Hilko's Volvo gebeuren

Gestart door hilko73, 11-07-2015 19:39:19

Vorige topic - Volgende topic

hilko73

Tussen alle narigheid door ook een positief bericht: de 854 is weer op z'n sloffen door de APK heen.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

henry classic v70

...toch nog iets positiefs vandaag Hilko, sterkte daar!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

hilko73

Het verhaal gaat deze week weer verder.

Aanstaande vrijdag moet mijn vrouw weer met spoed geopereerd worden omdat de steen vanuit de nier doorgerold is en nu een halve blokkade in de urineweg veroorzaakt.
Voordat dit een groot probleem wordt moet de steen verwijderd worden.
Verder heeft mijn vrouw nog altijd erg veel pijn.
Wat ook niet meehelpt is dat ze sinds een paar weken diabetes type II blijkt te hebben.
De medicijnen die ze moet slikken om haar suiker op niveau te houden maken haar ziek.

Al bij al zijn we er nog niet.

elianmars

razorx

He bah. Sterkte jullie!

BBS

Sterkte Hilko met alles! Is niet fijn als je zulke berichten krijgt. :-\
Volvoloos....

UserID6342

He bah Hilko.... Ik ben natuurlijk geen arts en ken de situatie niet, maar vaker zie je bij diabetes II patienten dat deze niet echt lekker reageren op de pillen (neem aan dat dit nu gebeurt is) en er beroerd van worden.  Voor 99% komt dit door de metformine welke in deze pillen zit.

Misschien is het een idee voor jullie, om uiteraard in overleg met de behandelende artsen, zelf insuline te gaan spuiten ?

hilko73

De operatie is achter de rug. het lijkt allemaal voorspoedig te zijn verlopen maar dat horen we vanmiddag van de arts.

@ Dirk: de suikerziekte is nog maar net bekend. Meteen daarna is ze de eerste keer in het ziekenhuis gekomen.
Daar hebben ze toen meteen de suiker onder controle gebracht omdat ze een infectie had.
Inmiddels is haar suiker wel stabiel maar echt ingeregeld is ze nog niet.
Zodra dat wel zo is kan men kijken of ze last blijft houden van de medicijnen en of er andere opties zijn.

UserID6342

Mooi dat het er goed uit ziet qua operatie Hilko ! Het is en klinkt logisch wat je zegt; als er een infectie is en er blijkt sprake te zijn van diabetes (welk type dan ook) dan moet die bloedsuiker omlaag anders kom je niet van die infectie af.  Het meest ideale is als je het bloedsuiker zo'n beetje tussen de 6 en 7 kunt afregelen (ideale situatie en dan nog liever 6 als 7).

Bij diabetes patiënten die een operatie moeten ondergaan, word vaak als waarde rond de 10 aangehouden qua bloedsuiker. Verre van ideaal (behoorlijk hoog) maar ze kunnen tijdens de OK niet het risico lopen dat een dergelijke patiënt in een hypo knalt.  Je moet het stabiele nu zien als rond de 10 qua bloedsuiker.  Dit kan per patiënt natuurlijk iets schelen, het is geen vast getal.

Het inregelen komt vanzelf dadelijk wel en nu nog niet echt de hoofdmoot, eerst goed uit de OK komen en hiervan herstellen.  Goed inregelen is de volgende stap dan.

Heel veel succes gewenst !

hilko73

hilko73

Inmiddels weer wat tijd verder. Met de gezondheid van vrouwlief gaat het de goede kant op.
En de 854 heeft (een week of twee terug alweer) ook een nieuwe mijlpaal bereikt:

Still going strong! ;)

henry classic v70

Fijn dat het met je vrouw de goede kant op gaat  :)
...een Roffel rijdt z'n rondjes wel en met "pas" 350dkm kan deze nog even verder  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

hilko73

Goed, een maand of 3 later dan de bedoeling was dan eindelijk de spullen besteld om de V70 weer netjes op de weg te krijgen. Of in ieder geval het hoognodige. Zoals nieuwe achterremmen ;D

Komende weekenden wil ik een flink eind op weg zijn met de auto weer klaar maken. Dat houdt nu nog in: de LPG installatie aansluiten, alle motorrommel weer terugplaatsen, radiateur vervangen (kachelradiateur komt nog wel - géén zin in  :eusa_naughty: ), achterremmen vervangen (schijven, blokken, handremschoenen), de ashoezen van de homokineten vervangen en, last but not least, de multiriem vervangen.

Daarna weer voorzichtig de weg op, de LPG installatie inregelen, APeKool halen en dan op vakantie, want daar heb je zo'n auto voor, is het niet? ;)

À propos, vakantie: dat wordt ook dit jaar Engeland, 15 dagen in het zuidwesten om precies te zijn. Korte overtocht en betrekkelijk korte afstanden, en héél véél zin erin :D

The Volvoboy

Die kachelradiateur stelt toch niet zoveel voor? Die zou ik lekker meepakken als je toch het koelsysteem leeg hebt. ;)

Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

yannickdv

Dat wilde ik net zeggen :D Half uurtje inplannen?  ;D
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green