Even voorstellen (opnieuw) ,

Gestart door GreenV70, 08-12-2014 14:42:13

Vorige topic - Volgende topic

GreenV70

Goedemiddag!

Ik heb mezelf 2,5 jaar terug ooit eens aangemeld op dit forum toen ik een v70 2.5tdi uit 1998 voor het eerst in bezit nam.
Nadat ik 1,5 jaar probleemloos rond heb gereden heb ik helaas een (voor de auto) fataal ongeluk gehad tegen een boom die geen centimeter van zijn plek kwam.
Hierna weer een v70 gekocht, deze keer de net iets nieuwere 2.5D uit 1999. Wegens achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar had ik na 2 weken een vastgelopen blok....
Na lang denken heb ik besloten het oude 2.5 tdi blok van mijn 'sloop' volvo in de 1999er te leggen. Kon tot die tijd gelukkig met de v60 Plug in hybride van mn ouders naar mijn werk. Veel tijd aan besteed, Voor een kleine €250 de complete motorwissel uit kunnen voeren in de achtertuin. Geen brug of put ter beschikking, gewoon met 2 heftrucks en wat logisch nadenken voor elkaar gekregen. Niet alles paste 1 op 1, de 2.5d en de 2.5 tdi hadden een paar kleine verschillen in sommige stekkers.

Vervolgens nog 2 maanden rond gereden met mijn oude blok in mijn 1999er v70 (was ik stiekem wel trots op dat me dat was gelukt).
Helaas liep hier de versnellingsbak van kapot, en toen maar besloten om de v70 de deur uit te doen.
Aangezien ik i.v.m. nieuw werk toch niet meer dan 20km per dag ging rijden, werd het tijd voor een benzine auto.

Vraag me niet waarom, maar ik heb daarna een bmw e36 318i gekocht uit 1992, Geen slechte auto om in te rijden. Maar als je de luxe en comfort van Volvo bent gewent, is een auto zonder elektrische ramen, zonder airco, zonder abs, zonder tractioncontrole en zonder airbags toch wel een flinke terugstap..

Uiteindelijk kwam ik 2 weken geleden deze Volvo 850 2.3 T5 Automaat tegen.
Beige lederen interieur, stoelverwarming, werkende airco met klimaatregeling, elektrische ramen, echt een verschrikkelijk fijne auto.
Vrij snel besloten om de auto te kopen. Meteen een grote onderhoudsbeurt uitgevoerd, en APK tot September 2015

320.000KM op de klok, Linker stoel helaas gescheurd en hier en daar wat gebruikerssporen.

Wat staat er in de planning:
Als eerste de Automaatbak spoelen, dit kan ik op mijn werk zelf doen
Schroefset om de auto wat dichter op de grond te leggen
18 inch Pegasus R velgen
R voorbumper
Kofferbak spoiler
USA Knipperlichtunits
Andere uitlaat
Ik hou van sleutelen dus er komen vast nog wel wat dingen bij!

Volvo 850 2.3 T5 AT 95' In bezit
Bmw 318i e36 92' 176.000KM (nog in bezit)
Volvo V70 2.5 D 99' 367.000KM Verkocht
Volvo 2.5 TDI 98' 389.000KM , In begonnen en later als donor auto gebruikt

Bouke

Welkom hier en nou hopen dat je hier meer geluk mee hebt :D

henry classic v70

Je houdt van sleutelen dus dat scheelt...
En is inderdaad te hopen dat je met deze wat langer kunt rondrijden zonder problemen
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Leuke voorstelling en veel succes met je auto !

smurf

welkom, en veel succes met je aanwinst.
Ga je de velgen die er nu op liggen weg doen?

jelmo86

Wat een mooie kleur ;).
Als je iets weg doet of gaat wisselen voor wat anders ik zoek nog het 1 en ander...

Veel rijplezier!
Clublid 85012049

petrolhead2.5

cornelis-b

Leuke plannen met de T-5 en een R bumper heb ik nog liggen. Heb je een PB gestuurd.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

GreenV70

Bedankt voor de reacties, en smurf ik maak van de bestaande set een wintersetje dus helaas niet te koop;)
Volvo 850 2.3 T5 AT 95' In bezit
Bmw 318i e36 92' 176.000KM (nog in bezit)
Volvo V70 2.5 D 99' 367.000KM Verkocht
Volvo 2.5 TDI 98' 389.000KM , In begonnen en later als donor auto gebruikt

karl35

Mooie kleur wagen zeg, GreenV70! Ik ben zelf nog op zoek naar een 850, dacht eerst aan een rode maar deze kleur is wel erg mooi. Ik heb ook even een vraagje over de v60 waar je even in gereden hebt van je ouders. Ik ben namelijk een beetje aan het researchen op Autoscout voor een Volvo hybride voor mn vriendin maar ik ben zelf nog niet helemaal overtuigd van het hybride rijden, wat is jou ervaring?