de jaren heen? Kan die zo los of is die gekleefd?
Kleurverschil lijkt me geen ramp als je he volledig tapijt er uit haalt.

Hmz, ik bedenk net dat het misschien wel zou afwijken van de bekleding op de deurpanelen.
Misschien toch maar beter de bekleding zoeken uit een 850 uit 1996 dan. Is die van een tdi verschillend van die van een benzinevariant?

Vulk

Ik heb net even gesproken met Rob850turbo, hij heeft een vloerbekleding liggen van een V70 en van een late 850.

Er zou geen verschil zitten in de dikte, enkel in de kleur. Blijft nu nog de vraag of er in de isolatiematten verschil zit? En zijn die laatste gemakkelijk om te zetten?

Vulk

Volgende week haal ik de bekleding van een V70 op inclusief onderliggende isolatie.
Ligt dat vloerkleed gewoon op de isolatie? Is de isolatie aan de bodem gekleeft of lift dat er zo op?

de Boeing

Ooit ook bezig geweest om uit te zoeken of X70 isolatie dikker is als die van de 850, helaas nooit helemaal uitgeklaard, dus ik ben benieuwd naar u ervaringen als die V70 isolatie er straks inzit :) Isolatiematten in mijn 850R heb ik er ooit aan 1 kant uit gehad en die lagen gewoon los erin.

Ik heb bij een C70 van na 2000 wel een keer gezien dat er extra isolatie leek te zitten tussen het voorscherm en de carrosserie (naar de deur toe) dat zal vast ook wel geweest zijn om het (banden?) geluid beter buiten te houden, zag er origineel Volvo uit (maar of het dat ook was weet ik niet, geen foto van helaas)

classicT5

Ik heb dit weekend die isolatiemat uit een V70 gehaald, begreep van een 850 kenner dat in de V70 de mat anders is dan in de 850. In de V70 is het 1 grote mat die van links naar rechts loopt en vooraan ook het schutbord bedekt.

Het loshalen is nogal veel werk, je moet dus sowieso complete dashboard eruit halen. Maar ook versnellingsbak kabels, stuurkolom, etc.

Ik heb die van een 850 nog nooit gezien, maar van wat ik zo hoor verwacht ik dat een V70 mat beter zal dempen. Zon V70 mat zal ook in een 850 passen maar je bent wel even zoet. Of crea bea, in stukken snijden en in stukken erin zetten.

Vulk

Citaat van: classicT5 op 10-08-2015 07:48:37
Ik heb dit weekend die isolatiemat uit een V70 gehaald, begreep van een 850 kenner dat in de V70 de mat anders is dan in de 850. In de V70 is het 1 grote mat die van links naar rechts loopt en vooraan ook het schutbord bedekt.

Het loshalen is nogal veel werk, je moet dus sowieso complete dashboard eruit halen. Maar ook versnellingsbak kabels, stuurkolom, etc.

Ik heb die van een 850 nog nooit gezien, maar van wat ik zo hoor verwacht ik dat een V70 mat beter zal dempen. Zon V70 mat zal ook in een 850 passen maar je bent wel even zoet. Of crea bea, in stukken snijden en in stukken erin zetten.

Ha dat is nieuw voor mij. En de isolatie, zit die ook zo verweven? :o

classicT5

Isolatie is gewoon een losse mat, met aan de onderkant foam en bovenkant soort rubber. Lijkt me wel goed voor de demping.

Vraag maar aan Kornelis, die kent beide varianten en weet ook de praktische punten qua montage ed.

Vulk

Hmz, misschien toch maar een combinatie maken dan. V70 isolatie, met een 850 mat of iets dergelijks.

mehn

Dat extra geluid hoor nu eenmaal in een MY1995 850, wén er nu gewoon aan ;D

Ik mis dat "lawaai" wel een beetje in de R  :eusa_shifty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vulk

Citaat van: mehn op 10-08-2015 17:21:45
Dat extra geluid hoor nu eenmaal in een MY1995 850, wén er nu gewoon aan ;D

Ik mis dat "lawaai" wel een beetje in de R  :eusa_shifty:

Ruilen? :P