Hilko's Volvo gebeuren

Gestart door hilko73, 11-07-2015 19:39:19

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Het gaat hier momenteel ook iets minder hard.
Geen vakantie naar Italië en minder tot geen weekend tripjes.
Maar dat gaan we volgend jaar wel weer inhalen als het kan en mag.

hilko73

Na de stortbui van gisteren is het weer kletsnat links achterin de kofferbak. Ik verdenk nog altijd het rubber dat om het scharnier van de achterklep zit van lekken, maar dat dat zó hard gaat...
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Sbv

lekkend achterraam ?
lekkage bij de lamp unit ?
lekkage via dakrails / dakstrip ?

hilko73

Ruiten zitten vast, langs de lampunit lekt het niet. Dakrails kan ik zo niet zien, maar de sporen wijzen richting scharnier.

Sbv

Heb je al een keer met tuinslang wat getest ? Scharnier zou inderdaad wel kunnen.

hilko73

Na invetten met Vaseline®,© (nee, geen aandelen ;D ) heeft het niet meer gelekt linksachter.

Een week of twee terug heb ik een lederen stuur opgehaald bij Volvobug. Vandaag dan eindelijk tijd om dat ding in mijn V70 te zetten.
Ik ben érg blij dat ik een accu slagmoersleutel heb. En verder is het een klusje van niks. Als je het contact maar niet meer aanzet als je de airbag verwijdert gaat alles goed. Het staat erg mooi, een absolute upgrade in vergelijking met het afgekloven plastic stuur dat erin zat.

Verder eindelijk de lamme linkerspiegel vervangen. Ook een klus die zichzelf wijst. Heb wel nieuwe klemmetjes voor het deurpaneel nodig. De oude zijn nu op 1 na allemaal stuk.

Dan nog een vraag aan de kenners: sinds een aantal weken weigert mijn afstandsbediening van de cv vaker wel dan niet. Maar haal ik de stekker van de  linker deurbediening eruit, dan werkt het wel. Een andere bedieningsmodule erin helpt ook niet. Het valt me op dat je een zacht geluidje van de slotservo hoort als je de deur dichtdoet. Is dat normaal of is dat juist een onderdeel van het probleem? Graag adviezen in grote getalen! ;D De vergrendeling werkt wel gewoon met de sleutel in het portierslot.

de Boeing

Fris stuurtje kan het interieur al flink doen opknappen!

En zit probleem met cv niet in een micro switch? en gaat je koffer goed mee op slot (bij mij was een keer de servo van dit kofferslot stuk/open en toen deed cv ook raar, nadat ik deze gerepareerd had was alles weer als vanouds...)

hilko73

De achterklep gaat goed mee op slot.

V70geRwin

Citaat van: hilko73 op 09-03-2021 21:56:55
De achterklep gaat goed mee op slot.

Dat is 1 van de vijf, nog 4 te gaan  ;)

Ik mag ze ook langs, de deurlampjes blijven branden (trekt de accu leeg) en alarm gaat spontaan af, zekering er uitgehaald en als het beter weer is allemaal checken. Links achter ging niet lekker mee open van de winter dus is verdacht.

hilko73

Op de sleutel gaan ze allemaal zonder morren op slot. En toen ik het ruitbedieningspaneel aan het vervangen was en dus ook de stekker van de vergrendelingsknop die daarop zit los had ging de boel wel op de afstandsbediening dicht. Het probleem lijkt dan in ieder geval bij het linker voor portier te zitten. Ga ik nog verder uitzoeken. Een andere vergrendeling is zo geplaatst natuurlijk.

Straks eerst op pad om de bak te laten spoelen. Ik ben heel benieuwd naar het effect.

hilko73

Zo, weer thuis. Het spoelen van de bak heeft precies dat gedaan wat ik ervan verwachte. Soepeler schakelen, minder slip in lock-up, beter naar stationair terugvallen bij totaalstop.

V70geRwin

Citaat van: hilko73 op 11-03-2021 12:54:07
Zo, weer thuis. Het spoelen van de bak heeft precies dat gedaan wat ik ervan verwachte. Soepeler schakelen, minder slip in lock-up, beter naar stationair terugvallen bij totaalstop.

Het is echt verbazend wat nieuwe olie kan doen voor een bak.
Je kan het ook goed zelf doen trouwens.
Er is ook een olie die meer rekening houd met de veroudering van de bak, de jws 3309.
Bijvoorbeeld 20 liter voor 65 euro bij autodoc, artikel MN8218-20.
Die heb ik er zelf in zitten en brengt nog weer een kleine verbetering.

Jerra

Een soepel schakende bak betekend in ieder geval een geslaagde operatie, een mooi verjaardagskado als je het mij vraagt ;)
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

hilko73

Zeg dat wel, en dank je!

@ V70geRwin: je kunt het zelf doen, maar dan flush je nog niet dat is nu wel gebeurd en met alléén ATF. Het resultaat is echt verbluffend, en zo slecht schakelde mijn auto al niet eens.

Nu nog even met wat microswitches gaan prutsen zodat de afstandsbediening ook weer werkt...

V70geRwin

Citaat van: hilko73 op 13-03-2021 22:13:29
Zeg dat wel, en dank je!

@ V70geRwin: je kunt het zelf doen, maar dan flush je nog niet dat is nu wel gebeurd en met alléén ATF. Het resultaat is echt verbluffend, en zo slecht schakelde mijn auto al niet eens.

Nu nog even met wat microswitches gaan prutsen zodat de afstandsbediening ook weer werkt...

Zoals ik het doe flush je ook. Je start elke keer kort de motor, de bak pompt zichzelf leeg zeg maar en dat vul je weer bij.
Werkt prima en je kan zelf kiezen of je er eerst reiniger in doet of alleen spoelt met de verse olie.

Dat prutsen met de switches mag ik ook gaan doen, had je al gelezen dat je er een dun laagje plastic tussen kan lijmen?